Yup en Jeroen de man van de prachtige filters. Kan niet mis gaan. B.t.w. ik begrijp hieruit dat jij proefkonijn bent Jan?Leeuwarden schreef:Ed was toch de man die ook prachtige basgitaren bouwde? Gaat helemaal goed komen!!
Daudio website online
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daudio website online
Re: Daudio website online
Is dat De Salamander in Leidschendam, Peter ?Pjotr schreef:Massief hout wat niet meer werkt is lastig te vinden. Ik was laatst op bezoek bij een houtzaagmolen die volop in gebruik is. Het draaiend houden van zo'n ding is allemaal liefdewerk en vrijwilligerswerk. De molenaar vertelde dat ze alleen hout verzagen wat minimaal 1 jaar in de sloot heeft gelegen maar dat hij een veel oudere voorraad heeft.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Daudio website online
Het is me nog niet gevraagdPjotr schreef:Yup en Jeroen de man van de prachtige filters. Kan niet mis gaan. B.t.w. ik begrijp hieruit dat jij proefkonijn bent Jan?Leeuwarden schreef:Ed was toch de man die ook prachtige basgitaren bouwde? Gaat helemaal goed komen!!
Re: Daudio website online
Het ging mij niet om de vorm Barry, alle echt hout komt tenslotte van boomstammen. Het was meer dat wanneer je een baffle van massief hout wilt maken van het formaat van de C1 je toch wel liefst hout hebt wat niet krom trekt op den duur of nog veel werkt. Vrijwel alle handelshout is niet uitgewaterd en wordt versneld gedroogd.
Sowieso erg leuk om te bezoeken, aanrader. Maar ik wist niet dat ze ook zelf verkochten wat ze verzaagden
Hoe raad je het zo?ray5150 schreef:Is dat De Salamander in Leidschendam, Peter ?Pjotr schreef:Massief hout wat niet meer werkt is lastig te vinden. Ik was laatst op bezoek bij een houtzaagmolen die volop in gebruik is. Het draaiend houden van zo'n ding is allemaal liefdewerk en vrijwilligerswerk. De molenaar vertelde dat ze alleen hout verzagen wat minimaal 1 jaar in de sloot heeft gelegen maar dat hij een veel oudere voorraad heeft.
Re: Daudio website online
Gokje, zo heel veel houtzaag molens zijn er nu ook weer niet (meer) in dit land.
Overigens kun je in Arnhem ook hele leuke stukjes hout uitzoeken : http://www.af.nl/voorraad/massief/
Overigens kun je in Arnhem ook hele leuke stukjes hout uitzoeken : http://www.af.nl/voorraad/massief/
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Daudio website online
Mijn houtvoorraad heb ik aangeschaft tussen 1985 en 1995 en ligt sinds die tijd in een droge gesloten loods.Pjotr schreef:Massief hout wat niet meer werkt is lastig te vinden. Ik was laatst op bezoek bij een houtzaagmolen die volop in gebruik is. Het draaiend houden van zo'n ding is allemaal liefdewerk en vrijwilligerswerk. De molenaar vertelde dat ze alleen hout verzagen wat minimaal 1 jaar in de sloot heeft gelegen maar dat hij een veel oudere voorraad heeft. Na het zagen wordt het nog minimaal 1 jaar op de wind gedroogd in een droogschuur. Omdat ze op niet-commerciële basis werken was het hout wat ze leveren nog goed betaalbaar. Waarschijnlijk weet je dit al wel, maar toch.
De meeste delen zijn ook nog eens kwartiers gezaagd. Daar zit maar weinig beweging meer in.
Maar hoedanook, een massieve plank van 100x32x3cm zou ik zelf niet promoten om als baffle te gebruiken. De minste movement zou de korf van de driver laten torsen met alle gevolgen van dien.
Ik denk dus eerder aan een sandwich van massief met een stabiele drager, maar wat het juist gaat worden daar ben ik nog niet uit.
Re: Daudio website online
Ik zou er dan een samengesteld paneel van maken met om en om verlijmde laten.
Deze constructie trekt vel minder en wordt ook gebruikt om tafel en werkbladen te maken.
Een plank in een geheel gaat op termijn scheuren.
Met een sandwich kan het beter gaan maar blijft een risico op scheuren.
Deze constructie trekt vel minder en wordt ook gebruikt om tafel en werkbladen te maken.
Een plank in een geheel gaat op termijn scheuren.
Met een sandwich kan het beter gaan maar blijft een risico op scheuren.
Re: Daudio website online
Ach, als je het per se helemaal trekvrij wilt hebben: Hoogste kwaliteit Bruynzeel hechthout. Is door en door Mahonie. Dus als je er van houdt mooi te politoeren 
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Daudio website online
Wachten duurt lang als het gaat over iets heel gaafs...jeroen_d schreef:Wij gaan waarschijnlijk voor het C1 model een uitzondering maken. Er is wat in ontwikkeling samen met forumlid asterduc. Over niet al te lange tijd zal hij een topic starten.
Re: Daudio website online
De term "niet al te lange tijd" kun je natuurlijk hèèèèl ruim opvatten... 
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Daudio website online
héhé, dat waren niet mijn woorden hoorray5150 schreef:De term "niet al te lange tijd" kun je natuurlijk hèèèèl ruim opvatten...
ik heb sinds deze week alle drivers in bezit en odertussen 3 proeffrezingen gemaakt.
Toch niet verkeerd denk ik, en het is slechts één van de lopende projecten.
Ik hoop tegen eind augustus het concept en het prototype klaar te hebben.
Wie niet kan wachten, kan steeds bij Daudio terecht
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Daudio website online
SB acousticsWalt schreef:Ga je de versie maken met de AT mid of de SB Acoustic mid?
Re: Daudio website online
Ik zal de komende tijd weinig tot niet op het forum zijn. Voor mensen die contact willen of vragen hebben, je kan mij bereiken via de gegevens op de Daudio website: https://daudio.nl/contact/
