Ik heb in het pakket Boxsim van Visaton de luidspreker eerst eens gesimuleerd, dit geeft een eerste indicatie of het allemaal goed zit .
Het filter van de vox zelf (dus met de TIW-woofert) , moest aangepast worden voor een bevredigend resultaat , logisch ook want de ARN is een 4 Ohm versie i.p.v de 8 van de TIW, tevens zijn de TS parameters anders .
Het kantelpunt met het mid is vrij hoog komen te liggen, ik wilde het in eeste instantie op 200 Hz vanwege het afstraalgedrag van het laag, maar dit blijkt pas boven de 300Hz pas een probleem te worden.
Door de 2de orde crossing met de AL130-M's moeten deze in tegenfase aangesloten worden voor het juiste fasegedrag, dit is dus anders dan bij de originele uitvoering waarbij een 3de orde afval in het laag plaatsvind.
Ik ben me nu in ARTA aan het verdiepen, 'k wil hiermee de metingen gaan doen vanwege de goede aanbevelingen. Als er nog mensen zijn die ervaring met ARTA opgedaan hebben, dan hoor ik het graag, want de handleiding die er bij zit is heel uitvoerig,
Ik heb wel alvast wat distorsiemetingen uitgevoerd in closed loop (in/uit) van mijn geluidskaarten. Dit laat duidelijk zien dat de Griffin firewave als beste presteerd, dit is een externe audio kaart via firewire door mij gemodificeerd met een betere voeding (shunt) en nog wat frutsels.
Kijk naar de plaatjes en see for yourself.
In het vervolg gaan we de metingen dus uitvoeren met de firewave.