8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Ik denk zondag, dan kan het daarna nog een paar dagen sudderen, aangepast worden, etc.

PS ik ben toevallig morgen in Drenthe (Hoogeveen). Als ik iets voor je mee kan nemen? PB maar als dat handig zou kunnen zijn. En het in de kofferbak van een Fiesta past :D
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door VintageHarry »

PB gestuurd!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Shadow »

Barry, ik heb in principe 2 sets klaar staan;
Chromecast - CA Versterker + AFDAC-LB
Yamaha WXC50 - CA versterker
Ik denk er over om de Tarkussen ook mee te nemen, ik heb dan dus ook 2 sets speakers mee.
In principe draai ik met Spotify Premium op een 4G wifi / lanrouter, heb analoge input en optisch op de Yamaha en coax plus optisch op de Afdac/CA combi.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door hannesie »

Heeft die dac ook usb in?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Shadow »

Nee niet aangesloten Hans, zit wel een i2s header op, maar die heb ik niet in gebruik momenteel.
De Yamaha WXC50 heeft wel usb in, mét een ESS9006 aan boord.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Goed bezig :goedzo: 4G lees ik he? De Wifi van het wijkcentrum kun je niet je demo van af laten hangen hoor. Zit ff te denken, is het een idee dat Hans en Knuistermans hun vergelijkbaar waren onderzoek bij jou op de set (2 speaker sets) doen? nemen jullie een ruimte voor de dag, heb je voldoende de ruimte om en je eigen spullen te laten horen, en die van Hans en Peter.

Even OT, werk piekt even momenteel, heb mij eigen WXC-50 nog steeds in de doos staan, heb denk ik zaterdag wel tijd om er mee te spelen. Errug benieuwd..

Ik zet de Tarkussen er gewoon bij, kijk maar of je ze mee neemt.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Shadow »

Ik heb een modem gekocht speciaal voor luisterdagen op vakantie :sure: waar een simkaart in gaat, van de week even getest en ik draai ongeveer 20mbps download dus da’s genoeg om de Yamaha en een Chromecast audio op te laten draaien. De Yamaha heeft ook een analoog in dus andere dacs kunnen er ook aan (als ze geen volumeregeling hebben).
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Ok. Zet ik jullie met z'n 3-en in 1 kamer, kun je zoveel wisselen als je wilt. Picje opgezocht van je Tarkus luidsprekers.
Tarkus.jpeg.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Oja, wil je die ook gemeten hebben, bij Jeroen? Zullen ook al wel goed uitgebalanceerd zijn.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
Ik heb een modem gekocht speciaal voor luisterdagen op vakantie :sure: waar een simkaart in gaat, van de week even getest en ik draai ongeveer 20mbps download dus da’s genoeg om de Yamaha en een Chromecast audio op te laten draaien. De Yamaha heeft ook een analoog in dus andere dacs kunnen er ook aan (als ze geen volumeregeling hebben).
Da's 1,2 Gb/min. - 72 Gb/uur. Heb je dan zo'n dik mobiel internet abo?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Shadow »

Max he? Streaming audio doet met Spotify premium 384kbps. En ja data is geen issue meer in deze tijd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Shadow »

Barry2001 schreef:
Oja, wil je die ook gemeten hebben, bij Jeroen? Zullen ook al wel goed uitgebalanceerd zijn.
Liever niet teveel mee sjouwen, die wegen nogal :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Beste mensen, we hebben dankzij jullie aanmeldingen een heerlijk ouderwets volle bak volgende week :rock: =D>

Ik heb geprobeerd een tijdschema en kamerindeling te maken, zie post 2 van dit draadje. Let op, dit is een voorstel. Wil je eerder, later, andere kamer, aansluitend met iemand ivm praktisch, laat maar horen. Niets moet he, gewoon melden als je het graag anders ziet. Ben ik misschien nog iemand vergeten?
Dit schema blijft Draft t/m woensdag 30-01, miv donderdag 31-01 Final zodat en ieder vanaf donderdag weet waar 'ie aan toe is.
Zal nog even een schemaatje maken voor de meetsessies, volgt.
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door tonvandeacker »

Schema voor mij is OK (kamer 2 van 12 tot 14:00)
Alleen de vraag wanneer dan de meet sessie met Jeroen plaats vind (ervoor of erna) voor mijn CNO/DXT set.
Dit in verband met mijn reis vanuit Almere.

Ter aanvulling neem ik het volgende mee,

Set CNO/DXT vloerstaanders voor de meting met Jeroen.
Set NEXT monitoren (Seas L16rnx plus DXT tweeter en PR18 )
Set IDUNN van SEAS (U18RNX en DXT)...hmmm...ik heb iets met DXT :yeah:
De laatste set zit in een testkast en is nu bijna 150 uur ingespeeld.

Buizenversterker Audio Nirvana 6V6 ultra lineair
Marantz CD speler (backup)
Macbook met DAC
2 uur durende muzieklijst...van Boz Scaggs via Dire straits naar Andreas Bocelli, Michel Buble, Pink Floyd, Jan Garbarek, Blake Shelton en George Michael...word mooi..... :sure:

Hoe hard mag het gaan :rock:

Tot Zaterdag
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door hannesie »

Dat is geen kwalificatie voor beter :mrgreen: :-"
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

De kamers liggen uit elkaar, muv kamer 4 en 5 die naast elkaar liggen. Maw in kamer 2 kun je zo hard blazen als je wil. Of je vervolgens nog luisteraars in de kamer overhoudt is een 2e :D Maar regelt zichzelf wel, komt goed.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

En een schemaatje is toegevoegd voor de luidspreker meet sessies van deelnemers.

Een mededeling over kamer 6, Jeroen, Erik en Stefan, als quote uit een e-mail vd heren: Wat onze eigen speaker betreft: Die is nog niet klaar. Wel bijna. Ze staan op dit ogenblik te drogen na een spuitbeurt. Wat nog moet gebeuren is het fine-tunen van de digitale filters.
We zijn wel van plan on ze mee te nemen en hadden in gedachten om het fine-tunen in Hengelo ter plekken te doen. Deze aktie kan dan tegelijkertijd dienen als workshop voor het meten en programmeren van speakers en Hypex. Als we goede meetresultaten krijgen (en dat is zeker de verwachting) zullen we de speakers demonstreren.


Voor wie dit interessant vindt, start om 10:00 in kamer 6 (hoeft niet weer apart voor ingeschreven te worden, kamer is groot zat). Dit is gedurende de hele dag dus, onderbroken door het luidsprekermeten van deelnemers van 13:00 - 15:00.
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door tonvandeacker »

Barry2001 schreef:
De kamers liggen uit elkaar, muv kamer 4 en 5 die naast elkaar liggen. Maw in kamer 2 kun je zo hard blazen als je wil. Of je vervolgens nog luisteraars in de kamer overhoudt is een 2e :D Maar regelt zichzelf wel, komt goed.

:lol: :lol: Duidelijk
Zonder gekheid ik zal het beschaafd houden. Ik zie in diverse projecten op dit forum dat de versterkers erg warm zijn na een paar uur luisteren.
Voor mij is het de eerste keer dat ik naar een luisterdag ga dus ik ben zeer benieuwd.
Ik zal er betijds zijn om Elko zijn 3 weg te beluisteren.....staat op mijn te bouwen lijstje :sure:
Verder is het schema prima in orde voor mij.

Groetjes
user_8346
Berichten: 10
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 13:12

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door user_8346 »

Ik vind het schema ook prima! De F5 laat nog op zich wachten. Ik heb een fout gemaakt en denk niet dat het opgelost is voor zaterdag :( Gelukkig heb ik ook nog een LM3875 gainclone. Dus komt goed!
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door SSassen »

Als ik het goed lees kunnen we dus geen aanspraak maken op de aanwezige WiFi? In dat geval was mijn plan om een Spotify playlist op m'n telefoon te zetten (downloaden) en dan dmv. een adhoc WiFi netwerk vanuit de telefoon met de Chromecast audio te verbinden. Ik neem een Audiolab set mee met CD/DAC combi en geintegreerde versterker, de Chromecast audio gaat dmv. toslink de Audiolab DAC in.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

tonvandeacker schreef:
Barry2001 schreef:
De kamers liggen uit elkaar, muv kamer 4 en 5 die naast elkaar liggen. Maw in kamer 2 kun je zo hard blazen als je wil. Of je vervolgens nog luisteraars in de kamer overhoudt is een 2e :D Maar regelt zichzelf wel, komt goed.

:lol: :lol: Duidelijk
Zonder gekheid ik zal het beschaafd houden. Ik zie in diverse projecten op dit forum dat de versterkers erg warm zijn na een paar uur luisteren.
Voor mij is het de eerste keer dat ik naar een luisterdag ga dus ik ben zeer benieuwd.
Ik zal er betijds zijn om Elko zijn 3 weg te beluisteren.....staat op mijn te bouwen lijstje :sure:
Verder is het schema prima in orde voor mij.

Groetjes
Regelt zichzelf, luisteraars geven wel aan of het zachter dan wel harder kan. Als het ff los moet kan dat in elk geval wel, je hebt geen buren naast kamer 2 die last van je zouden kunnen hebben :D
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

Elko schreef:
Ik vind het schema ook prima! De F5 laat nog op zich wachten. Ik heb een fout gemaakt en denk niet dat het opgelost is voor zaterdag :( Gelukkig heb ik ook nog een LM3875 gainclone. Dus komt goed!
:goedzo:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door Barry2001 »

SSassen schreef:
Als ik het goed lees kunnen we dus geen aanspraak maken op de aanwezige WiFi? In dat geval was mijn plan om een Spotify playlist op m'n telefoon te zetten (downloaden) en dan dmv. een adhoc WiFi netwerk vanuit de telefoon met de Chromecast audio te verbinden. Ik neem een Audiolab set mee met CD/DAC combi en geintegreerde versterker, de Chromecast audio gaat dmv. toslink de Audiolab DAC in.
Er is Wifi in het wijkcentrum en daar kun je gebruik van maken. Echter, veel mensen / groepen maken gebruik van het wijkcentrum, geen idee of het betrouwbaar is. Het is dus niet verstandig je demo hiervan af te laten hangen. Joram neem een 4G Wifi router mee, misschien kun je daar gebruik van maken. En anders een stickie met muziek erop, dat werkt altijd.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door SSassen »

Barry2001 schreef:
En anders een stickie met muziek erop, dat werkt altijd.
Uhm, nee, want de door mij gebruikte DAC speelt niets vanaf USB stick. Ik kan kijken of ik m'n playlist op CD kan zetten, maar dat kan nog lastig worden ben ik bang wegens copyrights etc.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019

Bericht door hannesie »

Ik neem een Roon en kleine lms/squeezebox server mee
Daar zit een aardig stukje muziek op ruim 4 uur..
Naar de 4 streamers en 2 Dac,'s.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”