suggesties voor nieuw project. Het is de LBVS geworden...
Moderator: Beheerdersteam
Re: suggesties voor nieuw project. Het is de LBVS geworden...
Misschien op te lossen met 2 componenten houtrotvuller? Dat spul wordt echt keihard, als je het gaat lijmen raak je de spanning in het hout niet kwijt.
Overigens erg mooi geworden.
Overigens erg mooi geworden.
Het is misschien een tikje overdriven maar je zou ook een interne, permanente klem kunnen plaatsen om zeker te zij dat op die plek de boel niet meer loskomt. Makkelijk zelf te maken van een redelijk lange bout, moer en wat ringen 
Als het alleen "dat" onderdeel is kan je ook overwegen die te vervangen, maar de laatste (klemmen) of vullen (met eerder aangedragen oplossing) lijkt mij anders de meest logische weg.
- pappaleo
- Contacteer:
Ik denk dat vervangen of vullen met houtrotvuller de beste oplossing is. Met klemmen breng je de spanning terug en bestaat de kans op een tweede barst, parallel aan de eerste.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Inderdaad of vervangen of vullen, klemmen gaat opnieuw scheuren. Als je dit hout nog hebt liggen OF het in exact dezelfde kleur nog kunt krijgen zou ik een nieuw voetje maken. En als je dat niet meer hebt / kunt krijgen vullen.
Idd opvullen en je voorbereiden op meer ellende, eiken is er berucht om 
-
Gideon1990
Over je tweeter probleem, check de solderingen eens goed. het zou niet de eerste keer zijn dat S39 de verbinding opvrat, dat spul is immers gemaakt op basis van zoutzuur en eigenlijk vooral voor waterleidingen en niet voor electronica.
Ik moet wel zeggen, damn wat een schoonheden heb je gemaakt!
Ik moet wel zeggen, damn wat een schoonheden heb je gemaakt!
Mooier dan Fabriekswerk PrachtigFrankv schreef:Zoooooo...... Ben klaar!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Erg tevreden met het eind resultaat!
Bass klinkt nog een beetje rauw, lekker laten inspelen nu!
Jammer dat die voet is gaan scheuren , iets te veel aan volume knop gedraaid
maar de oplossingen zijn al geopperd , Komt ook wel weer goed.
Erg mooi
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=viewSARK schreef:Het is misschien een tikje overdriven maar je zou ook een interne, permanente klem kunnen plaatsen om zeker te zij dat op die plek de boel niet meer loskomt. Makkelijk zelf te maken van een redelijk lange bout, moer en wat ringen
Is dit niet de manier die gebruikt wordt om keukenbladen tegen elkaar aan te bevestigen
Yuphannesie schreef:s dit niet de manier die gebruikt wordt om keukenbladen tegen elkaar aan te bevestigen
Bedankt allemaal!
Even weer een update....
Ben momenteel druk met van alles en nog wat..... Denk dat ik hem op ga vullen met kneedbaar hout (eiken)..... Het heeft me aardig wat werk gekost om de voet zo mooi passend te krijgen (iets te mooi blijkbaar).....
Lijmen en klemmen lijkt me niet de oplossing, breng ik de spanning weer terug in de voet....
Ga de kasten nog behandelen met Glitsa meubellak (eiglans) , heb een klein demo stukje geprobeert en je ziet het verschil haast niet tegen onbehandeld eiken...
Nu na een paar weken geluisterd te hebben sta ik echt versteld van het geluid van deze "low budget" speaker, heb hem goed in laten spelen en vandaag bijna tegen de max van mijn Marantz PM 7004 laten opnemen...... Woooowwwwww!! Deze speakers blijven keurig overeind staan, deze LBVS zijn geen tegenstanders voor mijn oude Jamo S628's.....
Veel klasse voor deze 2-weg....
Alle credits voor Edo van de Laarse!
Zijn er fabrieksspeakers waar deze mee kunnen concurreren?
Even weer een update....
Ben momenteel druk met van alles en nog wat..... Denk dat ik hem op ga vullen met kneedbaar hout (eiken)..... Het heeft me aardig wat werk gekost om de voet zo mooi passend te krijgen (iets te mooi blijkbaar).....
Lijmen en klemmen lijkt me niet de oplossing, breng ik de spanning weer terug in de voet....
Ga de kasten nog behandelen met Glitsa meubellak (eiglans) , heb een klein demo stukje geprobeert en je ziet het verschil haast niet tegen onbehandeld eiken...
Nu na een paar weken geluisterd te hebben sta ik echt versteld van het geluid van deze "low budget" speaker, heb hem goed in laten spelen en vandaag bijna tegen de max van mijn Marantz PM 7004 laten opnemen...... Woooowwwwww!! Deze speakers blijven keurig overeind staan, deze LBVS zijn geen tegenstanders voor mijn oude Jamo S628's.....
Veel klasse voor deze 2-weg....
Alle credits voor Edo van de Laarse!
Zijn er fabrieksspeakers waar deze mee kunnen concurreren?
-
Gideon1990
Glitsa meubellak (eiglans)
Ik heb zelf een tafel gelakt met de parketlak ervan en ik moet zeggen: geweldig fijne lak. Als ik het me goed herinner had ik hem wel nog net wat dunner gemaakt omdat hij dan mooier vloeide
Ik heb zelf een tafel gelakt met de parketlak ervan en ik moet zeggen: geweldig fijne lak. Als ik het me goed herinner had ik hem wel nog net wat dunner gemaakt omdat hij dan mooier vloeide
Update,
speakers behandeld met glitsa meubellak, vind ze te gelig geworden, dus maar weer aan het schuren gegaan...... Drivers weer losschroeven en schuren maar..... Zie ik tot mijn grote verbazing dat mijn solderingen allemaal aan het wegvreten zijn.... haalde de peerless woofer eruit en de min ervan brak af....
...... Hoe kan dit?
speakers behandeld met glitsa meubellak, vind ze te gelig geworden, dus maar weer aan het schuren gegaan...... Drivers weer losschroeven en schuren maar..... Zie ik tot mijn grote verbazing dat mijn solderingen allemaal aan het wegvreten zijn.... haalde de peerless woofer eruit en de min ervan brak af....
ja??? zou dat daar aan kunnen liggen?? moet het filter nu opnieuw solderen.... waarmee gaat dit wel goed? Ben niet heel ervaren met solderen???... Heb het probleem met het trillen ook gevonden, zit in het filter dus.....
Gewoon standaard elektronica soldeer gebruiken met harskern: 60% tin / 40% lood.
- pappaleo
- Contacteer:
Nu eerst (wat er nog over is van) de onderdelen goed schoonmaken dat het koper niet verder wegrot.
Dat was wel al geconstateerd.ray5150 schreef:heb je serieus S39 gebruikt ?![]()
![]()
![]()
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 0#p1834610
Maar je gunt het niemand dat het project op een dusdanige wijze naar de verdoemenis gaat.
Hopen dat de schade meevalt.
+1Walt schreef:Gewoon standaard elektronica soldeer gebruiken met harskern: 60% tin / 40% lood.
Ik zit me af te vragen hoe je dat nu zou moeten reinigen.
S39 is zoutzuur, dat vreet er helemaal in.
Ik denk niet dat dit nog te redden is eigenlijk...
Nou ja, als dingen spontaan afbreken, dan heb je wel een serieus groot probleem.
Afbreken kan ook niet goed doorgesoldeerd zijn bijvoorbeeld.
Waar kom je vandaan?
Waar kom je vandaan?