6072 line-amp
Moderator: Beheerdersteam
- sander1238
Re: 6072 line-amp
heb even verder gemeten pen1 165 volt G, pen 3 3 volt G, pen 6 300 volt G, pen7 165 volt G, en pen 8 170 volt G.
sander
sander
De vermindering van de spanning is wel minder dan ik hoopte.Komt waarschijnlijk door de erg kleine stroom (verbruik).
Met deze spanningen is het net met de hakken over de sloot
.
Over de "82k" zou nu dus 80V staan.Verschil kathode-gloeidraad onderste triode 80-3,5=76,5V en bovenste buis 170-80=90V.Max.toegelaten spanning 90V.
Wat lager is wel veiliger
.
Anne
Met deze spanningen is het net met de hakken over de sloot
Over de "82k" zou nu dus 80V staan.Verschil kathode-gloeidraad onderste triode 80-3,5=76,5V en bovenste buis 170-80=90V.Max.toegelaten spanning 90V.
Wat lager is wel veiliger
Anne
- sander1238
en als ik na de 2 diodes nu ook die weerstand zou zetten? , heb m toch liggen
heb vanmiddag ook geïsoleerde cinch aansluitingen gehaald, gaan er zo tussen
sander
heb vanmiddag ook geïsoleerde cinch aansluitingen gehaald, gaan er zo tussen
sander
- sander1238
ik heb inmiddels de gelijkrichtbuis äpart"gezet zoals anne aanbeveelde maar ook ditmaal blijft brommetje aanwezig, ik heb weer wat overzichts foto's gemaakt om het te verduidelijken.
sander
sander
Dat zit wel verkeerd
De dikke rooie C met 82k erover moet niet aan de + van de gelijkrichter.Als die 220k nog heel is(te klein) moet die niet aan de massa maar aan die rooie.Zo als het nu zit staat de gloei op 300V
.Kijk ook even na of de 82k het overleefd heeft.Dat die C daar(verkeerd) zit verklaart ook de toch nog hoge voedingsspanning.
Anne
De dikke rooie C met 82k erover moet niet aan de + van de gelijkrichter.Als die 220k nog heel is(te klein) moet die niet aan de massa maar aan die rooie.Zo als het nu zit staat de gloei op 300V
Anne
- sander1238
fout is hersteld, weerstanden zijn nog goed.
gloeispanning is nu 7,1 volt wissel en aan pen 6meet ik nu 310 volt G.
heb even geprobeerd om tussen de diodes en de massa een weerstand van 1K 5 watt te zetten, meet nu aan pen 6 302 volt G. dus weer 8 volt gewonnen.
heb ook geprobeerd de in en uitgangen rechtstreeks met kabel van en naar cd en eindtrap te verbinden maar ook dit resulteerde tot niets.
ik ga nu nog eens proberen de (veel te lange) netspanning kabels te omzeilen door ze rechtstreeks op de trafo(c.q. zekering) te verbinden.
sander
gloeispanning is nu 7,1 volt wissel en aan pen 6meet ik nu 310 volt G.
heb even geprobeerd om tussen de diodes en de massa een weerstand van 1K 5 watt te zetten, meet nu aan pen 6 302 volt G. dus weer 8 volt gewonnen.
heb ook geprobeerd de in en uitgangen rechtstreeks met kabel van en naar cd en eindtrap te verbinden maar ook dit resulteerde tot niets.
ik ga nu nog eens proberen de (veel te lange) netspanning kabels te omzeilen door ze rechtstreeks op de trafo(c.q. zekering) te verbinden.
sander
- sander1238
bij ons in de regio zouden ze nu zeggen:
ik veul mien as ne hund mit seve lullen.
oftewel probleem opgelost.
heb een massa verbinding gemaakt naar de potmeter en weg is brommetje.
hoor nog een heel zacht rateltje maar met wat muziek aan is er helemaal niets meer van te horen
(een trotse) sander
ik veul mien as ne hund mit seve lullen.
oftewel probleem opgelost.
heb een massa verbinding gemaakt naar de potmeter en weg is brommetje.
hoor nog een heel zacht rateltje maar met wat muziek aan is er helemaal niets meer van te horen
(een trotse) sander
Hebben jullie daar ook aangepaste teven
D'r klopt toch iets niet,eerst 300V op pin 6 en nu nog meer
.
Met die C voor de smoorspoel weg zou het minder moeten zijn.Pin 3 van de gelijkrichter aan de smoorspoel en verder niks,klopt dat?
Anne
D'r klopt toch iets niet,eerst 300V op pin 6 en nu nog meer
Met die C voor de smoorspoel weg zou het minder moeten zijn.Pin 3 van de gelijkrichter aan de smoorspoel en verder niks,klopt dat?
Anne
- sander1238
- sander1238
het kleine rateltje is inmiddels ook weg, heb boven mijn werkbank een tl lamp hangen die voor wat instraling zorgde.
nu nog de spanning wat omlaag brengen.
sander
nu nog de spanning wat omlaag brengen.
sander