Demo aan de ladder DAC

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door FR_Aad »

democles schreef:
Alle laatste restjes die aan digitaal doen denken zijn verdwenen :yeah:
Van dit soort zinnen krijg ik altijd en beetje jeuk.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Melanie de Biassio, lekkere en goede zangeres. Nummer 7. daar zitten hele leuke effecten in.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Van dit soort zinnen krijg ik altijd en beetje jeuk.
Tja, wist niet zo gauw het geheel in een zin te vatten,,is voor ieder relatief natuurlijk,,en ook voor mij dus.

Ik kreeg er geen jeuk van,maar miste alleen het zachte gekras van een naald op de achtergrond................... :mrgreen: :rofl:

Maar alle gekheid op een stokje.

Morgen komt er wat plaatwerk binnen en gaat de boel uit elkaar.

Eens kijken of we deze dac kunnen kisten.

(filmpje verwijderd)
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Vandaag een begin gemaakt met de bekisting.............. :mrgreen:

Heet hier achter het huis,maar we klagen niet,zo nu eerst een :beer:
Bijlagen
DSC01922.JPG
DSC01923.JPG
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door Ah!buis »

Nasi goreng, goed glas bier, stokjes liggen al klaar :D
Spul komt perslot uit die hoek, smakelijk :lol:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door AatV »

democles schreef:
Vandaag een begin gemaakt met de bekisting.............. :mrgreen:
Je gaat toch geen beton gieten...?

groet,
Aat
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

:D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Ah!buis schreef:
Nasi goreng, goed glas bier, stokjes liggen al klaar :D
Spul komt perslot uit die hoek, smakelijk :lol:
Het "spul" komt uit Denemarken, en daar eten ze waarschijnlijk gewoon met mes en vork. :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door Barry2001 »

Op een idee gebracht met de stukjes staf? :D Ziet er goed uit!
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Ja,beter goed gejat dan slecht bedacht............. :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Zo, druk aan het passen en meten......... :mrgreen:

Volgens mij moet het zo net lukken,als de harde schijf op een verhoging boven de dac wordt gemonteerd.
Bijlagen
DSC01927.JPG
DSC01928.JPG
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door Barry2001 »

Waar is die harde schijf voor Peter? 'Vast' station voor muziek?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Ja,dit wordt een alles in een netwerk muziek streamer.

Bij mijn raspberry uitstapje had ik het niet voor elkaar gekregen de harde schijf in te bouwen,nu wel :yeah:

Via netwerk kan ik hem benaderen en er dus al mijn muziek op zetten (dank zij de Max2play software) en dat met 1 server en player computertje,de Odroid U3, geweldig snel ding........... :mrgreen:

En via een tablet met de squeeze commander app, alles lekker lui op de bank bedienen :D :bakkie:

Een soort Fanloze computer met bovengemiddelde dac dus.

En ja mijn cd,s liggen ergens stof te vangen in een oude kartonnen doos,niet meer van deze tijd. :hide:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

democles schreef:
Knip............, En ja mijn cd,s liggen ergens stof te vangen in een oude kartonnen doos,niet meer van deze tijd. :hide:
:lol: Ik heb er net weer 5 geript.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door cve »

hannesie schreef:
democles schreef:
Knip............, En ja mijn cd,s liggen ergens stof te vangen in een oude kartonnen doos,niet meer van deze tijd. :hide:
:lol: Ik heb er net weer 5 geript.
Gehele collectie allang geript. Maar waarom ik al die cd's niet wegdoe. :think: Hetzelfde met al die lp's. Alleen de hoezen zijn nog leuk. De geluidskwaliteit van platen is een gruwel.

Co
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

cve schreef:
Gehele collectie allang geript. Maar waarom ik al die cd's niet wegdoe. :think: Hetzelfde met al die lp's. Alleen de hoezen zijn nog leuk. De geluidskwaliteit van platen is een gruwel.

Co
Soms kun je wel eens wat CD's lenen die je zelf niet hebt, en wel leuk vind.
En dan kan dat 2 kanten op. :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Verder met passen en meten.

De stekkervoeding voor de mini computer en de schijf, moest ik nog ergens kwijt en ik had wat ruimte nodig voor de netentree.

Vond het eigenlijk geen porum die stekkervoeding,daarom hiervoor een Meanwell voeding besteld 5v/3A,gaat passen op het loze print oppervlakte van de 3,3v salas shunt.

http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... ctId=14109
Bijlagen
DSC01929.JPG
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door Barry2001 »

Nou maak je werkelijk alles zelf en zet je er een kant en klaar voeding in :mrgreen: Nouja, dan is er later nog wat te upgraden natuurlijk.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Barry2001 schreef:
Nou maak je werkelijk alles zelf en zet je er een kant en klaar voeding in :mrgreen: Nouja, dan is er later nog wat te upgraden natuurlijk.

Ja eerst maar eens zo,vogel later wel uit waar ik een 2 Ampère voeding kwijt kan............. :mrgreen:

Op die stekkervoeding doet de computer en de schijf het ook goed,dus waarom niet zo,is per slot ook een schakel voedings geval.

En om hier nu een voeding voor te maken met een LT spanningsregelaartje die 2 Ampère aan kan met een grote trafo er voor en dito warmte ontwikkelingen in de kast,is niet echt nodig.

Bij de DAC wordt het een compleet ander verhaal en zou ik nooit zo,n schakel geval gebruiken voor de voeding
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door Barry2001 »

Maar een schakelende voeding kun je ook zelf bouwen? Hoeft niet altijd met een standaard opzet spanningsregelaartje he, zijn veel mooie ic-tjes te koop waar je supercompact iets mee kan maken. Maar ben met je eens, voor een HD en een computertje is het ook allemaal niet zo spannend :mrgreen: Wel even verdacht op zijn of dat ding niet staat de baggeren en onbedoeld wat bij je audio insmeert.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Dat baggeren was ook mijn eerste angst, c.q. verbazing, doe je moeite voor een Griekse voeding, en dan een Meanwell zonder kooi van Faraday er bij prakken. :shock: :shock:

Dan heb je een echte Grexit. :rofl:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Tja :-k

Jullie brengen me wel in een lastig parket............... :mrgreen:

Toch lijkt het wel leuk ,lekker compact schakel dingetje.

Heb ik nog passende alternatieve oplossingen??,maar even in de kast kijken.

Oke, heb nog een gloei voeding printje met een LM317 als spanningsregelaar,deze doet max. 1,5A, te weinig dus :-k

Vervangen door een LT1085 zou uitkomst kunnen brengen (3A max)

Kan dan wel weer op zoek gaan naar een 6v trafo 16VA.
Bijlagen
DSC01932.JPG
DSC01933.JPG
DSC01934.JPG
Filament-CRICUIT.jpg
Laatst gewijzigd door democles op wo 01 jul 2015, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Zet anders dat schakelvoedingkje in een metalen huisje/afdakje of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Zet anders dat schakelvoedingkje in een metalen huisje/afdakje of iets dergelijks.
Heb ik ook aan zitten denken.

http://www.newtone-online.nl/catalog/pr ... ucts_id=31

Maar mocht het gaan storen op de rest,dan heb ik dus een alternatief.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Tja, :-k

Oke we doen het zoals democles het bedoelt!

Weg met dat schakel geval.

Gebruiken we nog wel ergens voor,een stoplicht simulatie of zo iets............ :mrgreen:

De 6v trafo is besteld.

Dat wordt weer passen en meten....... :-&

De print is al ontworpen met een LT1085-05 spanningsregelaar.

En als toetje,de diyinhk USB naar I2S verloopprint aangepast naar SPDIF input.

De gloeivoedings printjes gaan dus gewoon weer in de kast en worden uiteindelijk weer gebruikt waar voor zo bedoelt waren.
Plaats reactie