Ik heb alle monoblokjes even onder de soldeertang genomen en het lijkt nu weer goed te gaa. Toch altijd raar als het jaren prima gaat en opeens *poef*...
Ik heb een velleman met verwisselbare punt en temperaturcontrole (geen dig temp). Kostte destijds 25 euro. Ben er erg tevreden mee, al zou een kleinere bout met nog fijnere punt soms fijn zijn.
Ik heb ook een tijdje zitten hikken tegen de prijs van een Weller.
Heb een aantal jaren geleden toch een ws50 aangeschaft en nog geen moment spijt gehad, echt een 'super' bout.
ik werk op de fabriek al meer dan 15 jaar met een weller WECP 30(ik kan het type ook wel mis hebben hoor)maar het ding doet het nog altijd uitstekend
en werk thuis natuurlijk ook met weller
groetjes
audioot
Met een soldeerstation ben ik natuurlijk veel beter af. Ik werk nu met een velleman, welke "wel okee" is. Ik verwacht met een Weller SP25 al beter af te zijn.
Dat ziet er ook zeer interessant (zeker voor die prijs!). Zijn er nog andere ervaringsdeskundige met deze soldeerbout? Anders denk ik dat ik hiervoor ga...
Dat ziet er ook zeer interessant (zeker voor die prijs!). Zijn er nog andere ervaringsdeskundige met deze soldeerbout? Anders denk ik dat ik hiervoor ga...
Koop er dan gelijk een 2mm en een 3,2 mm platte punt bij voor het wat zwaardere werk zoals connectors en kabels enzo. Die 2 mm punt is wel prettig voor het normale printwerk met through hole componenten.
Ik ben begonnnen met een el cheapo Velleman geval en na 3-4 punten en 6 jaar gaf ie de geest (werd pas na een minuut of 10 warm) en toen een Weller gekocht. Nooit spijt van gehad (van allebei niet).
Ik heb al 30 jaar dezelfde Weller. Destijds was ik te arm voor een complete set zodat ik alleen bout en statief heb aangeschaft en deze op een voorhanden zijnde trafo heb aangesloten.
Prima bout! Om de paar jaar een nieuwe tip als de buitenlaag er af is.
De oude tips vijl ik bij en gebruik ik voor het grovere werk af en toe. Bijvoorbeeld sloopwerk.
Maar die Aoyue is een prima altenatief als je niet gelijk de hoofdprijs wilt betalen. Het is eigenlijk een Hakko imitatie en de maat van de stiften is hetzelfde als van Hakko. Hakko geldt in de VS als nog een tandje beter dan Weller.