Van dit soort zinnen krijg ik altijd en beetje jeuk.democles schreef:Alle laatste restjes die aan digitaal doen denken zijn verdwenen![]()
Demo aan de ladder DAC
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Demo aan de ladder DAC
Re: Demo aan de ladder DAC
Melanie de Biassio, lekkere en goede zangeres. Nummer 7. daar zitten hele leuke effecten in.
Re: Demo aan de ladder DAC
Tja, wist niet zo gauw het geheel in een zin te vatten,,is voor ieder relatief natuurlijk,,en ook voor mij dus.Van dit soort zinnen krijg ik altijd en beetje jeuk.
Ik kreeg er geen jeuk van,maar miste alleen het zachte gekras van een naald op de achtergrond...................
Maar alle gekheid op een stokje.
Morgen komt er wat plaatwerk binnen en gaat de boel uit elkaar.
Eens kijken of we deze dac kunnen kisten.
(filmpje verwijderd)
Re: Demo aan de ladder DAC
Vandaag een begin gemaakt met de bekisting..............
Heet hier achter het huis,maar we klagen niet,zo nu eerst een
Heet hier achter het huis,maar we klagen niet,zo nu eerst een
Re: Demo aan de ladder DAC
Nasi goreng, goed glas bier, stokjes liggen al klaar
Spul komt perslot uit die hoek, smakelijk
Spul komt perslot uit die hoek, smakelijk
Re: Demo aan de ladder DAC
Je gaat toch geen beton gieten...?democles schreef:Vandaag een begin gemaakt met de bekisting..............![]()
groet,
Aat
Re: Demo aan de ladder DAC
Het "spul" komt uit Denemarken, en daar eten ze waarschijnlijk gewoon met mes en vork.Ah!buis schreef:Nasi goreng, goed glas bier, stokjes liggen al klaar![]()
Spul komt perslot uit die hoek, smakelijk
Re: Demo aan de ladder DAC
Zo, druk aan het passen en meten.........
Volgens mij moet het zo net lukken,als de harde schijf op een verhoging boven de dac wordt gemonteerd.
Volgens mij moet het zo net lukken,als de harde schijf op een verhoging boven de dac wordt gemonteerd.
Re: Demo aan de ladder DAC
Ja,dit wordt een alles in een netwerk muziek streamer.
Bij mijn raspberry uitstapje had ik het niet voor elkaar gekregen de harde schijf in te bouwen,nu wel
Via netwerk kan ik hem benaderen en er dus al mijn muziek op zetten (dank zij de Max2play software) en dat met 1 server en player computertje,de Odroid U3, geweldig snel ding...........
En via een tablet met de squeeze commander app, alles lekker lui op de bank bedienen
Een soort Fanloze computer met bovengemiddelde dac dus.
En ja mijn cd,s liggen ergens stof te vangen in een oude kartonnen doos,niet meer van deze tijd.
Bij mijn raspberry uitstapje had ik het niet voor elkaar gekregen de harde schijf in te bouwen,nu wel
Via netwerk kan ik hem benaderen en er dus al mijn muziek op zetten (dank zij de Max2play software) en dat met 1 server en player computertje,de Odroid U3, geweldig snel ding...........
En via een tablet met de squeeze commander app, alles lekker lui op de bank bedienen
Een soort Fanloze computer met bovengemiddelde dac dus.
En ja mijn cd,s liggen ergens stof te vangen in een oude kartonnen doos,niet meer van deze tijd.
Re: Demo aan de ladder DAC
democles schreef:Knip............, En ja mijn cd,s liggen ergens stof te vangen in een oude kartonnen doos,niet meer van deze tijd.
Re: Demo aan de ladder DAC
Gehele collectie allang geript. Maar waarom ik al die cd's niet wegdoe.hannesie schreef:democles schreef:Knip............, En ja mijn cd,s liggen ergens stof te vangen in een oude kartonnen doos,niet meer van deze tijd.Ik heb er net weer 5 geript.
Co
Re: Demo aan de ladder DAC
Soms kun je wel eens wat CD's lenen die je zelf niet hebt, en wel leuk vind.cve schreef:Gehele collectie allang geript. Maar waarom ik al die cd's niet wegdoe.Hetzelfde met al die lp's. Alleen de hoezen zijn nog leuk. De geluidskwaliteit van platen is een gruwel.
Co
En dan kan dat 2 kanten op.
Re: Demo aan de ladder DAC
Verder met passen en meten.
De stekkervoeding voor de mini computer en de schijf, moest ik nog ergens kwijt en ik had wat ruimte nodig voor de netentree.
Vond het eigenlijk geen porum die stekkervoeding,daarom hiervoor een Meanwell voeding besteld 5v/3A,gaat passen op het loze print oppervlakte van de 3,3v salas shunt.
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... ctId=14109
De stekkervoeding voor de mini computer en de schijf, moest ik nog ergens kwijt en ik had wat ruimte nodig voor de netentree.
Vond het eigenlijk geen porum die stekkervoeding,daarom hiervoor een Meanwell voeding besteld 5v/3A,gaat passen op het loze print oppervlakte van de 3,3v salas shunt.
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... ctId=14109
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Demo aan de ladder DAC
Nou maak je werkelijk alles zelf en zet je er een kant en klaar voeding in
Nouja, dan is er later nog wat te upgraden natuurlijk.
Re: Demo aan de ladder DAC
Barry2001 schreef:Nou maak je werkelijk alles zelf en zet je er een kant en klaar voeding inNouja, dan is er later nog wat te upgraden natuurlijk.
Ja eerst maar eens zo,vogel later wel uit waar ik een 2 Ampère voeding kwijt kan.............
Op die stekkervoeding doet de computer en de schijf het ook goed,dus waarom niet zo,is per slot ook een schakel voedings geval.
En om hier nu een voeding voor te maken met een LT spanningsregelaartje die 2 Ampère aan kan met een grote trafo er voor en dito warmte ontwikkelingen in de kast,is niet echt nodig.
Bij de DAC wordt het een compleet ander verhaal en zou ik nooit zo,n schakel geval gebruiken voor de voeding
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Demo aan de ladder DAC
Maar een schakelende voeding kun je ook zelf bouwen? Hoeft niet altijd met een standaard opzet spanningsregelaartje he, zijn veel mooie ic-tjes te koop waar je supercompact iets mee kan maken. Maar ben met je eens, voor een HD en een computertje is het ook allemaal niet zo spannend
Wel even verdacht op zijn of dat ding niet staat de baggeren en onbedoeld wat bij je audio insmeert.
Re: Demo aan de ladder DAC
Dat baggeren was ook mijn eerste angst, c.q. verbazing, doe je moeite voor een Griekse voeding, en dan een Meanwell zonder kooi van Faraday er bij prakken.
Dan heb je een echte Grexit.
Dan heb je een echte Grexit.
Re: Demo aan de ladder DAC
Tja
Jullie brengen me wel in een lastig parket...............
Toch lijkt het wel leuk ,lekker compact schakel dingetje.
Heb ik nog passende alternatieve oplossingen??,maar even in de kast kijken.
Oke, heb nog een gloei voeding printje met een LM317 als spanningsregelaar,deze doet max. 1,5A, te weinig dus
Vervangen door een LT1085 zou uitkomst kunnen brengen (3A max)
Kan dan wel weer op zoek gaan naar een 6v trafo 16VA.
Jullie brengen me wel in een lastig parket...............
Toch lijkt het wel leuk ,lekker compact schakel dingetje.
Heb ik nog passende alternatieve oplossingen??,maar even in de kast kijken.
Oke, heb nog een gloei voeding printje met een LM317 als spanningsregelaar,deze doet max. 1,5A, te weinig dus
Vervangen door een LT1085 zou uitkomst kunnen brengen (3A max)
Kan dan wel weer op zoek gaan naar een 6v trafo 16VA.
Laatst gewijzigd door democles op wo 01 jul 2015, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Demo aan de ladder DAC
Zet anders dat schakelvoedingkje in een metalen huisje/afdakje of iets dergelijks.
Re: Demo aan de ladder DAC
Heb ik ook aan zitten denken.Zet anders dat schakelvoedingkje in een metalen huisje/afdakje of iets dergelijks.
http://www.newtone-online.nl/catalog/pr ... ucts_id=31
Maar mocht het gaan storen op de rest,dan heb ik dus een alternatief.
Re: Demo aan de ladder DAC
Tja,
Oke we doen het zoals democles het bedoelt!
Weg met dat schakel geval.
Gebruiken we nog wel ergens voor,een stoplicht simulatie of zo iets............
De 6v trafo is besteld.
Dat wordt weer passen en meten.......
De print is al ontworpen met een LT1085-05 spanningsregelaar.
En als toetje,de diyinhk USB naar I2S verloopprint aangepast naar SPDIF input.
De gloeivoedings printjes gaan dus gewoon weer in de kast en worden uiteindelijk weer gebruikt waar voor zo bedoelt waren.
Oke we doen het zoals democles het bedoelt!
Weg met dat schakel geval.
Gebruiken we nog wel ergens voor,een stoplicht simulatie of zo iets............
De 6v trafo is besteld.
Dat wordt weer passen en meten.......
De print is al ontworpen met een LT1085-05 spanningsregelaar.
En als toetje,de diyinhk USB naar I2S verloopprint aangepast naar SPDIF input.
De gloeivoedings printjes gaan dus gewoon weer in de kast en worden uiteindelijk weer gebruikt waar voor zo bedoelt waren.
