ALs ik dit lees welke driver is dan goed om zonder filter te laten spelen? Dat kunnen inprincipe alle breedbanders.. gelijk heb je, echter gekoppeld aan tweeter en/of woofer zal je dan toch weer moeten filteren
Welke vervormt het minste of klinkt eenvoudig het beste (een van de beste) Bedoel je een breedbander in een openbaffle of in een hoornconcept? lastig te zeggen welke het minst vervormd, aangezien betrouwbare info over vervormingscijfers schaars is (een speaker, iedere speaker, is generally de meest vervormende schakel in de geluidsketen ...), en vervorming ook een afgeleide is van z'n toepassing (een full-ranger zal meer vervormen wanneer toegepast in een 20Hz getunede TL-kast dan wanneer in een TS-ideale gesloten kast: een driver in diens ideale kast is wat belangrijk is MI, en lage vervorming op zich is nog geen voorwaarde voor een goede LS)
wat je geplanned hebt al is een perfecte methode afwegingen qua luidsprekerconcepten/typen te onderbouwen: luisteren, liefst met je eigen apparatuur, en zeker in je eigen acoustiek
Petter
bouwen van hoogrendements speakers welke?
Moderator: Beheerdersteam
@ Mr. Peerless, zo'n Fostex hoorn is niet zo moeilijk hoor. Je bestelt het houtpakket bij een houtzagerij/doe-het-zelfzaak en na afhalen smeer je lijm op een rand en je zet de plank op z'n plek. Lijkt me vrij simpel.
@ B-Force, de Ciare heeft een Q boven de 1, wat de dipoolafval in zekere mate compenseert. Met een flink paneel en wat schuiven in de kamer, kun je Fs halen, toch al ergens rond de 60-65 Hz. Subje d'rbij, klaar is... Mr. Peerless.
@ weer terug naar Mr. Peerless, bas reflex is inderdaad misschien wel het handigst, omdat die volume en poort afhankelijk is. Met één simpel kastje kun je dus flink experimenteren, wat natuurlijk heel goed bij jouw strategie past.
@ B-Force, de Ciare heeft een Q boven de 1, wat de dipoolafval in zekere mate compenseert. Met een flink paneel en wat schuiven in de kamer, kun je Fs halen, toch al ergens rond de 60-65 Hz. Subje d'rbij, klaar is... Mr. Peerless.
@ weer terug naar Mr. Peerless, bas reflex is inderdaad misschien wel het handigst, omdat die volume en poort afhankelijk is. Met één simpel kastje kun je dus flink experimenteren, wat natuurlijk heel goed bij jouw strategie past.
-
mr.peerless
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 18 apr 2007, 17:53
oke laat het allemaal effe bezinken. EEn weer een andere optie is het volgende. Drivers met een hoog rendement. Bijvoorbeeld deze kreeg als tip van iemand : de midrange 605Nd - Beyma 6.5" middentonen luidspreker 125W van beyma, de ss 7000 tweeter , dan moet ik nog een woofer hebben. Maar goed of dat een hoge gevoeligheid wordt weet ik niet.
-
mr.peerless
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 18 apr 2007, 17:53
een sub is geen optie. Ik had een mooie sub de peerless xxls 12. Door de grontonen te veel overlast. Verder als het systeem ongeveer vanaf 32 a 34 hz gaat dan vind ik het wel goed. Hievoor de peerless hds line gehad als speakers, klonk mooi schoon, goede plaatsing alleen ik mis de grootte afbeelding zeg, tuimtelijkheid en nog wat muziekaliteit.
