RS-1003, het proberen waard?
Moderator: Beheerdersteam
Re: RS-1003, het proberen waard?
Hier trouwens even de link van Rhoerentechnik:
https://www.roehrentechnik.de/html/eintakt.html
https://www.roehrentechnik.de/html/eintakt.html
Re: RS-1003, het proberen waard?
Rein schreef:
https://www.aeetransformers.com/nl/tran ... ncier.html
Kort gelden hadden ze nog een webwinkel, maar je kunt ook een mailtje sturen.
Piet
Ik weet niet wat Ali verkoopt. Ik heb zelf meerdere keren kappen gekocht bij Automatic Electric EuropeWeet je dat Ome Ali in het verre China hele mooie kappen verkoopt in diverse uitvoeringen en maten?
https://www.aeetransformers.com/nl/tran ... ncier.html
Kort gelden hadden ze nog een webwinkel, maar je kunt ook een mailtje sturen.
Piet
Re: RS-1003, het proberen waard?
Daar heb ik in het verleden ook trafo's en kappen gekocht Piet, onder andere voor mijn TT22 SE, is/was ook een uitstekend adres.
Hier ook nog even de link naar de SE trafo's van Ogonowski: http://ogonowski.eu/transformers/single-ended/
Hier ook nog even de link naar de SE trafo's van Ogonowski: http://ogonowski.eu/transformers/single-ended/
Re: RS-1003, het proberen waard?
Oh, bij die GD-Parts heb ik via Ali dat EL34 bouwpakket besteld Demo, levert snel en kwaliteit is ook okay! Dus daar kan ik ook nog shoppen voor kappen. Keus genoeg 
Re: RS-1003, het proberen waard?
Alum op maat levert koker tot 120 mm 4Kant WD5 mm en 1 plaatje bestellen 120x120 x2 beetje 2comp Lijm spuitbusje
En 11€ later een trafo kap ex Lijm verzendkosten en verf
Lijkt wel goud die kappen 32€ zag ik en 22€ tis niet weinig
En 11€ later een trafo kap ex Lijm verzendkosten en verf
Lijkt wel goud die kappen 32€ zag ik en 22€ tis niet weinig
Re: RS-1003, het proberen waard?
Volgens mij zijn ze goedkoper als je ze rechtstreeks via Ali besteld Bert.
https://nl.aliexpress.com/store/product ... 7.110221.0
https://nl.aliexpress.com/store/product ... 7.110221.0
Re: RS-1003, het proberen waard?
Ja inderdaad een 5€ scheelt het zekerPA4URK schreef:Volgens mij zijn ze goedkoper als je ze rechtstreeks via Ali besteld Bert.
https://nl.aliexpress.com/store/product ... 7.110221.0
Re: RS-1003, het proberen waard?
Volgens Anne is het weer komkommertijd aan zijn avatar te zien
Mooi dametje trouwens
Even een vraagje vrienden: Welke Ogonowski trafo uit zijn lijstje van de 2500 Ohm serie is geschikt voor mijn RS-1003 project?
http://ogonowski.eu/transformers/single-ended/
Die LO SE25-5 of de duurdere LO SE50-3? Of misschien de LO SE25-3 van 3000 Ohm?
Ik kom er eigenlijk niet erg uit maar wil de trafo's toch zachtjesaan gaan bestellen.
Even een vraagje vrienden: Welke Ogonowski trafo uit zijn lijstje van de 2500 Ohm serie is geschikt voor mijn RS-1003 project?
http://ogonowski.eu/transformers/single-ended/
Die LO SE25-5 of de duurdere LO SE50-3? Of misschien de LO SE25-3 van 3000 Ohm?
Ik kom er eigenlijk niet erg uit maar wil de trafo's toch zachtjesaan gaan bestellen.
Re: RS-1003, het proberen waard?
Tja, als 't hier weer druk wordt moet de komkommer (met de damePA4URK schreef:Volgens Anne is het weer komkommertijd aan zijn avatar te zienMooi dametje trouwens
![]()
Even een vraagje vrienden: Welke Ogonowski trafo uit zijn lijstje van de 2500 Ohm serie is geschikt voor mijn RS-1003 project?
http://ogonowski.eu/transformers/single-ended/
Die LO SE25-5 of de duurdere LO SE50-3? Of misschien de LO SE25-3 van 3000 Ohm?
Ik kom er eigenlijk niet erg uit maar wil de trafo's toch zachtjesaan gaan bestellen.
De SE25-3 ziet geschikt uit, wel prijzig, komt door de kern.
Met de -5 zou de voedingsspanning wat lager mogen en wat grotere stroom.Komt minder goed uit met de voedingstrafo.
Hoewel, moet zo ook wel kunnen, iets minder uitgangsvermogen.
Anne
Re: RS-1003, het proberen waard?
Tsja, scheelt toch omgerekend €36 per trafo Anne, en als het kan met maar een klein beetje minder vermogen? Hij levert trouwens ook mooie kappen voor de trafo's. Morgen maar eens even een mailtje sturen naar meneer Ogonowski in Polen. Maar nu eerst in dromenland kijken! Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Re: RS-1003, het proberen waard?
Wakker ? Ik nog niet 
Aan de slag dan maar, dat helpt
Schema van wat dichter bekeken. Wat benaderende spanningen erin.Kan er nog steeds niet over juichen.Maar wie weet valt 't mee
De uitwerking van de verschillende trafo's vergeleken. Maakt niet enorm veel uit.
Je zou ook nog een ringkern kunnen overwegen,
https://www.tme.eu/nl/details/ttg-kt88s ... /toroidy/#
Is wel lastiger met een kap .
Anne
Aan de slag dan maar, dat helpt
Schema van wat dichter bekeken. Wat benaderende spanningen erin.Kan er nog steeds niet over juichen.Maar wie weet valt 't mee
Je zou ook nog een ringkern kunnen overwegen,
https://www.tme.eu/nl/details/ttg-kt88s ... /toroidy/#
Is wel lastiger met een kap .
Anne
Re: RS-1003, het proberen waard?
Maar waarom kun je er nog steeds niet over juichen Anne? En waarover? Je beangstigd me 
Re: RS-1003, het proberen waard?
Niks om bang voor te wezen, behalve dan de ruim 400VPA4URK schreef:Maar waarom kun je er nog steeds niet over juichen Anne? En waarover? Je beangstigd me
Gewoon doen, valt 't tegen, EF86 eruit en iets anders erin.Zoveel stelt het niet voor.
Anne
Re: RS-1003, het proberen waard?
Ik heb inmiddels antwoord van Leszek gehad op mijn vraag welke UGT's hij geschikt acht voor de RS-1003 versterker kreeg ik dit antwoord:

Leszek beveelt de duurdere SE25-3 van 3K aanHello.
I propose SE25-3 Ra=3k/4 and 8 Ohm on the CC cores (thick of laminations
0,23mm-annealed) price is 125/pcs or SE25-9 or SE25-5 on the cores Ei84/42
(annealed thick of laminations 0,3mm) price is 78/pcs.
I recommend typ SE25-3 on CC.
Regards Leszek Ogonowski
Re: RS-1003, het proberen waard?
Wat had je anders verwacht ?
Groeteman, zijn die dure appels lekker ?
Anne
Groeteman, zijn die dure appels lekker ?
Anne
Re: RS-1003, het proberen waard?
Hij zou een slechte zakenman zijn als ie die anderen had aanbevolen
Maar jij Anne, als onafhankelijk, onbevooroordeeld en financieel onbevangen Buizenist? Wat zeg jij?
Of de rest die hier stiekem op het vinkentouw zit mee te lezen?
Maar eigenlijk kan ik dat beter niet vragen want: Zoveel mensen, zoveel meningen
(Dit is een uitdaging
)
Maar jij Anne, als onafhankelijk, onbevooroordeeld en financieel onbevangen Buizenist? Wat zeg jij?
Of de rest die hier stiekem op het vinkentouw zit mee te lezen?
Maar eigenlijk kan ik dat beter niet vragen want: Zoveel mensen, zoveel meningen
(Dit is een uitdaging
Re: RS-1003, het proberen waard?
Of je het prijsverschil hoort
,voelen wel
Maar ja, ik ben ook niet vies van voedingstrafo's te gebruiken voor de uitgang, zei het enkel voor balansversterker.
Anne
Maar ja, ik ben ook niet vies van voedingstrafo's te gebruiken voor de uitgang, zei het enkel voor balansversterker.
Anne
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: RS-1003, het proberen waard?
Och, scheel EUR 47,- / kant, dus zeg EUR 100,- op de hele versterker. Is ook weet niet zoveel verschil op het toaal bedrag, wel als je later toch spijt krijgt 'wat als ik die SE25-3 had gekocht'
Belangrijkste onderdeel van de hele versterker.
Re: RS-1003, het proberen waard?
+1Barry2001 schreef:Och, scheel EUR 47,- / kant, dus zeg EUR 100,- op de hele versterker. Is ook weet niet zoveel verschil op het toaal bedrag, wel als je later toch spijt krijgt 'wat als ik die SE25-3 had gekocht'Belangrijkste onderdeel van de hele versterker.
Re: RS-1003, het proberen waard?
Draai het 's omBarry2001 schreef:Och, scheel EUR 47,- / kant, dus zeg EUR 100,- op de hele versterker. Is ook weet niet zoveel verschil op het toaal bedrag, wel als je later toch spijt krijgt 'wat als ik die SE25-3 had gekocht'Belangrijkste onderdeel van de hele versterker.
Anne
Re: RS-1003, het proberen waard?
Maarre, w
Re: RS-1003, het proberen waard?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale ... elgi%C3%ABPA4URK schreef:Maarre, waarom heb jij het hondje van Kuifje op 21 juli staan Anne?
Anne
Re: RS-1003, het proberen waard?
Ik heb dat UGT verhaal eigenlijk altijd al vreemd gevonden, en dan met name het fenomeen dat de 'grote' merken soms twee keer zo duur zijn. In mijn PP EL34 versterker zitten Hammond trafo's van €194,00 per stuk en een zelfde type trafoset met bijbehorende kappen van AE Europe kwam ook op €324,00. Amplimo is ook heel duur om maar niet te spreken van een merk als Lundahl. Kortom, zijn deze prijzen - deze discussie zal al vele malen gevoerd zijn - gerechtvaardigd ten opzichte van Ogonowski, Toroidy, etc.?Tsja, voor beide argumenten valt veel te zeggen, ik zal er na het eten eens over denken
Maar Barry en Bert hebben ook wel weer een punt
