Vanavond even lekker bezig geweest met de nieuwe lab voeding van Barry en het resultaat is 1 print goed en 1 print niet.
Ik ben dus erg blij dat de voeding er voor zat anders had ik niet zo snel gezien dat er iets niet goed zat.
Er loopt meer dan 0.05A en dan wordt Q11 goed heet. Er zou 12mA mogen lopen.
Gelijk de spanning er maar af gehaald en nu op zoek naar de fout.
De LED licht niet op en zit er op de zelfde wijze in als het bord dat het wel goed doet.
Ik ben dus maar wat weerstanden gaan meten en kom de volgende verschillen tegen.
Ik zie verschillen als ik over Q11 en Q10 meet maar daar blijft mijn meter niet stabiel en ben dus maar verder gaan zoeken en zie voornamelijk dat er op de goede print geen waarde krijg als ik van + naar - meet Bij het slechte bord is die weerstand 4M38.
Meet ik van + naar de source van de Q4 en Q5 dan heb ik op de goede geen waarde en bij de slechte ongeveer 300ohm.
Ik verdenk zelf Q11 om dat die het heetst wordt en daar dus de meeste stroom loopt maar zou dat ook nog van Q2 kunnen komen? ik zie de stroom van zo wel de positieve als de negatieve poot even hoog oplopen.
Is dat een beetje logies of zit ik verkeerd te denken?
Helaas heb ik geen spare onderdelen mee besteld dus kan deze ook even niet zo maar uitwisselen.
Of zouden Q4 en Q5 ook nog kapot kunnen zijn? dat hoop ik niet aangezien dat gepaarde setjes zijn en ik daar geen waardes meer van heb die in deze range zitten.
In de eerste trap zaten geen fouten die zijn beide goed en geve de waardes die ik ook in het bij gevoegde schema zie.
Eerst maar eens slapen en rustig nadenken.