PS ik ben toevallig morgen in Drenthe (Hoogeveen). Als ik iets voor je mee kan nemen? PB maar als dat handig zou kunnen zijn. En het in de kofferbak van een Fiesta past
8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ik denk zondag, dan kan het daarna nog een paar dagen sudderen, aangepast worden, etc.
PS ik ben toevallig morgen in Drenthe (Hoogeveen). Als ik iets voor je mee kan nemen? PB maar als dat handig zou kunnen zijn. En het in de kofferbak van een Fiesta past
PS ik ben toevallig morgen in Drenthe (Hoogeveen). Als ik iets voor je mee kan nemen? PB maar als dat handig zou kunnen zijn. En het in de kofferbak van een Fiesta past
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Barry, ik heb in principe 2 sets klaar staan;
Chromecast - CA Versterker + AFDAC-LB
Yamaha WXC50 - CA versterker
Ik denk er over om de Tarkussen ook mee te nemen, ik heb dan dus ook 2 sets speakers mee.
In principe draai ik met Spotify Premium op een 4G wifi / lanrouter, heb analoge input en optisch op de Yamaha en coax plus optisch op de Afdac/CA combi.
Chromecast - CA Versterker + AFDAC-LB
Yamaha WXC50 - CA versterker
Ik denk er over om de Tarkussen ook mee te nemen, ik heb dan dus ook 2 sets speakers mee.
In principe draai ik met Spotify Premium op een 4G wifi / lanrouter, heb analoge input en optisch op de Yamaha en coax plus optisch op de Afdac/CA combi.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Nee niet aangesloten Hans, zit wel een i2s header op, maar die heb ik niet in gebruik momenteel.
De Yamaha WXC50 heeft wel usb in, mét een ESS9006 aan boord.
De Yamaha WXC50 heeft wel usb in, mét een ESS9006 aan boord.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Goed bezig
4G lees ik he? De Wifi van het wijkcentrum kun je niet je demo van af laten hangen hoor. Zit ff te denken, is het een idee dat Hans en Knuistermans hun vergelijkbaar waren onderzoek bij jou op de set (2 speaker sets) doen? nemen jullie een ruimte voor de dag, heb je voldoende de ruimte om en je eigen spullen te laten horen, en die van Hans en Peter.
Even OT, werk piekt even momenteel, heb mij eigen WXC-50 nog steeds in de doos staan, heb denk ik zaterdag wel tijd om er mee te spelen. Errug benieuwd..
Ik zet de Tarkussen er gewoon bij, kijk maar of je ze mee neemt.
Even OT, werk piekt even momenteel, heb mij eigen WXC-50 nog steeds in de doos staan, heb denk ik zaterdag wel tijd om er mee te spelen. Errug benieuwd..
Ik zet de Tarkussen er gewoon bij, kijk maar of je ze mee neemt.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ik heb een modem gekocht speciaal voor luisterdagen op vakantie
waar een simkaart in gaat, van de week even getest en ik draai ongeveer 20mbps download dus da’s genoeg om de Yamaha en een Chromecast audio op te laten draaien. De Yamaha heeft ook een analoog in dus andere dacs kunnen er ook aan (als ze geen volumeregeling hebben).
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ok. Zet ik jullie met z'n 3-en in 1 kamer, kun je zoveel wisselen als je wilt. Picje opgezocht van je Tarkus luidsprekers.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Oja, wil je die ook gemeten hebben, bij Jeroen? Zullen ook al wel goed uitgebalanceerd zijn.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Da's 1,2 Gb/min. - 72 Gb/uur. Heb je dan zo'n dik mobiel internet abo?Shadow schreef:Ik heb een modem gekocht speciaal voorluisterdagenop vakantiewaar een simkaart in gaat, van de week even getest en ik draai ongeveer 20mbps download dus da’s genoeg om de Yamaha en een Chromecast audio op te laten draaien. De Yamaha heeft ook een analoog in dus andere dacs kunnen er ook aan (als ze geen volumeregeling hebben).
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Max he? Streaming audio doet met Spotify premium 384kbps. En ja data is geen issue meer in deze tijd.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Liever niet teveel mee sjouwen, die wegen nogalBarry2001 schreef:Oja, wil je die ook gemeten hebben, bij Jeroen? Zullen ook al wel goed uitgebalanceerd zijn.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Beste mensen, we hebben dankzij jullie aanmeldingen een heerlijk ouderwets volle bak volgende week
Ik heb geprobeerd een tijdschema en kamerindeling te maken, zie post 2 van dit draadje. Let op, dit is een voorstel. Wil je eerder, later, andere kamer, aansluitend met iemand ivm praktisch, laat maar horen. Niets moet he, gewoon melden als je het graag anders ziet. Ben ik misschien nog iemand vergeten?
Dit schema blijft Draft t/m woensdag 30-01, miv donderdag 31-01 Final zodat en ieder vanaf donderdag weet waar 'ie aan toe is.
Zal nog even een schemaatje maken voor de meetsessies, volgt.
Ik heb geprobeerd een tijdschema en kamerindeling te maken, zie post 2 van dit draadje. Let op, dit is een voorstel. Wil je eerder, later, andere kamer, aansluitend met iemand ivm praktisch, laat maar horen. Niets moet he, gewoon melden als je het graag anders ziet. Ben ik misschien nog iemand vergeten?
Dit schema blijft Draft t/m woensdag 30-01, miv donderdag 31-01 Final zodat en ieder vanaf donderdag weet waar 'ie aan toe is.
Zal nog even een schemaatje maken voor de meetsessies, volgt.
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Schema voor mij is OK (kamer 2 van 12 tot 14:00)
Alleen de vraag wanneer dan de meet sessie met Jeroen plaats vind (ervoor of erna) voor mijn CNO/DXT set.
Dit in verband met mijn reis vanuit Almere.
Ter aanvulling neem ik het volgende mee,
Set CNO/DXT vloerstaanders voor de meting met Jeroen.
Set NEXT monitoren (Seas L16rnx plus DXT tweeter en PR18 )
Set IDUNN van SEAS (U18RNX en DXT)...hmmm...ik heb iets met DXT
De laatste set zit in een testkast en is nu bijna 150 uur ingespeeld.
Buizenversterker Audio Nirvana 6V6 ultra lineair
Marantz CD speler (backup)
Macbook met DAC
2 uur durende muzieklijst...van Boz Scaggs via Dire straits naar Andreas Bocelli, Michel Buble, Pink Floyd, Jan Garbarek, Blake Shelton en George Michael...word mooi.....
Hoe hard mag het gaan
Tot Zaterdag
Alleen de vraag wanneer dan de meet sessie met Jeroen plaats vind (ervoor of erna) voor mijn CNO/DXT set.
Dit in verband met mijn reis vanuit Almere.
Ter aanvulling neem ik het volgende mee,
Set CNO/DXT vloerstaanders voor de meting met Jeroen.
Set NEXT monitoren (Seas L16rnx plus DXT tweeter en PR18 )
Set IDUNN van SEAS (U18RNX en DXT)...hmmm...ik heb iets met DXT
De laatste set zit in een testkast en is nu bijna 150 uur ingespeeld.
Buizenversterker Audio Nirvana 6V6 ultra lineair
Marantz CD speler (backup)
Macbook met DAC
2 uur durende muzieklijst...van Boz Scaggs via Dire straits naar Andreas Bocelli, Michel Buble, Pink Floyd, Jan Garbarek, Blake Shelton en George Michael...word mooi.....
Hoe hard mag het gaan
Tot Zaterdag
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Dat is geen kwalificatie voor beter

- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
De kamers liggen uit elkaar, muv kamer 4 en 5 die naast elkaar liggen. Maw in kamer 2 kun je zo hard blazen als je wil. Of je vervolgens nog luisteraars in de kamer overhoudt is een 2e
Maar regelt zichzelf wel, komt goed.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
En een schemaatje is toegevoegd voor de luidspreker meet sessies van deelnemers.
Een mededeling over kamer 6, Jeroen, Erik en Stefan, als quote uit een e-mail vd heren: Wat onze eigen speaker betreft: Die is nog niet klaar. Wel bijna. Ze staan op dit ogenblik te drogen na een spuitbeurt. Wat nog moet gebeuren is het fine-tunen van de digitale filters.
We zijn wel van plan on ze mee te nemen en hadden in gedachten om het fine-tunen in Hengelo ter plekken te doen. Deze aktie kan dan tegelijkertijd dienen als workshop voor het meten en programmeren van speakers en Hypex. Als we goede meetresultaten krijgen (en dat is zeker de verwachting) zullen we de speakers demonstreren.
Voor wie dit interessant vindt, start om 10:00 in kamer 6 (hoeft niet weer apart voor ingeschreven te worden, kamer is groot zat). Dit is gedurende de hele dag dus, onderbroken door het luidsprekermeten van deelnemers van 13:00 - 15:00.
Een mededeling over kamer 6, Jeroen, Erik en Stefan, als quote uit een e-mail vd heren: Wat onze eigen speaker betreft: Die is nog niet klaar. Wel bijna. Ze staan op dit ogenblik te drogen na een spuitbeurt. Wat nog moet gebeuren is het fine-tunen van de digitale filters.
We zijn wel van plan on ze mee te nemen en hadden in gedachten om het fine-tunen in Hengelo ter plekken te doen. Deze aktie kan dan tegelijkertijd dienen als workshop voor het meten en programmeren van speakers en Hypex. Als we goede meetresultaten krijgen (en dat is zeker de verwachting) zullen we de speakers demonstreren.
Voor wie dit interessant vindt, start om 10:00 in kamer 6 (hoeft niet weer apart voor ingeschreven te worden, kamer is groot zat). Dit is gedurende de hele dag dus, onderbroken door het luidsprekermeten van deelnemers van 13:00 - 15:00.
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Barry2001 schreef:De kamers liggen uit elkaar, muv kamer 4 en 5 die naast elkaar liggen. Maw in kamer 2 kun je zo hard blazen als je wil. Of je vervolgens nog luisteraars in de kamer overhoudt is een 2eMaar regelt zichzelf wel, komt goed.
Zonder gekheid ik zal het beschaafd houden. Ik zie in diverse projecten op dit forum dat de versterkers erg warm zijn na een paar uur luisteren.
Voor mij is het de eerste keer dat ik naar een luisterdag ga dus ik ben zeer benieuwd.
Ik zal er betijds zijn om Elko zijn 3 weg te beluisteren.....staat op mijn te bouwen lijstje
Verder is het schema prima in orde voor mij.
Groetjes
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ik vind het schema ook prima! De F5 laat nog op zich wachten. Ik heb een fout gemaakt en denk niet dat het opgelost is voor zaterdag
Gelukkig heb ik ook nog een LM3875 gainclone. Dus komt goed!
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Als ik het goed lees kunnen we dus geen aanspraak maken op de aanwezige WiFi? In dat geval was mijn plan om een Spotify playlist op m'n telefoon te zetten (downloaden) en dan dmv. een adhoc WiFi netwerk vanuit de telefoon met de Chromecast audio te verbinden. Ik neem een Audiolab set mee met CD/DAC combi en geintegreerde versterker, de Chromecast audio gaat dmv. toslink de Audiolab DAC in.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Regelt zichzelf, luisteraars geven wel aan of het zachter dan wel harder kan. Als het ff los moet kan dat in elk geval wel, je hebt geen buren naast kamer 2 die last van je zouden kunnen hebbentonvandeacker schreef:Barry2001 schreef:De kamers liggen uit elkaar, muv kamer 4 en 5 die naast elkaar liggen. Maw in kamer 2 kun je zo hard blazen als je wil. Of je vervolgens nog luisteraars in de kamer overhoudt is een 2eMaar regelt zichzelf wel, komt goed.
![]()
Duidelijk
Zonder gekheid ik zal het beschaafd houden. Ik zie in diverse projecten op dit forum dat de versterkers erg warm zijn na een paar uur luisteren.
Voor mij is het de eerste keer dat ik naar een luisterdag ga dus ik ben zeer benieuwd.
Ik zal er betijds zijn om Elko zijn 3 weg te beluisteren.....staat op mijn te bouwen lijstje![]()
Verder is het schema prima in orde voor mij.
Groetjes
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Elko schreef:Ik vind het schema ook prima! De F5 laat nog op zich wachten. Ik heb een fout gemaakt en denk niet dat het opgelost is voor zaterdagGelukkig heb ik ook nog een LM3875 gainclone. Dus komt goed!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Er is Wifi in het wijkcentrum en daar kun je gebruik van maken. Echter, veel mensen / groepen maken gebruik van het wijkcentrum, geen idee of het betrouwbaar is. Het is dus niet verstandig je demo hiervan af te laten hangen. Joram neem een 4G Wifi router mee, misschien kun je daar gebruik van maken. En anders een stickie met muziek erop, dat werkt altijd.SSassen schreef:Als ik het goed lees kunnen we dus geen aanspraak maken op de aanwezige WiFi? In dat geval was mijn plan om een Spotify playlist op m'n telefoon te zetten (downloaden) en dan dmv. een adhoc WiFi netwerk vanuit de telefoon met de Chromecast audio te verbinden. Ik neem een Audiolab set mee met CD/DAC combi en geintegreerde versterker, de Chromecast audio gaat dmv. toslink de Audiolab DAC in.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Uhm, nee, want de door mij gebruikte DAC speelt niets vanaf USB stick. Ik kan kijken of ik m'n playlist op CD kan zetten, maar dat kan nog lastig worden ben ik bang wegens copyrights etc.Barry2001 schreef:En anders een stickie met muziek erop, dat werkt altijd.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ik neem een Roon en kleine lms/squeezebox server mee
Daar zit een aardig stukje muziek op ruim 4 uur..
Naar de 4 streamers en 2 Dac,'s.
Daar zit een aardig stukje muziek op ruim 4 uur..
Naar de 4 streamers en 2 Dac,'s.
