MonoBill 3 met CFB

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Mooi project Bert, heb het even van top tot teen doorgelezen :^o
Maar wat ik nergens heb gezien is het schema van de inschakel vertraging, daar was ik ook benieuwd naar.
Wordt wel weer een zwaar geval. :?
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door RobertD »

OpaBert schreef:
Voeding van de 6N6P en 6J5 aangepast aan de print
De spanningsregelaar zal wel een LD1085 worden
Voor die vu-meter heb je de spanningsregelaar niet nodig. Op het plaatje staat dat deze ook met AC gevoed mag worden. Gewoon direct uit de gloeistroomwikkeling.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Mooi project Bert, heb het even van top tot teen doorgelezen :^o
Maar wat ik nergens heb gezien is het schema van de inschakel vertraging, daar was ik ook benieuwd naar.
Wordt wel weer een zwaar geval. :?
Dat is een schema niet van mezelf
Bijlagen
60437203-F600-494C-BB1D-211C253A2503.png
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

RobertD schreef:
OpaBert schreef:
Voeding van de 6N6P en 6J5 aangepast aan de print
De spanningsregelaar zal wel een LD1085 worden
Voor die vu-meter heb je de spanningsregelaar niet nodig. Op het plaatje staat dat deze ook met AC gevoed mag worden. Gewoon direct uit de gloeistroomwikkeling.
Ja inderdaad Robert :D
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Nu nog steeds aan het schuiven van onderdelen
Nog niks besteld ervoor
Maar de trafo,s moeten zo ten opzichten van elkaar staan voor minimale brom
Minimum brom
Minimum brom
Als ik ze verschuif dat ze schuin achterelkaar komen hoor ik de brom weer
Ietsjes minder goed
Ietsjes minder goed
De kast wordt bijna vierkant met de minimum brom
De dozen zijn 130mm vierkant echt tegen elkaar is niet zo mooi 10 mm er tussen breekt is het minder massief
290 mm breed moet de dozen met een m5 moer vast zetten dat sleutelwijdte van 9mm dat is een dop12 mm uitwendig
Dus 6-7mm uit binnenkant blijven ik hou 7 aan dan de draadeinden aan de trafo dozen zitten op 125 +14=136 + 10 mm 136= +136 andere trafo doos is 282 binnen maat + x 2 dikte zijkant 20mm is 302 mm
Nog even over denken voor ik een plaat bestel
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Bert,
praat je dan over hoorbare brom als je luistert of meet je dan met de scope iets??
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Bert,
praat je dan over hoorbare brom als je luistert of meet je dan met de scope iets??
Et een hoofdtelefoon op de 8 ohm aansluiting UGT
En 230 op primaire voedings trafo
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Goed te weten Bert, bedankt.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Henkjan »

OpaBert schreef:
peterl schreef:
Bert,
praat je dan over hoorbare brom als je luistert of meet je dan met de scope iets??
Et een hoofdtelefoon op de 8 ohm aansluiting UGT
En 230 op primaire voedings trafo
ingangen kortgesloten?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Henkjan schreef:
OpaBert schreef:
peterl schreef:
Bert,
praat je dan over hoorbare brom als je luistert of meet je dan met de scope iets??
Et een hoofdtelefoon op de 8 ohm aansluiting UGT
En 230 op primaire voedings trafo
ingangen kortgesloten?
Welke ingangen bedoel je nu HenkJan ?
Ik sluit op de andere niets aan ook geen kortsluiting
Het is gewoon de bedoeling dat je het minimum vind van het magnetisch veld van de voedingstrafo met de uitgangstrafo :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Henkjan »

OpaBert schreef:
Henkjan schreef:
OpaBert schreef:
Et een hoofdtelefoon op de 8 ohm aansluiting UGT
En 230 op primaire voedings trafo
ingangen kortgesloten?
Welke ingangen bedoel je nu HenkJan ?
Ik sluit op de andere niets aan ook geen kortsluiting
Het is gewoon de bedoeling dat je het minimum vind van het magnetisch veld van de voedingstrafo met de uitgangstrafo :D
ah, zo.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Vrijdag avond HardBats op bezoek gehad en heeft voor mij een mijn Dummy gemaakt
F752067F-C602-4F22-A73F-C8BA11F99809.jpeg
Ik had de Componenten Weerstanden en Koelblok al liggen
me een paar dingen geleerd met Fusion 360 Bedankt Bas :D :goeie:
Had al wat getekend ermee de Trafo kappen en de Bovenplaat er mankeerde wel wat aan
Maar met de info aanwezig ook de buizen getekend
Zaterdag Zijkant getekend met Fusion 360 een paar uurtjes gepoogd te tekenen en naar F1 gekeken
Vandaag idem maar de voorzijde getekend en Potgaten getekend
Nergens goed voor maar ben nu opeens de hele map kwijt :lol:
Morgen is wat bladeren ,
Maar als het goed is moet ik de losse componenten bij elkaar kunnen leggen in een map en dan mate Zodat het in elkaar past
Tijdrovende bezigheid
Ook nu materiaal besteld bij Aluminium op maat
Dat is weer eens wat anders dan een houten kistje wordt ongeveer 1kg zwaarder
Heb daar een leuke PlaatWiki gevonden bij Tosec Plaat Wiki
Er zijn nog veel meer reken tools daar :!:
Maar de gaten moeten er nog in dus zal niet heel veel uitmaken
Florick heeft een print Getekend voor me met de Fasedraaier 6N6P en 6J5 voorversterker Het is al besteld bij JLPCB
Dus binnen een week of 2 -3 kunnen we gaan boren en tappen Frezen :rock:
Bovenplaat frezen maar misschien moet er nog wat leuks op :-k meter voor de bias stroom, kun je mooi zien of de russtroom automaat werken en wanneer je van klasse A naar B gaat
Is dat zinvol :?: of alleen maar leuk
Bijlagen
05DC461B-34F5-4305-BCA1-017AFCDBA7A8.png
5572C8CD-7444-45BE-8745-6E7B195F0895.png
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Heel mooie dummy Bert. :shock:
Chassis besteld kan het feest straks beginnen :lol:
Tegen die tijd heb ik mijn nieuwe chassis ook :rock:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Heel mooie dummy Bert. :shock:
Chassis besteld kan het feest straks beginnen :lol:
Tegen die tijd heb ik mijn nieuwe chassis ook :rock:
Ja mooie Dummy ik meen goed voor 2x100 watt (korte tijd) 8 ohm
Incl hoofdtelefoon aansluiting :rock:
Bedankt Bas :dank:

Ja ik ga het deze keer helemaal in aluminium bouwen
Ik zou het graag laten poedercoaten
Het aluminium onbewerkt laten is geen succes :(
Ook niet als je het met Brillo doet Daar komen allerlei vlekken op.
Kan het wel weer met spuitbussen spuiten , maar dat stoot je op een hoek toch vrij snel af
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Dat hoeft niet met de methode die ik gebruik, met een roterende schuurmachine krijg je een egaal effect waar geen vlekken op zichtbaar zijn als je er met vette vingers aankomt.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Als je groot inzoomt kan je het effect goed zien Bert.
Zit ook niets overheen, het resultaat overviel me zelfs.
Bijlagen
446C1B5B-D594-4907-8A7E-9BBFE3096417.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ja ken dat oppervlakte Peter
Heb weleens een auto gedaan en ik heb zo,n schuurmachine op lucht
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Ik krijg morgen mijn nieuwe chassis al, zou pas volgende week komen. Ben benieuwd. Met de ronde alubuizen van 125mm.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Ik krijg morgen mijn nieuwe chassis al, zou pas volgende week komen. Ben benieuwd. Met de ronde alubuizen van 125mm.
Dat wordt interessant om te zien
Snap nl niet goed hoe dat gemaakt is met 125 mm buizen
Dus ik laat me verrassen O:)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Nou mn PC moet 12 minuten renderen
dit vind ik ook wel aardig
ik krijg het niet voor elkaar om te asembleren
de termen die gebruikt worden zijn me totaal onbekend
dus met Move alles op zijn plaats geschoven daar heb iki maar 1;30 min mee bezig geweest
de M4 inbus boutjes moeten er ook nog in maar vind het wel goed zo :lol:
Bijlagen
monoBill3cfbsave_2020-Oct-13_11-11-01AM-000_CustomizedView13524111961.png
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Ah!buis »

Net (niet) echt :lol:
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

:lol: Hij doet ut nie Anne
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door hardbats »

Ziet er toch prima uit bert :goedzo:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Ziet er toch prima uit bert :goedzo:
Je moet me dat asembleren nog maar eens leren
Zag op YouTube een filmpje maar die had een ander menu
Kort gezegd heb veel aan het prullen geweest :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Morgen komt mn Aluminium en Mn Buisvoeten van Belton
Dan kan ik kiezen wat ik eerst ga doen O:)
Plaats reactie