Hypex Ncore
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex Ncore
Ach,ik weet wel dat die kleine trafos veel meer spanning leveren dan er op staat om,met de belasting eraan,met hun hoge verliesweerstand niet te laag te komen.Maar 't is me nog niet overkomen dat een 25V C niet volstond bij een 12V trafo.
Die 35V was dan ook om een beetje te lachen met dat kanon om een mug te schieten
.
Met het relais erbij,nog veel,maar kan er mee door.Maar 220µ/35V + 7812 om een LEDje en een stuurstroom van enkele mA te voeden
.
Anne
Die 35V was dan ook om een beetje te lachen met dat kanon om een mug te schieten
Met het relais erbij,nog veel,maar kan er mee door.Maar 220µ/35V + 7812 om een LEDje en een stuurstroom van enkele mA te voeden
Anne
Re: Hypex Ncore
Nou ja, heb jij ook weer een lollige dag gehad. Snap dat gemier in de marge eigenlijk niet zo maar goed jij je zin. Het is niet altijd wat je denkt dat het is Anne:Ah!buis schreef:Ach,ik weet wel dat die kleine trafos veel meer spanning leveren dan er op staat om,met de belasting eraan,met hun hoge verliesweerstand niet te laag te komen.Maar 't is me nog niet overkomen dat een 25V C niet volstond bij een 12V trafo.
Die 35V was dan ook om een beetje te lachen met dat kanon om een mug te schieten.
Met het relais erbij,nog veel,maar kan er mee door.Maar 220µ/35V + 7812 om een LEDje en een stuurstroom van enkele mA te voeden.
Anne
Een 1VA trafootje trekt aan nullast 1,5W, een 3,2VA trafootje 0,8W. Dus dat kanon is zuiniger dan de mug en qua kosten maakt het geen drol uit. Kijk, kun je wel roomser dan de Paus willen zijn maar het wordt er niet beter van.
Re: Hypex Ncore
Hoe zet je dat ding eigenlijk vast, of hoeft dat niet?
Re: Hypex Ncore
Hij zit al in elkaar gesoldeerd, dat scheelt een hoop
Verder ben ik nu volop met mijn DAC bezig en de kerst komt er aan en nieuwjaar....
Dat wordt wel volgend jaar denk ik zomaar...
Verder ben ik nu volop met mijn DAC bezig en de kerst komt er aan en nieuwjaar....
Dat wordt wel volgend jaar denk ik zomaar...
Re: Hypex Ncore
The second major cause of extraneous noise and distortion is common-impedance coupling between
power wiring and signal connections. This is caused by the use of ground-referenced signalling (aka
single-ended or unbalanced transmission), which unfortunately is the predominant method of
interfacing consumer-grade audio equipment.
Bron: Hypex N400 ManualHaving made sufficiently clear that there is, in fact, no reason why anyone should ever want to
waste a perfectly good balanced input by putting the module in a box with RCA inputs,
Haha, dat stukje tekst moet van Bruno zijn
Wel een heel duidelijk verhaal!
Goed manual.
Dus alles wat ik nog hoef te doen is pin 1 aan de chassis te leggen en de aarde die via de net aansluiting binnen komt ook. De SMPS en N400 worden dmv bevestiging aan het chassis geaard? Of juist niet? En is het dan beter van niet om die met het chassis te aarden of juist wel?
Grt,
Jordo
Re: Hypex Ncore
Hoi Bruno,
Ik wil het beste wat er is
Ik ga zowiezo gebalanceerd werken maar wil de boel ook goed grounden.
Ik wil de 'mains' zoals in figuur 5.
En de rest zoals in figuur 2.
Dus ik vraag me af wat ik het beste met de 2 SMPS-en en 2 N400' kan gaan doen qua grounding.
Wat ik precies met de Pre Amp ga doen moet ik bekijken zodra ik alles in elkaar heb zitten maar in principe komt dat op bovenstaande neer.
Ook moeten de 2 chassis van de Pre en End Amps 1 potentiaal krijgen. Ik denk dat het voldoende is om die (behalve door de earth van de mains) via de XLR interlinks met elkaar te verbinden?
Schetsje zal ik anders vanmiddag wel even maken...
Grt,
Jordo
Ik wil het beste wat er is
Ik ga zowiezo gebalanceerd werken maar wil de boel ook goed grounden.
Ik wil de 'mains' zoals in figuur 5.
En de rest zoals in figuur 2.
Dus ik vraag me af wat ik het beste met de 2 SMPS-en en 2 N400' kan gaan doen qua grounding.
Wat ik precies met de Pre Amp ga doen moet ik bekijken zodra ik alles in elkaar heb zitten maar in principe komt dat op bovenstaande neer.
Ook moeten de 2 chassis van de Pre en End Amps 1 potentiaal krijgen. Ik denk dat het voldoende is om die (behalve door de earth van de mains) via de XLR interlinks met elkaar te verbinden?
Schetsje zal ik anders vanmiddag wel even maken...
Grt,
Jordo
-
Bruno
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:23
- Locatie: Rotselaar, België
Re: Hypex Ncore
Prima!jordo81 schreef:Ik wil de 'mains' zoals in figuur 5.
En de rest zoals in figuur 2.
Eens je de differentiële verbinding in orde hebt maakt de rest niet meer uit. Als de chassis vaaglijk aan elkaar hangen zit je goed. Dat is het mooie ervan. Grounding mag helemaal niks met audiokwaliteit te maken hebben.jordo81 schreef:Dus ik vraag me af wat ik het beste met de 2 SMPS-en en 2 N400' kan gaan doen qua grounding.
-
Bruno
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:23
- Locatie: Rotselaar, België
Re: Hypex Ncore
Nee, ze komen aan chassis te hangen via de schroeven, en anders wel via de XLR.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Ncore
Waar blijven de recencies??????? Of was de eerste batch slechts de 2 exemplaren die Jordo heeft?
Groet Gerhard
Groet Gerhard
-
Bruno
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:23
- Locatie: Rotselaar, België
Re: Hypex Ncore
Er zijn er niet zo bijster veel naar Nederland gegaan, het gros van de bestellingen kwam uit het buitenland. Jordo heeft wel de eer van als allereerste besteld te hebben (ik geloof 10 minuten na de update van de site). Maar ik had idd ook wel gedacht dat er meer mensen gewoon rap de boel even aan elkaar zouden prikken. Nu ja, het wil zeggen dat ze het netjes willen doen. Dat en het onvermijdelijke eindejaars uitbuiken.ds23man schreef:Waar blijven de recencies??????? Of was de eerste batch slechts de 2 exemplaren die Jordo heeft?![]()
Re: Hypex Ncore
heeft wel de eer van als allereerste besteld te hebben (ik geloof 10 minuten na de update van de site)
Ik was vrij die dag en zat de dagen ervoor al de fora af te struinen en wist dat het er aan zat te komen.
Het was die dag akelig stil dus ik dacht er moet wat komen....
Ff een keer of wat de pagina verversen en jahoor!! Meteen bestellen anders is ie uitverkocht (leidt aan een Lowlands kaarten bestellen 40.000 kaarten in 20min. syndroom
Binnenkort gaan de werkzaamheden wel beginnen. Ik ben nu de indeling van de DAC aan het bepalen en weet daardoor waar de uitgangen komen te zitten. Dan kan ik die van de versterker er direct onder plaatsen.
Mja, alle op z'n tijd.
Een review zal lastig worden met deze set-up omdat die ook voor mij helemaal nieuw is. Maar daar gaan we wel wat op verzinnen. Maar ik zal niet de eerste zijn die hem afbouwt in tegenstelling tot het bestellen
Re: Hypex Ncore
Welke onderdelen heb je eigenlijk nodig voor een 2 kanaals eindversterker?
Als je een computer kunt assembleren, kun je dan ook zo'n Ncore in elkaar zetten?
Lijstje:
2 x NC400 module a 325 euro/stuk = 650 euro
2 x SMPS600 a 180 euro/stuk = 360 euro
kabels, connectoren, etc
kast (waar past de ncore in? Ik vind die MaximonO kastjes wel mooi, welke Hypex gebruikt bij complete products)
...
..
Als je een computer kunt assembleren, kun je dan ook zo'n Ncore in elkaar zetten?
Lijstje:
2 x NC400 module a 325 euro/stuk = 650 euro
2 x SMPS600 a 180 euro/stuk = 360 euro
kabels, connectoren, etc
kast (waar past de ncore in? Ik vind die MaximonO kastjes wel mooi, welke Hypex gebruikt bij complete products)
...
..
Re: Hypex Ncore
Bij Rumoh bieden ze ook een Hypex UCD400 amplifier kit aan voor 1065 euro, zie http://www.rumoh.nl/nl/versterker-bouwp ... cd400.html . Maar de Ncore zal weer een doorontwikkeling zijn van de UCD400/700..
- Metalen behuizing incl aan/uit schakelaar, led, speaker terminals, telfon RCA inputs, power cable
- 2 UCD400HG modules
- 1 Ringkern transformator
- 2 Power suplies with 20.000uF SlitFoils each
- Kabelset voor het aansluiten van de onderdelen
- Bouwbeschrijving
- Metalen behuizing incl aan/uit schakelaar, led, speaker terminals, telfon RCA inputs, power cable
- 2 UCD400HG modules
- 1 Ringkern transformator
- 2 Power suplies with 20.000uF SlitFoils each
- Kabelset voor het aansluiten van de onderdelen
- Bouwbeschrijving
Re: Hypex Ncore
En hier is mijn eerste opzetje voor de Hypex.
Ik heb de NCore's een beetje onder een hoek staan. Hierdoor kunnen de voedingsdraden mooi weglopen en zullen ze niet gaan inteferreren met de signaalkabels.
De zwarte draaden die je ziet lopen eindigen op de kast precies daar boven bij de Buffalo de XLR's komen te zitten met de huidige opstelling.
Het is een Twisted Pair Shielded kabel waarvan alleen de eerste 1,5 cm niet ommanteld ligt... Dat gele draadje daar zit de shielding aan. Ook loopt er nog een dun zwart draatje voor een extra ground. Ik zal even moeten kijken wat ik daar mee ga doen.
Die gouden schroefjes zijn voor de aansluitingen van de speaker terminals.
Op deze manier zitten deze op gelijke afstand van de rand aan de zijkanten.
Ik denk dat ik die linker nog iets meer naar links doorschuif. Daardoor wordt het geheel wel wat A-symmetrisch maar dat moet toch niet zo veel uitmaken?
Achter de power inlet moet er zo voldoende ruimte zijn voor het printcirquit van de schakelaar hoop ik. Ik ben wel benieuwd naar de afmetingen en opstelling daarvan. Eventueel kan de linker SMPS nog wat naar rechts.
Het liefst had ik de XLR interlinks aan de binnenkant gehad en de speakr terminals aan de buitenkant want nu moeten ze elkaar alsnog aan de buitenkant gaan kruisen. Maar gezien de aansluitpunten op de NCore op deze manier geplaatst zitten en de opzet zoals de BIII nu is, kan het denk ik niet anders...
Ik lees in de beschrijving ook dat de NC400 zeer gevoelig is voor EMI. Ik denk dat ik er daarom nog wat schotjes in ga maken van MU-metaal.
Ik heb de NCore's een beetje onder een hoek staan. Hierdoor kunnen de voedingsdraden mooi weglopen en zullen ze niet gaan inteferreren met de signaalkabels.
De zwarte draaden die je ziet lopen eindigen op de kast precies daar boven bij de Buffalo de XLR's komen te zitten met de huidige opstelling.
Het is een Twisted Pair Shielded kabel waarvan alleen de eerste 1,5 cm niet ommanteld ligt... Dat gele draadje daar zit de shielding aan. Ook loopt er nog een dun zwart draatje voor een extra ground. Ik zal even moeten kijken wat ik daar mee ga doen.
Die gouden schroefjes zijn voor de aansluitingen van de speaker terminals.
Op deze manier zitten deze op gelijke afstand van de rand aan de zijkanten.
Ik denk dat ik die linker nog iets meer naar links doorschuif. Daardoor wordt het geheel wel wat A-symmetrisch maar dat moet toch niet zo veel uitmaken?
Achter de power inlet moet er zo voldoende ruimte zijn voor het printcirquit van de schakelaar hoop ik. Ik ben wel benieuwd naar de afmetingen en opstelling daarvan. Eventueel kan de linker SMPS nog wat naar rechts.
Het liefst had ik de XLR interlinks aan de binnenkant gehad en de speakr terminals aan de buitenkant want nu moeten ze elkaar alsnog aan de buitenkant gaan kruisen. Maar gezien de aansluitpunten op de NCore op deze manier geplaatst zitten en de opzet zoals de BIII nu is, kan het denk ik niet anders...
Ik lees in de beschrijving ook dat de NC400 zeer gevoelig is voor EMI. Ik denk dat ik er daarom nog wat schotjes in ga maken van MU-metaal.
-
Bruno
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:23
- Locatie: Rotselaar, België
Re: Hypex Ncore
Dat dunne draadje is de aan/uit lijn. Die moet ergens aan aarde (plaats niet kritisch).
Zet de speakerklemmen & XLR's gewoon waar je ze hebben wil. De ingangskabel is getwist, als je speakerdraden dat ook zijn, is er geen enkel probleem als ze elkaar zien.
Ik vermoed dat dat netfilter vrij nutteloos gaat zijn (er zit er al één op de voeding).
Zet de speakerklemmen & XLR's gewoon waar je ze hebben wil. De ingangskabel is getwist, als je speakerdraden dat ook zijn, is er geen enkel probleem als ze elkaar zien.
Ik vermoed dat dat netfilter vrij nutteloos gaat zijn (er zit er al één op de voeding).
Re: Hypex Ncore
Hoi Bruno,
Thx weer. Ik wist niet eens dat er al filters op de voedingen zaten. Dan moet ik alleen nog een aan/uit zekeringhouder hebben zonder filter...
Thx weer. Ik wist niet eens dat er al filters op de voedingen zaten. Dan moet ik alleen nog een aan/uit zekeringhouder hebben zonder filter...
