twistedpear opus dac

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

twistedpear opus dac

Bericht door Paul »

http://www.twistedpearaudio.com/opus/opus.aspx

iemand die hier op basis van de specs / datasheet iets over kan zeggen?
Duck Twacy
Berichten: 530
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Weinig reacties.

Ik heb (had?) deze DAC ook op t oog voor achter mijn CDPro2. I2S en gebalanceerd uit, leek me wel aardig. Vooralsnog is de kit weer uitverkocht.

Overigens zijn de kits van Twisted Pear werkelijk uitstekend verzorgd. Zeker waar voor het geld.

Maar of t echter een verbetering zal zijn tov de ingebouwde DAC ban een CDPro2?

Maakt Cambridge ook geen gebruik van Wolfson DACs
Gebruikersavatar
Christian
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Christian »

Ik had 'm ook al gespot.
De Wolfson 8740 wordt volgens mij ook toegepast in de Arcam FMJ modellen. Zeker geen rommel dus.

Ik heb nog geen echte review van de Opus gevonden op DIYaudio.

Jammer dat je een apart extra printje moet toepassen als je 'm niet gebalanceerd wilt toepassen (kan iemand uiteggen waarom?); maar zeker een interessant project.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

De DAC chip is van zichzelf gebalanceerd, vandaar het extra printje als je ' em single ended wilt aansluiten... Tevens zit de IV converter al in de chip, dat is niet volgens iedereen een voordeel

http://www.audiotec.nl/product_avi.php?sub=s21_MC-CD

hier zit 'ie ook in......

@Duck, cd2pro?

Ik heb 2 maal de LCPS van twisted pear besteld en gemonteerd, werkelijk keurig!

Ik ga hem denk ik binnenkort <6maanden :roll: bestellen en bouwen, als ie niet beter is dan m'n cd speler zal ie in elk geval leuk doen op de dvd speler, die weet de UcD namelijk niet van een enigszins dynamisch signaal te voorzien...
Duck Twacy
Berichten: 530
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Paul schreef:
@Duck, cd2pro?
Nou ja, de meeste letter waren goed. CD-PRO2M

Ooit voor weinig de standaard kit kunnen overnemen van Audio-cube. Moet toch ook ooits eens wat mee gedaan worden.
Gebruikersavatar
Christian
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Christian »

Paul schreef:
Ik ga hem denk ik binnenkort <6maanden :roll: bestellen en bouwen, als ie niet beter is dan m'n cd speler zal ie in elk geval leuk doen op de dvd speler, die weet de UcD namelijk niet van een enigszins dynamisch signaal te voorzien...
Heb je 'm al geprobeerd Paul?
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Nope, ben aan mijn eerste baan begonnen en nog bezig met afstuderen dus drukdrukdruk :D
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Feli Paul!

Ik heb dit DAC'je ook al langer op het oog, en ga heb ook ooit een keer bestellen ;) Ook de SPDIF receiver is intressant, want die reclocked het signaal namelijk, wat dus beter is dat clock recovery uit SPDIF.
Gebruikersavatar
L
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 22 jan 2007, 20:53

Bericht door L »

Ik heb vorige week een dual mono versie besteld en gisteravond en hedenavond opgebouwd. De printjes zijn mooi verzorgd. Het enige wat ik zelf in elkaar mocht zetten was de LCDPS, de onderdelen daarvan waren allemaal van etiketjes voorzien, heel netjes.

Het instellen van de jumpers vereiste wat aandacht, maar als je eenmaal doorhebt waar alle jumpers voor zijn is de configuratie goed te doen.

Ik heb het e.e.a. tijdelijk even op een plaatje alu geschroefd om toch wat te kunnen luisteren. Uiteindelijk wil ik nog een USB receiver hebben en ik heb in ieder geval een nette kast nodig. Nog genoeg te doen dus.

Wat plaatjes vind je in chronologische volgorde HIER

De eerste luisterindrukken zijn goed. Geen scherpte, ruimtelijker beeld, staat wel verder naar voren. Laag is terughoudender.

Groet,

L
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Mooi L!

Waarom heb je eigenlijk voor dual mono gekozen? Ik weet dat de ontwerpen het zelf niet als zinvol ziet namelijk. Ik zie ook dat je de output caps erin hebt gelaten? Als je de TXD als output buffer gebruikt kun je die mooi weglaten, zonder dat je DC op je output krijgt.

Ze zijn trouwens ook bezig met DAC bordjes op basis van een PCM1794, en er zit ook nog een ASRC in de pipeline. Komend jaar komen daar dus nog mooie dingen vandaan :) Daarom wacht ik ook nog even ;)
Gebruikersavatar
L
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 22 jan 2007, 20:53

Bericht door L »

Wat betreft dual mono, ik las ergens dat de vervorming dan lager is. Dat lijkt me dus wel een voordeel. Verder is het allemaal dusdanig modulair opgebouwd dat ik in een definitieve situatie ook met een enkele converter zou kunnen volstaan, in dat geval heb ik er 1 over voor een volgend project.

Het leek mij het beste om hem eerst maar eens werkend te hebben en dan pas te modden.

Wat betreft de luisterindrukken, dit is in vergelijking met de ingebouwde DAC van m'n Teac VRDS10SE.

De Metronome ASRC had ik ook willen bestellen, maar ik was te laat voor de proefserie. De Metronome schijnt later wel in het reguliere assortiment te komen.

Groet,

L
Gebruikersavatar
L
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 22 jan 2007, 20:53

Bericht door L »

Ik heb alweer een tijd de opus in gebruik in dual mono met de metronome, wat gescheiden voedingen en een ballsie er aan. Zojuist een pre-order geplaatst voor een USB-receiver board, optisch ontvangertje en een OTTO I2S switcher. Zal nog wel even duren tot dat in huis is. Met deze componenten in huis zal voor mij voorlopig de definitieve configuratie in huis zijn, dan ga ik ook eens een kast uitzoeken. Ik heb vorige week al een mooi stuk Zebrano meegenomen om de kast mee af te werken. Misschien is hij tegen de tijd van het Breda-treffen helemaal gereed, anders kan ik hem wel meenemen op de geperforeerde aluplaat.

Groet,

L
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

meenemen naar Breda is een strak plan!
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Zeer zeker!
Plaats reactie