Ja, dat is duidelijkdekkersj schreef:Niet schoon: werk aan de winkel!
Trouwens fantatsisch dat jullie me helpen! Many thanks for that. Ook weer leerzaam
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Och, voor de hobby doe ik alles. Ik vind het leuk.voodooless schreef:Ja, dat is duidelijkdekkersj schreef:Niet schoon: werk aan de winkel!Maar waar moet ik het zoeken? Voeding, opamp, dac?
Trouwens fantatsisch dat jullie me helpen! Many thanks for that. Ook weer leerzaam
Voeding is nu niet meer dan een LM7x12. Daar wil ik nog wet wat aan veranderen. Ik dacht ook wel dat ik in die riching zou moeten zoekendekkersj schreef:Ik zou het in de voeding zoeken, die 100 Hz lijkt me een mengproduct te zijn voor de schakeling. Qua vervorming praten we peanuts: de vervormingscomponenten zijn richting 90 dB onder het gewenste signaal.
Heb ik nu geen goede opamp dan? Die 1632 lijkt me toch wel erg goed...met een goede OpAmp zou dat beter moeten kunnen, maar ik vraag me af of je dat wilt.
Maak je maar geen zorgen om die OpAmp, die is goed. Die zou vervorming moeten geven op -120 dB en dat zie ik nog niet terug. Je zou de datasheet eens moeten doorlezen wat daar de oorzaak van kan zijn.voodooless schreef:Voeding is nu niet meer dan een LM7x12. Daar wil ik nog wet wat aan veranderen. Ik dacht ook wel dat ik in die riching zou moeten zoekendekkersj schreef:Ik zou het in de voeding zoeken, die 100 Hz lijkt me een mengproduct te zijn voor de schakeling. Qua vervorming praten we peanuts: de vervormingscomponenten zijn richting 90 dB onder het gewenste signaal.
Heb ik nu geen goede opamp dan? Die 1632 lijkt me toch wel erg goed...met een goede OpAmp zou dat beter moeten kunnen, maar ik vraag me af of je dat wilt.
Feit dat de loopback zoveel beter is laat al zien dat het resultaat nu niet acceptabel is, en dat het veel beter kan.
De datasheets laten weinig zien...dekkersj schreef:Maak je maar geen zorgen om die OpAmp, die is goed. Die zou vervorming moeten geven op -120 dB en dat zie ik nog niet terug. Je zou de datasheet eens moeten doorlezen wat daar de oorzaak van kan zijn.

Heb je misschien een linkje voor een voorbeeld? Kijg je dan ook geen kip/ei verhalen? Die opamp in je voeding moet je ook weer voeden toch?Ik zou de voeding wat spartaanser maken. Misschien ook wel een OpAmp circuit. Een voeding als DC-versterker waarbij een goede DC referentie gebruikt wordt. Dat is eigenlijk het enige dat ik nog wel eens zou willen bouwen.

Weet je wat een professionele voeding kost?voodooless schreef:Oke, ik zal eens kijken naar de datasheet...
Maareh, 41 euro voor zo'n chipje...
Electronics is a way of life! Ik doe het nu 7 jaar professioneel en simulatieprogramma's zijn voor mij meestal geen probleem. Soms even zoeken of wennen.voodooless schreef:Dat is voor jou allemaal makkelijk, maar ik zou niet weten waar ik moest beginnenWat simpele dingen als zo'n opampje kan ik nog wel verzinnen met wat hulpprogramma's e.d, maar de rest.... Zover gaat mijn kennis helaas niet.
Maar ik kan wel wat dingen proberen in TLSpice. Zo makkelijk geef ik niet op natuurlijk. Die OP77 ziet er netjes uit. 11 euro ook nog wel te doen dan
Tja, ik doe professioneel andere dingendekkersj schreef:Electronics is a way of life! Ik doe het nu 7 jaar professioneel en simulatieprogramma's zijn voor mij meestal geen probleem. Soms even zoeken of wennen.
Oke, ik zal eens kijken wat er allemaal is. Die shunt chipjes zijn vast ook wel bruikbaar...Die OP77 is er 1 uit de oude doos en wordt voor laagfrequente toepassingen gebruikt. Misschien zijn er betere, dat weet ik zo niet.
DankSucces en doe iets aan je voeding. Is het signaal uit de generator schoon?
Ja daar had jij het over, maar het is volgens mij is idd C301,voodooless schreef:Filter over het laag?
Kijk een filter inkloppen is geen probleem, een correct filter maken is lastiger, evenas een goede voeding. Ik vermoed dat dat laatste op dit moment vooral roet in het eten heeft gegooit.
Ik heb echter nog steeds geen verklaring ervoor waarom opeens die Metellica CD zo vreemd klonk...Klopte gewoon totaal niks meer van...
Dat klonk al een stuk beter ?voodooless schreef:Goede opamp heb ik al, de 1632 maakt iedere van die opamps af, zeker in een balanced configuratie.
De orginele opamps vervangen is no prob, ik heb er anmelijk al AD8620's in gehad. Dat werkt natuurlijk prima.
.b_force schreef:Dat klonk al een stuk beter ?
In het standaard schema zeker niet weglaten! Vervangen met wat anders is geen probleem natuurlijk. Ik had er initieel MKP's in gezet.En kan je C301 (die condensator dus inserie voor de op-amp) zomaar vervangen of zelfs weg laten ?
Live and returnJe kan toch gewoon ground en je signaal aan de Live en Return knopen ?
Of is dat het net niet zegmaar ?
Jan zo heet et officieel bij XLRvoodooless schreef:.b_force schreef:Dat klonk al een stuk beter ?
Live and return
Dat is zeker waarvoodooless schreef:Als je het balanced doet, doe je het ook goed, anders kun je het net zo goed niet doen!