Welk ontwerp wil jij op DDIY2005 zien?
Moderator: Beheerdersteam
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
En...het was leuk, gezellig leerzaam en lekker. (dat laatste door de heerlijke pizza die we na afloop hebben gegeten)
Ben een beetje gaar op dit moment, maar foto's volgen. Veel leuke gezellig mensen ontmoet, mooie ontwerpen gezien en kunnen beluisteren, paar leuke en intressante lezingen bijgewoont. EN alles top geregeld.
Kortom even in het kort: Op naar DDIY 2006.
Ben een beetje gaar op dit moment, maar foto's volgen. Veel leuke gezellig mensen ontmoet, mooie ontwerpen gezien en kunnen beluisteren, paar leuke en intressante lezingen bijgewoont. EN alles top geregeld.
Kortom even in het kort: Op naar DDIY 2006.
Leuke foto's Simon, geeft goed de sfeer weer 
Het was een zeer geslaagde dag met erg leuke gesprekken in de zijlijn met allerlei inventievelingen waarvan je het bestaan niet zou vermoeden. Het was soms moeilijk kiezen tussen de demo's en de lezingen. Zo moest ik kiezen tussen de cardioides van Hans en de zelfbouw ribbon tweeters van dhr. Brussen. Koos dus voor Hans maar heb later nog erg leuk met de Hr. Brussen en zijn zoon staan babbelen. Vond het grappig dat er een paar vader-zoon combinaties waren. Dat belooft wat voor de toekomst
Het etentje bij de pizzeria na afloop maakte tenslotte een mooi einde aan de dag.
Groet,
Het was een zeer geslaagde dag met erg leuke gesprekken in de zijlijn met allerlei inventievelingen waarvan je het bestaan niet zou vermoeden. Het was soms moeilijk kiezen tussen de demo's en de lezingen. Zo moest ik kiezen tussen de cardioides van Hans en de zelfbouw ribbon tweeters van dhr. Brussen. Koos dus voor Hans maar heb later nog erg leuk met de Hr. Brussen en zijn zoon staan babbelen. Vond het grappig dat er een paar vader-zoon combinaties waren. Dat belooft wat voor de toekomst
Het etentje bij de pizzeria na afloop maakte tenslotte een mooi einde aan de dag.
Groet,
Ik sluit me hier volledig bij aan! Ongelooflijke bak aan foto's, mooie sfeer weergave. De dag was hartstikke leuk, ik kijk alweer uit naar volgend jaar. Na de audio lekker uit eten met mensen die je niet kent, maar toch ook weer wel
. Met een compliment aan Zutphen voor de Italiaanse Turk. Perfecte bediening en niet duur
.
Groet, Jeroen
Groet, Jeroen
Inderdaad een leuke en leerzame dag gisteren, vooral de verschillende demo's vond ik erg leuk. Ik heb niet alles gehoord maar een van de verassingen vond ik toch wel de Hestia (mooi werk Edo).
Frappant hoe een betrekkelijk kleine speaker zonder exotische drivers zo'n kwaliteit levert. Een relatief kleine woofer die behoorlijk diep gaat en mooi strak blijft.
Groeten,
Rade
Frappant hoe een betrekkelijk kleine speaker zonder exotische drivers zo'n kwaliteit levert. Een relatief kleine woofer die behoorlijk diep gaat en mooi strak blijft.
Groeten,
Rade
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Bedankt voor de complimenten. Voor volgend jaar maar eens kijken wat ik neer kan zetten.
Wat betreft acoustiek is het denk ik altijd moeilijk om geschikte lokaties te vinden. Ik vond onze zaal nog wel het meest geschikte voor de luistersessies/demo's.
Ik heb in de enquete dan ook een voorstel gedaan aan ST om eens te kijken of volgend jaar misschien die zaal gebruikt kan worden voor luistersessies van zelfbouw luidsprekers. Met het neerzetten van 1 leuke set (bron, versterker en eventueel bekabeling) hoef je alleen maar de speakers te veranderen dus hou je in dat geval maar 1 variabele over voor het luistern, n.l. de speaker. Daarbij komt nog de een wissel van speaker 1 naar speaker 2 snel kan gebeuren. Leek me wel een leuk idee.
Voor een deel van de dag die zaal vullen met een aantal speakerbouwers zoals Tony, Hans, Jeroen, ik etc etc denk ik dat je best een leuk geheel kan krijgen. Maar zover is het nog lang niet. We moeten nog een jaar wachten....
Wat betreft acoustiek is het denk ik altijd moeilijk om geschikte lokaties te vinden. Ik vond onze zaal nog wel het meest geschikte voor de luistersessies/demo's.
Ik heb in de enquete dan ook een voorstel gedaan aan ST om eens te kijken of volgend jaar misschien die zaal gebruikt kan worden voor luistersessies van zelfbouw luidsprekers. Met het neerzetten van 1 leuke set (bron, versterker en eventueel bekabeling) hoef je alleen maar de speakers te veranderen dus hou je in dat geval maar 1 variabele over voor het luistern, n.l. de speaker. Daarbij komt nog de een wissel van speaker 1 naar speaker 2 snel kan gebeuren. Leek me wel een leuk idee.
Voor een deel van de dag die zaal vullen met een aantal speakerbouwers zoals Tony, Hans, Jeroen, ik etc etc denk ik dat je best een leuk geheel kan krijgen. Maar zover is het nog lang niet. We moeten nog een jaar wachten....
Laatst gewijzigd door Edo op di 19 apr 2005, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Kweenie hoor,
De ruimte is ook een beetje afhankelijk van de grootte van de speakers. De ruimte waar Tony zat, was eigenlijk precies goed voor zijn speakers. Denk dat ze in de grotere ruimte achterin toch minder tot hun recht zouden komen. In de grote ruimte achterin vond ik meer naar achteren (voorbij het midden zeg maar) het midden-laag toch wel rommelig worden en dan krijg je nog geen goede indruk.
Overigens vond ik het in het geheel een top-locatie voor dit evenement en was de scheiding tussen lezingen/sponsors en de demo's precies goed zo. Moet alleen iets gedaan worden aan de PA in de grote zaal want sommige sprekers waren soms lastig te verstaan. Volgend jaar een zendermicrofoontje regelen voor de sprekers.
De ruimte is ook een beetje afhankelijk van de grootte van de speakers. De ruimte waar Tony zat, was eigenlijk precies goed voor zijn speakers. Denk dat ze in de grotere ruimte achterin toch minder tot hun recht zouden komen. In de grote ruimte achterin vond ik meer naar achteren (voorbij het midden zeg maar) het midden-laag toch wel rommelig worden en dan krijg je nog geen goede indruk.
Overigens vond ik het in het geheel een top-locatie voor dit evenement en was de scheiding tussen lezingen/sponsors en de demo's precies goed zo. Moet alleen iets gedaan worden aan de PA in de grote zaal want sommige sprekers waren soms lastig te verstaan. Volgend jaar een zendermicrofoontje regelen voor de sprekers.
Ik kom dat probleem graag oplossen! (http://www.woercom.nl/) Ik werk al enige tijd bij dat bedrijf, en dergelijke klusjes doen we vaak zat.Pjotr schreef:Moet alleen iets gedaan worden aan de PA in de grote zaal want sommige sprekers waren soms lastig te verstaan. Volgend jaar een zendermicrofoontje regelen voor de sprekers.
(om maar even reclame te maken
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Kwa grootte wel, maar de acoustiek was verschrikkelijk, zodra het boven achtergrondnivo stond kreeg je alles 10x terug. Er bleef weinig over van subtiliteit en rust. Wat dat betreft was de grote luisterruimte veel beter - als ik mocht kiezen dan zou ik toch kiezen voor de grote ruimte en geen laag dan de kleine ruimte en een brei. Misschien is het een idee om als je daar kleine speakers demonstreert er wat ondersteuning is van een actieve subwoofer zoals bij Jeroen het geval. Dat ging erg goed vond ik.Pjotr schreef:De ruimte waar Tony zat, was eigenlijk precies goed voor zijn speakers. Denk dat ze in de grotere ruimte achterin toch minder tot hun recht zouden komen.
Ja, die grote luisterruimte was toch verreweg het beste qua akoestiek en absoluut gezien heel acceptabel. Ik had de subwoofer graag nog een tikkie harder laten spelen, maar dan kwamen de staande golven op bepaalde plekken net wat te hard naar voren. Afgezien daarvan had ik heel snel een acceptabel compromis te pakken en dat geeft toch aan dat die luisterruimte niet moeilijk is.
Ik vind het wel een mooi voorstel van Edo, op één systeem een aantal luidsprekers demonsteren. Dan wel een systeem met aparte pre en minimaal 2 power amps zodat je kan bi-ampen (heb ik nodig met die subwoofer).
Ik vind het wel een mooi voorstel van Edo, op één systeem een aantal luidsprekers demonsteren. Dan wel een systeem met aparte pre en minimaal 2 power amps zodat je kan bi-ampen (heb ik nodig met die subwoofer).
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Lijkt me een goed punt. Dit jaar hadden we een passieve preamp..ehm...potmeter.., maar kijkende naar de toch zeer geslaagde dag denk ik dat het niet zo moeilijk is om m.b.v. een paar mensen een leuke "afspeel-set" neer te zetten waarmee we (ook bi-amping) kunnen testen/demo's kunnen geven.jeroen_d schreef:...Dan wel een systeem met aparte pre en minimaal 2 power amps zodat je kan bi-ampen (heb ik nodig met die subwoofer)...
Hela hola,Edo schreef:Lijkt me een goed punt. Dit jaar hadden we een passieve preamp..ehm...potmeter.., maar kijkende naar de toch zeer geslaagde dag denk ik dat het niet zo moeilijk is om m.b.v. een paar mensen een leuke "afspeel-set" neer te zetten waarmee we (ook bi-amping) kunnen testen/demo's kunnen geven.jeroen_d schreef:...Dan wel een systeem met aparte pre en minimaal 2 power amps zodat je kan bi-ampen (heb ik nodig met die subwoofer)...
weer terug van weggeweest. Ben even thuis ondergedoken met een griepje en (nog steeds...) zonder internetverbinding.
Ik heb me afgelopen zondag ook erg goed vermaakt. Petje af voor Simon-Thijs en de organisatie!!!
Klinkt als een prima idee, één stereo met meerdere speakers. Als we als pre-amp zoiets gebruiken zoals m'n HK receiver met meerkanaals in- en pre-out uitgangen, dan kun je ook passieve en actieve speakers direct vegelijken (afgezien van de eindversterker natuurlijk, maar die kun je ook gelijk trekken) en heb je meteen een flexibele meerkanaals volumeregeling. Volgend jaar heb ik 6 mono ucd180 amps met royale en kwalitatief hoogwaardige voedingen, dus die zouden we daar prima voor kunnen gebruiken. Maar er zijn vast nog veel meer mogelijkheden.
Ideetje voor de volgende keer met een wedstrijd element erin, als er daar teminste animo voor is: we kunnen voor volgend jaar een 2-weg combi van betaalbare en gangbare units vaststellen en verder vrij spel geven hoe deze units ingezet worden in het ontwerp. Wellicht kan een sponsor een 4-tal van deze setjes doneren voor een dergelijk wedstrijd. Het ontwerp dat ls beste beoordeeld wordt door de bezoekers kan dan een nieuw model in het luidspreker bouwpakket aanbod worden.
Maar ik zou zoiets niet willen doen i.p.v. de grote verscheidenheid aan ontwerpen dat we dit jaar zagen, dus alleen als een 'erbijtje'
Zoals gezegd, ik vond het erg leuk. En de pizza was een erg gezellige afsluiter!
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
He Hans,
Toch dat griepje...mmm...en dan zonder internet..da's vervelend.
Toch dat griepje...mmm...en dan zonder internet..da's vervelend.
Kan ik inschrijven?Ideetje voor de volgende keer met een wedstrijd element erin, als er daar teminste animo voor is: we kunnen voor volgend jaar een 2-weg combi van betaalbare en gangbare units vaststellen en verder vrij spel geven hoe deze units ingezet worden in het ontwerp. Wellicht kan een sponsor een 4-tal van deze setjes doneren voor een dergelijk wedstrijd. Het ontwerp dat ls beste beoordeeld wordt door de bezoekers kan dan een nieuw model in het luidspreker bouwpakket aanbod worden.
Ja, even naar geweest met hoge koorts, maar vooral veel geslapen. Ik hoop dat ik niemand aangestoken heb afgelopen zondag... zondagochtend ging het nog prima, maar toen ik 's avonds weer thuis was sloeg het snel om.Edo schreef:He Hans,
Toch dat griepje...mmm...en dan zonder internet..da's vervelend.
Ja, maar niet voordat ik me heb ingeschrevenKan ik inschrijven?Ideetje voor de volgende keer met een wedstrijd element erin, als er daar teminste animo voor is: we kunnen voor volgend jaar een 2-weg combi van betaalbare en gangbare units vaststellen en verder vrij spel geven hoe deze units ingezet worden in het ontwerp. Wellicht kan een sponsor een 4-tal van deze setjes doneren voor een dergelijk wedstrijd. Het ontwerp dat ls beste beoordeeld wordt door de bezoekers kan dan een nieuw model in het luidspreker bouwpakket aanbod worden.
Ik zit te denken, misschien kunnen we dit tussendoor doen als er genoeg ontwerpers mee willen doen? Zo breken we het DDIY jaar in tweeen
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Ik voel me al de hele week moe, maar dat kwam door die twee beurzen afgelopen weekend....maar gelukkig geen griep of iets.
Wat betreft jou idee, ik zou zeggen werk een leuk idee uit, zet het hier op het forum en misschien dat er aan het eind van de zomer ergens een leuke bijeenkomt gehouden kan worden. Denk alleen dat je best wel een aanzienlijk aantal nodig hebt om een leuk wedstrijd element te krijgen. Maar een leuk aantal bezoekers/luisteraars kan ook...Maar geod, ehm, open eens een topic om te kijken of er animo voor is en wat de ideetjes hierover zijn. Ik heb zelf ook al een idee, maar dat later.
Wat betreft jou idee, ik zou zeggen werk een leuk idee uit, zet het hier op het forum en misschien dat er aan het eind van de zomer ergens een leuke bijeenkomt gehouden kan worden. Denk alleen dat je best wel een aanzienlijk aantal nodig hebt om een leuk wedstrijd element te krijgen. Maar een leuk aantal bezoekers/luisteraars kan ook...Maar geod, ehm, open eens een topic om te kijken of er animo voor is en wat de ideetjes hierover zijn. Ik heb zelf ook al een idee, maar dat later.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
zo'n wedstrijd lijkt me ook wel wat, wil wel wat op poten zetten. misschien vast leggen welke units gebruikt moeten worden? en dan een aantal teams. ik denk wel dat S&Co wel interesse heeft en de units ter beschikking zal stellen (mits niet te duur en niet te veel teams uiteraard) heb t al eens met 'm over zoiets gehad.
Ik laat me het geregel bij deze graag uit handen nemen.Henkjan schreef:zo'n wedstrijd lijkt me ook wel wat, wil wel wat op poten zetten. misschien vast leggen welke units gebruikt moeten worden? en dan een aantal teams. ik denk wel dat S&Co wel interesse heeft en de units ter beschikking zal stellen (mits niet te duur en niet te veel teams uiteraard) heb t al eens met 'm over zoiets gehad.
You have mail.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
regelen doe ik graag! u hoort nog van ons (zal tzt wel een separaat draadje openen)
en OT: die Yahoo groups is een perfect recept om spam te krijgen idd (of ze moeten t afgelopen jaar daar wat aan gedaan hebben) weet zo m'n vrouw uit ervaring. voor ze (voor een of andere lezing) via een yahoo group mails kreeg 0 (nul) spam, erna begon de ellende en zit nu op ~20-30/dag.
en OT: die Yahoo groups is een perfect recept om spam te krijgen idd (of ze moeten t afgelopen jaar daar wat aan gedaan hebben) weet zo m'n vrouw uit ervaring. voor ze (voor een of andere lezing) via een yahoo group mails kreeg 0 (nul) spam, erna begon de ellende en zit nu op ~20-30/dag.

