Bill, ja opnieuw Bill
Moderator: Beheerdersteam
- ronnydepony
Re: Bill, ja opnieuw Bill
was mij ook al opgevallen dat er tekst verdwenen was; het pakket dat ik gebruik is Eagle.
echt hinderlijk is het niet, maar het is wel iets praktischer.
echt hinderlijk is het niet, maar het is wel iets praktischer.
- ronnydepony
ondertussen is kastje binnengekomen, snel in elkaar gefranseld
dit kan ik wel
zal toch redelijk vol komen te zitten
dit kan ik wel
zal toch redelijk vol komen te zitten
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Bekende printen zie ik daar
Voedingstrafo zal wel bovenop komen he.
- ronnydepony
Die 2 zwarte blokken zijn de chokes, serieuze beestjes als je het vergelijkt met wat in mijn vorige versterker zat.
Voedingstrafo in het midden en dan links en rechts de uitgangstrafo die allemaal bovenaan zitten, onder de kappen die besteld zijn bij ae-europe.
Voedingstrafo in het midden en dan links en rechts de uitgangstrafo die allemaal bovenaan zitten, onder de kappen die besteld zijn bij ae-europe.
- ronnydepony
en de kappen van ae-europe zijn binnen, serieuze joekels als je het mij vraagt:
denk dat ik nu voldoende heb om alle maten in te geven en de boven plaat kan bestellen bij Schaeffer.
- ronnydepony
- Muug
- Contacteer:
jawaddedadde !
RESPECT !
Hoeveel uur zijt ge daar mee bezig geweest??? Alles meten, en hermeten, en hermeten... en dan alles nog in dat computerprogramma steken (welk?)....
en wat gaat ge nu doen? Een één op één afdruk maken en op uw bovenplaat leggen en zo alle boorpuntjes overzetten? Of een bedrijf dat allemaal laten boren?
Hoeveel uur zijt ge daar mee bezig geweest??? Alles meten, en hermeten, en hermeten... en dan alles nog in dat computerprogramma steken (welk?)....
en wat gaat ge nu doen? Een één op één afdruk maken en op uw bovenplaat leggen en zo alle boorpuntjes overzetten? Of een bedrijf dat allemaal laten boren?
ronnydepony schreef:denk dat ik nu voldoende heb om alle maten in te geven en de boven plaat kan bestellen bij Schaeffer.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Keurig hoor! Ga je de bestaande plaat van de kast gebruiken of bestel je er 1 bij Schaeffer?
En wat nou als je er een KT120/150 in drukt..
En wat nou als je er een KT120/150 in drukt..
- ronnydepony
Dank u voor de positieve reacties
ga nu eerst alles op schaal 1:1 afprinten en alles nog eens nacontroleren.
de dikte van de plaat die ik ga bestellen bij Schaeffer is 2.50 mm , deze ga ik op de plaat van de originele kast monteren , heb ik zeker voldoende dikte om niets te laten doorzakken.
Normaal gezien zou een grotere buis geen probleem mogen geven, gat is groot genoeg, gebruik nog een aantal stukken van mijn vorige buizenversterker zodat de buisvoeten verzonken zullen zijn.
ga nu eerst alles op schaal 1:1 afprinten en alles nog eens nacontroleren.
de dikte van de plaat die ik ga bestellen bij Schaeffer is 2.50 mm , deze ga ik op de plaat van de originele kast monteren , heb ik zeker voldoende dikte om niets te laten doorzakken.
Normaal gezien zou een grotere buis geen probleem mogen geven, gat is groot genoeg, gebruik nog een aantal stukken van mijn vorige buizenversterker zodat de buisvoeten verzonken zullen zijn.
Dat is toch ook gewoon octal? Ik zou dan alleen rekening houden met net wat meer ruimte rond de eindbuizen om die grotere KT typen eventueel ook te kunnen plaatsen zonder warmteproblemen. Maar naar mijn mening zou dat eigenlijk alleen zin hebben als je ook de bij die buizen mogelijke plaatdissipatie nodig hebt, en je trafo's dat aankunnen. En het betekent al gauw dat je met een hoogspanning ten noorden van 500 volt moet gaat werken.Barry2001 schreef:En wat nou als je er een KT120/150 in drukt..
Ik heb de boel zelf geboord, maar met Schaeffer wordt het 10 keer mooier . Ik zou er dan ook opschriftjes in laten graveren als je toch bezig bent.
- ronnydepony
achterkant ga ik ook zelf boren
wat opschriftjes betreft, voor mij mag het met zo min mogelijk, veel missen kan je niet denk ik .
wat opschriftjes betreft, voor mij mag het met zo min mogelijk, veel missen kan je niet denk ik .
- ronnydepony
En de plaat is besteld bij Schaeffer ; 81€ incl. verzending.
Nu ja, kan ik geen voldoende materiaal om al die gaten te boren bestellen.
Bekijk het zo, de versterker gaat op zijn minst 10 jaar mee, dat is €8 per jaar, dan wil je toch ook een mooie boven plaat zienronnydepony schreef:En de plaat is besteld bij Schaeffer ; 81€ incl. verzending.![]()
- ronnydepony
Inderdaadronnydepony schreef:en als de vrouw eens gaat shoppen is ze ook zeker meer kwijt![]()
Vind het nog meevallen.ronnydepony schreef:En de plaat is besteld bij Schaeffer ; 81€ incl. verzending.![]()
Qua materiaal: ik gebruik Bosch gatenzagen voor alu. Die kosten ook al gauw 2 tientjes per diameter. 22 voor noval, 26 voor octal, 35 voor de JJ elco's, 45 voor de GE mkp/ olies. Loopt gauw op......en ponsen zijn ook duur als je daar voor kiest.
Met goed materiaal boor je in 3mm alu bijna net zo makkelijk als in hout, dus het is relatief een piece of cake.
- ronnydepony
is een feit , als je al dat materiaal moet kopen voor eenmalig gebruik, mag je blij zijn dat Schaeffer er is.
- ronnydepony
het programma kan je hier downloaden; Schaeffer heeft zijn eigen programma :
http://www.schaeffer-ag.de/en/downloads ... _designer/
http://www.schaeffer-ag.de/en/downloads ... _designer/
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Perfekte service hoor, verschillende keren gebruik van gemaakt, kwaliteit top. Tekenprogramma is zo simpel en intuitief dat iedereen er eigenlijk wel mee uit de voeten kan. En duur? Ach, kwaliteit mag betaald worden, en dan nog valt het mee.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Dan staat er KT88 op de bovenplaatJan Geert schreef:Dat is toch ook gewoon octal? Ik zou dan alleen rekening houden met net wat meer ruimte rond de eindbuizen om die grotere KT typen eventueel ook te kunnen plaatsen zonder warmteproblemen. Maar naar mijn mening zou dat eigenlijk alleen zin hebben als je ook de bij die buizen mogelijke plaatdissipatie nodig hebt, en je trafo's dat aankunnen. En het betekent al gauw dat je met een hoogspanning ten noorden van 500 volt moet gaat werken.Barry2001 schreef:En wat nou als je er een KT120/150 in drukt..
:
- ronnydepony
had nog een gaatje over, is wel doorgegeven zonder extra kleur, is normaal gewoon gefreesd, en zal waarschijnlijk niet zo rap opvallen
levering is reeds voor eind volgende week voorzien, dus het zou snel kunnen gaan
levering is reeds voor eind volgende week voorzien, dus het zou snel kunnen gaan
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Mooie van zelfbouw he, kan helemaal naar eigen smaak, wat je zelf mooi vindt. Tellertje bij Schaeffer loopt gewoon mee, je ziet direkt wat de meerprijs is van een aktie.