Bill, ja opnieuw Bill

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

was mij ook al opgevallen dat er tekst verdwenen was; het pakket dat ik gebruik is Eagle.
echt hinderlijk is het niet, maar het is wel iets praktischer.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

ondertussen is kastje binnengekomen, snel in elkaar gefranseld :rofl:
dit kan ik wel :rofl:
zal toch redelijk vol komen te zitten :mrgreen:
DSC01556.JPG
DSC01557.JPG
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Ah!buis »

Waar zit de voedingstrafo :? .
Anne
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Barry2001 »

Bekende printen zie ik daar :D Voedingstrafo zal wel bovenop komen he.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

Die 2 zwarte blokken zijn de chokes, serieuze beestjes als je het vergelijkt met wat in mijn vorige versterker zat.
Voedingstrafo in het midden en dan links en rechts de uitgangstrafo die allemaal bovenaan zitten, onder de kappen die besteld zijn bij ae-europe.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

en de kappen van ae-europe zijn binnen, serieuze joekels als je het mij vraagt:
DSC01559.JPG
denk dat ik nu voldoende heb om alle maten in te geven en de boven plaat kan bestellen bij Schaeffer.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

en zo zou de bovenplaat eruit zien :
kt88.jpg
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Muug »

jawaddedadde ! :shock: RESPECT !
Hoeveel uur zijt ge daar mee bezig geweest??? Alles meten, en hermeten, en hermeten... en dan alles nog in dat computerprogramma steken (welk?)....
en wat gaat ge nu doen? Een één op één afdruk maken en op uw bovenplaat leggen en zo alle boorpuntjes overzetten? Of een bedrijf dat allemaal laten boren?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Zweitse »

ronnydepony schreef:
denk dat ik nu voldoende heb om alle maten in te geven en de boven plaat kan bestellen bij Schaeffer.
:wink:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Barry2001 »

Keurig hoor! Ga je de bestaande plaat van de kast gebruiken of bestel je er 1 bij Schaeffer?

En wat nou als je er een KT120/150 in drukt..
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

Dank u voor de positieve reacties :goedzo:

ga nu eerst alles op schaal 1:1 afprinten en alles nog eens nacontroleren.
de dikte van de plaat die ik ga bestellen bij Schaeffer is 2.50 mm , deze ga ik op de plaat van de originele kast monteren , heb ik zeker voldoende dikte om niets te laten doorzakken. :rock:
Normaal gezien zou een grotere buis geen probleem mogen geven, gat is groot genoeg, gebruik nog een aantal stukken van mijn vorige buizenversterker zodat de buisvoeten verzonken zullen zijn.
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Jan Geert »

Barry2001 schreef:
En wat nou als je er een KT120/150 in drukt..
Dat is toch ook gewoon octal? Ik zou dan alleen rekening houden met net wat meer ruimte rond de eindbuizen om die grotere KT typen eventueel ook te kunnen plaatsen zonder warmteproblemen. Maar naar mijn mening zou dat eigenlijk alleen zin hebben als je ook de bij die buizen mogelijke plaatdissipatie nodig hebt, en je trafo's dat aankunnen. En het betekent al gauw dat je met een hoogspanning ten noorden van 500 volt moet gaat werken.

Ik heb de boel zelf geboord, maar met Schaeffer wordt het 10 keer mooier . Ik zou er dan ook opschriftjes in laten graveren als je toch bezig bent.
DSCF4103.jpg
:proost:
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

achterkant ga ik ook zelf boren :)

wat opschriftjes betreft, voor mij mag het met zo min mogelijk, veel missen kan je niet denk ik . :mrgreen:
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

En de plaat is besteld bij Schaeffer ; 81€ incl. verzending. :boos:

Nu ja, kan ik geen voldoende materiaal om al die gaten te boren bestellen. :lagge:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Zweitse »

ronnydepony schreef:
En de plaat is besteld bij Schaeffer ; 81€ incl. verzending. :boos:

Nu ja, kan ik geen voldoende materiaal om al die gaten te boren bestellen. :lagge:
Bekijk het zo, de versterker gaat op zijn minst 10 jaar mee, dat is €8 per jaar, dan wil je toch ook een mooie boven plaat zien :wink:
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

en als de vrouw eens gaat shoppen is ze ook zeker meer kwijt :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Zweitse »

ronnydepony schreef:
en als de vrouw eens gaat shoppen is ze ook zeker meer kwijt :rofl: :rofl:
Inderdaad :mrgreen: en dat elke maand weer :rofl:
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Jan Geert »

ronnydepony schreef:
En de plaat is besteld bij Schaeffer ; 81€ incl. verzending. :boos:

Nu ja, kan ik geen voldoende materiaal om al die gaten te boren bestellen. :lagge:
Vind het nog meevallen.

Qua materiaal: ik gebruik Bosch gatenzagen voor alu. Die kosten ook al gauw 2 tientjes per diameter. 22 voor noval, 26 voor octal, 35 voor de JJ elco's, 45 voor de GE mkp/ olies. Loopt gauw op......en ponsen zijn ook duur als je daar voor kiest.
Met goed materiaal boor je in 3mm alu bijna net zo makkelijk als in hout, dus het is relatief een piece of cake.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

is een feit , als je al dat materiaal moet kopen voor eenmalig gebruik, mag je blij zijn dat Schaeffer er is.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Muug »

maar met welk materiaal teken je die lay-out?
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

het programma kan je hier downloaden; Schaeffer heeft zijn eigen programma :
http://www.schaeffer-ag.de/en/downloads ... _designer/
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Barry2001 »

Perfekte service hoor, verschillende keren gebruik van gemaakt, kwaliteit top. Tekenprogramma is zo simpel en intuitief dat iedereen er eigenlijk wel mee uit de voeten kan. En duur? Ach, kwaliteit mag betaald worden, en dan nog valt het mee.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Barry2001 »

Jan Geert schreef:
Barry2001 schreef:
En wat nou als je er een KT120/150 in drukt..
Dat is toch ook gewoon octal? Ik zou dan alleen rekening houden met net wat meer ruimte rond de eindbuizen om die grotere KT typen eventueel ook te kunnen plaatsen zonder warmteproblemen. Maar naar mijn mening zou dat eigenlijk alleen zin hebben als je ook de bij die buizen mogelijke plaatdissipatie nodig hebt, en je trafo's dat aankunnen. En het betekent al gauw dat je met een hoogspanning ten noorden van 500 volt moet gaat werken.
:
Dan staat er KT88 op de bovenplaat :lol: die smiley had eerder achter m'n opmerking gemoeten.. bij connectoren ja, op een bovenplaat zou ik niet snel tekst zetten.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

had nog een gaatje over, is wel doorgegeven zonder extra kleur, is normaal gewoon gefreesd, en zal waarschijnlijk niet zo rap opvallen

levering is reeds voor eind volgende week voorzien, dus het zou snel kunnen gaan
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Barry2001 »

Mooie van zelfbouw he, kan helemaal naar eigen smaak, wat je zelf mooi vindt. Tellertje bij Schaeffer loopt gewoon mee, je ziet direkt wat de meerprijs is van een aktie.
Plaats reactie