Is het voor een niet-gebruiker een lastig pakket om te leren gebruiken? Ik wil wel eens wat zaken proberen voordat ik definitief het uiterlijk van mijn speakers ga vastleggen.
Enige nadeel is dat hij een laag rendement heeft en niet zo luid kan spelen, maar in een kleine ruimte hoeft dat geen probleem te zijn.
doet me denken aan de noodzaak tot beveiliging: iemand een idee hoe je een FR-speaker eenvoudig ('k ben geen electronicus), doeltreffend, maar zonder het geluid 'in de weg te zitten' kan beveiligen tegen 'te luid spelen' ?
iemand een idee hoe je een FR-speaker eenvoudig ('k ben geen electronicus), doeltreffend, maar zonder het geluid 'in de weg te zitten' kan beveiligen tegen 'te luid spelen' ?
Sorry, maar wat is een FR-speaker?
Wat dacht je van een begrenzing tussen voor- en eindversterker, zodat je de eindversterker niet geheel kan uitsturen?
Is het voor een niet-gebruiker een lastig pakket om te leren gebruiken? Ik wil wel eens wat zaken proberen voordat ik definitief het uiterlijk van mijn speakers ga vastleggen.
Groeten,
Mischa
Geen idee , ik ben geen 3D expert, dat doet JW allemaal
Hoe je deze kan beschermen tegen luid spelen ?
OF laag inleveren (vanwege x-max en max stroom door de spoel) OF een zekering er in bouwen.
sja, een zekering is nog niet eens een heel vreemd iets hoor.
Het is bij veel mensen meer het idee.
Is volgens mij gemakkelijk te testen door de zekering in het luidsprekersnoer op te nemen. Zo hoef je in eerste instantie aan de speaker niet te wijzigen en kun je toch luisteren of het nadelige gevolgen heeft.
sja, een zekering is nog niet eens een heel vreemd iets hoor.
Het is bij veel mensen meer het idee.
Is volgens mij gemakkelijk te testen door de zekering in het luidsprekersnoer op te nemen. Zo hoef je in eerste instantie aan de speaker niet te wijzigen en kun je toch luisteren of het nadelige gevolgen heeft.
Mischa
FYI: met de FR'ers waarmee ik stoei is aldoor de speakerkabel en interne-bedrading één geheel (dus geen entree-terminal op de speaker)
Om even bij de tangbands te blijven.
De nieuwe serie past er uiteraard ook in, maar let vooral op de batch nummers.
Ik heb er 2 ooit gekocht die nogal van elkaar schelen. als je deze ook gaat simuleren met de (opnieuw) gemeette gegevens zie je toch dat ze behoorlijk schelen.
Wel slordig van meneer tangband, maargoed ze kosten maar weinig.
Toch vind ik dat je wel mag verwachten dat er niet al te grote verschillen mogen zijn.
Maaruhm ik kan me herinneren dat ik de hoek op en andere manier genomen had.
Weet even niet meer, zou ik na moeten meten, maar de ontwerp tekening ligt ergens in een verhuis doos