Dag mensen,
Aangezien ik nu druk bezig ben met het ontwerpen en bouwen voor mijn nieuwe speakers. Wat in eerste instantie een proefspeaker gaat worden om mee te expirmenten.
Nu stuit ik op het volgende probleem,
Ik was van plan om 2 a 3 Hivi B3s t egaan gebruiken , icm met een SEAS W210NP of een Dynaudio MW160.
Waar voor het design van de speaker in het liefst ga voor de dynaudio.
Nu zit ik dus met het probleem dat ik dit zou moeten filteren met een serie filter, aangezien ik anders niet weet hoe ik uit zou moeten komen met mijn impendantie.
De b3s zijn 8 ohm, en dan 2 parralel serie op de Dynaudio(4ohm) zou je uit moeten komen op 8 ohm versterker belasting... (naar mijn idee)
Hoe ga ik dit filteren
Groet,
Jaap
Filtering van verschillende drivers met probleempje
Moderator: Beheerdersteam
-
jaapschreuder
Hoi , de totale impedantie zal eerder op 4 ohm uitkomen , bij een serie filter kan je niet zomaar de impedantie van de w en tw bij elkaar optellen , die worden immers voor een deel kort gesloten door een condensator en een spoel.Nu zit ik dus met het probleem dat ik dit zou moeten filteren met een serie filter, aangezien ik anders niet weet hoe ik uit zou moeten komen met mijn impendantie.
De b3s zijn 8 ohm, en dan 2 parralel serie op de Dynaudio(4ohm) zou je uit moeten komen op 8 ohm versterker belasting... (naar mijn idee
Ik zou dit filter proberen:Hoe ga ik dit filteren
http://www.acoustic-reality.com/ar-sxo2.htm
Dat kan je op het gehoor afstellen , en bij geschikte drivers klinkt het goed.
Gr Sander
Re: Filtering van verschillende drivers met probleempje
een goed serie filter ontwerpen .....hhmm valt niet meejaapschreuder schreef:Dag mensen,
Nu zit ik dus met het probleem dat ik dit zou moeten filteren met een serie filter, aangezien ik anders niet weet hoe ik uit zou moeten komen met mijn impendantie.
De b3s zijn 8 ohm, en dan 2 parralel serie op de Dynaudio(4ohm) zou je uit moeten komen op 8 ohm versterker belasting... (naar mijn idee)
Hoe ga ik dit filteren
Groet,
Jaap
zou beginnen met een parallelfilter is eenvoudiger aan te passen..
tenminste dat zou ik doen
misschien kan dit je helpen
http://lalena.com/Audio/Tables/XOver/2ndOrder.aspx
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Niet zo'n probleem hoor. De B3S zijn 8 ohm met een bepaald rendement. De Dynaudio's hebben een lager rendement, dus zal je de B3S moeten dempen om tot een goede totaalklank te komen.
De totale impedantie zal natuurlijk niet constant blijven tussen 20-20000Hz, maar volgens de impedantiekarakteristiek van de driver(s).
Als de versterker het maar trekt is er niet zo'n probleem dat íe hier en daar richting de 2 ohm gaat.
Rob.
De totale impedantie zal natuurlijk niet constant blijven tussen 20-20000Hz, maar volgens de impedantiekarakteristiek van de driver(s).
Als de versterker het maar trekt is er niet zo'n probleem dat íe hier en daar richting de 2 ohm gaat.
Rob.