RS-1003, het proberen waard?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door PA4URK »

Hier trouwens even de link van Rhoerentechnik:
https://www.roehrentechnik.de/html/eintakt.html
Piet1950
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 15:34
Locatie: Alblasserwaard

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door Piet1950 »

Rein schreef:
Weet je dat Ome Ali in het verre China hele mooie kappen verkoopt in diverse uitvoeringen en maten?
Ik weet niet wat Ali verkoopt. Ik heb zelf meerdere keren kappen gekocht bij Automatic Electric Europe
https://www.aeetransformers.com/nl/tran ... ncier.html
Kort gelden hadden ze nog een webwinkel, maar je kunt ook een mailtje sturen.

Piet
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door PA4URK »

Daar heb ik in het verleden ook trafo's en kappen gekocht Piet, onder andere voor mijn TT22 SE, is/was ook een uitstekend adres.
Hier ook nog even de link naar de SE trafo's van Ogonowski: http://ogonowski.eu/transformers/single-ended/
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door democles »

Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door PA4URK »

Oh, bij die GD-Parts heb ik via Ali dat EL34 bouwpakket besteld Demo, levert snel en kwaliteit is ook okay! Dus daar kan ik ook nog shoppen voor kappen. Keus genoeg :wink:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door OpaBert »

Alum op maat levert koker tot 120 mm 4Kant WD5 mm en 1 plaatje bestellen 120x120 x2 beetje 2comp Lijm spuitbusje
En 11€ later een trafo kap ex Lijm verzendkosten en verf
Lijkt wel goud die kappen 32€ zag ik en 22€ tis niet weinig
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door PA4URK »

Volgens mij zijn ze goedkoper als je ze rechtstreeks via Ali besteld Bert.
https://nl.aliexpress.com/store/product ... 7.110221.0
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door OpaBert »

PA4URK schreef:
Volgens mij zijn ze goedkoper als je ze rechtstreeks via Ali besteld Bert.
https://nl.aliexpress.com/store/product ... 7.110221.0
Ja inderdaad een 5€ scheelt het zeker :D
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door PA4URK »

Volgens Anne is het weer komkommertijd aan zijn avatar te zien :lol: Mooi dametje trouwens 8)
Even een vraagje vrienden: Welke Ogonowski trafo uit zijn lijstje van de 2500 Ohm serie is geschikt voor mijn RS-1003 project?
http://ogonowski.eu/transformers/single-ended/
Die LO SE25-5 of de duurdere LO SE50-3? Of misschien de LO SE25-3 van 3000 Ohm?
Ik kom er eigenlijk niet erg uit maar wil de trafo's toch zachtjesaan gaan bestellen.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door Ah!buis »

PA4URK schreef:
Volgens Anne is het weer komkommertijd aan zijn avatar te zien :lol: Mooi dametje trouwens 8)
Even een vraagje vrienden: Welke Ogonowski trafo uit zijn lijstje van de 2500 Ohm serie is geschikt voor mijn RS-1003 project?
http://ogonowski.eu/transformers/single-ended/
Die LO SE25-5 of de duurdere LO SE50-3? Of misschien de LO SE25-3 van 3000 Ohm?
Ik kom er eigenlijk niet erg uit maar wil de trafo's toch zachtjesaan gaan bestellen.
Tja, als 't hier weer druk wordt moet de komkommer (met de dame =P~ ) wijken :wink:
De SE25-3 ziet geschikt uit, wel prijzig, komt door de kern.
Met de -5 zou de voedingsspanning wat lager mogen en wat grotere stroom.Komt minder goed uit met de voedingstrafo.
Hoewel, moet zo ook wel kunnen, iets minder uitgangsvermogen.
Anne
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door PA4URK »

Tsja, scheelt toch omgerekend €36 per trafo Anne, en als het kan met maar een klein beetje minder vermogen? Hij levert trouwens ook mooie kappen voor de trafo's. Morgen maar eens even een mailtje sturen naar meneer Ogonowski in Polen. Maar nu eerst in dromenland kijken! Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door Ah!buis »

Wakker ? Ik nog niet :lol:
Aan de slag dan maar, dat helpt :D
Schema van wat dichter bekeken. Wat benaderende spanningen erin.Kan er nog steeds niet over juichen.Maar wie weet valt 't mee :sure:
RS-1003schema.jpg
De uitwerking van de verschillende trafo's vergeleken.
2k5-3k.png
Maakt niet enorm veel uit.
Je zou ook nog een ringkern kunnen overwegen,
https://www.tme.eu/nl/details/ttg-kt88s ... /toroidy/#
Is wel lastiger met een kap .
Anne
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door PA4URK »

Maar waarom kun je er nog steeds niet over juichen Anne? En waarover? Je beangstigd me :shock:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door Ah!buis »

PA4URK schreef:
Maar waarom kun je er nog steeds niet over juichen Anne? En waarover? Je beangstigd me :shock:
Niks om bang voor te wezen, behalve dan de ruim 400V 8-[
Gewoon doen, valt 't tegen, EF86 eruit en iets anders erin.Zoveel stelt het niet voor.
Anne
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door PA4URK »

Ik heb inmiddels antwoord van Leszek gehad op mijn vraag welke UGT's hij geschikt acht voor de RS-1003 versterker kreeg ik dit antwoord:
Hello.
I propose SE25-3 Ra=3k/4 and 8 Ohm on the CC cores (thick of laminations
0,23mm-annealed) price is 125/pcs or SE25-9 or SE25-5 on the cores Ei84/42
(annealed thick of laminations 0,3mm) price is 78/pcs.
I recommend typ SE25-3 on CC.
Regards Leszek Ogonowski
Leszek beveelt de duurdere SE25-3 van 3K aan :think:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door Ah!buis »

Wat had je anders verwacht ?
Groeteman, zijn die dure appels lekker ? :lol:
Anne
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door PA4URK »

Hij zou een slechte zakenman zijn als ie die anderen had aanbevolen :lol:
Maar jij Anne, als onafhankelijk, onbevooroordeeld en financieel onbevangen Buizenist? Wat zeg jij?
Of de rest die hier stiekem op het vinkentouw zit mee te lezen?
Maar eigenlijk kan ik dat beter niet vragen want: Zoveel mensen, zoveel meningen 8)
(Dit is een uitdaging :mrgreen:)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door Ah!buis »

Of je het prijsverschil hoort :think: ,voelen wel :lol:
Maar ja, ik ben ook niet vies van voedingstrafo's te gebruiken voor de uitgang, zei het enkel voor balansversterker.
Anne
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door Barry2001 »

Och, scheel EUR 47,- / kant, dus zeg EUR 100,- op de hele versterker. Is ook weet niet zoveel verschil op het toaal bedrag, wel als je later toch spijt krijgt 'wat als ik die SE25-3 had gekocht' :D Belangrijkste onderdeel van de hele versterker.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door OpaBert »

Barry2001 schreef:
Och, scheel EUR 47,- / kant, dus zeg EUR 100,- op de hele versterker. Is ook weet niet zoveel verschil op het toaal bedrag, wel als je later toch spijt krijgt 'wat als ik die SE25-3 had gekocht' :D Belangrijkste onderdeel van de hele versterker.
+1
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door Ah!buis »

Barry2001 schreef:
Och, scheel EUR 47,- / kant, dus zeg EUR 100,- op de hele versterker. Is ook weet niet zoveel verschil op het toaal bedrag, wel als je later toch spijt krijgt 'wat als ik die SE25-3 had gekocht' :D Belangrijkste onderdeel van de hele versterker.
Draai het 's om :mrgreen: Klinkt nergens naar, heb ik nou daarvoor zoveel geld uitgegeven :x :lol:
Anne
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door PA4URK »

:lol: Tsja, voor beide argumenten valt veel te zeggen, ik zal er na het eten eens over denken :lol:
Maarre, w :think: aarom heb jij het hondje van Kuifje op 21 juli staan Anne?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door Ah!buis »

PA4URK schreef:
Maarre, w :think: aarom heb jij het hondje van Kuifje op 21 juli staan Anne?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale ... elgi%C3%AB
Anne
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door PA4URK »

Oh zo, dat was naar aanleiding van onze ruzie :lol:
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: RS-1003, het proberen waard?

Bericht door PA4URK »

:lol: Tsja, voor beide argumenten valt veel te zeggen, ik zal er na het eten eens over denken :lol:
Ik heb dat UGT verhaal eigenlijk altijd al vreemd gevonden, en dan met name het fenomeen dat de 'grote' merken soms twee keer zo duur zijn. In mijn PP EL34 versterker zitten Hammond trafo's van €194,00 per stuk en een zelfde type trafoset met bijbehorende kappen van AE Europe kwam ook op €324,00. Amplimo is ook heel duur om maar niet te spreken van een merk als Lundahl. Kortom, zijn deze prijzen - deze discussie zal al vele malen gevoerd zijn - gerechtvaardigd ten opzichte van Ogonowski, Toroidy, etc.?
Maar Barry en Bert hebben ook wel weer een punt ](*,)
Plaats reactie