Ik had ze eerder al kunnen bekijken, maar nog niet kunnen voelen
De gelijkenis met de kleinere broertjes is duidelijk. De vorm van de korf is gelijk, maar ik heb het idee dat deze wat steviger is dan de kleintjes (mag ook wel). Hij is in ieder geval gespoten. De zelfde dunne rand om de woofer te bevestigen is ook hier weer aanwezig. De conus is behoorlijk stijf maar toch flexibel en de surround is best fors uitgevallen. Ook de afwerking ziet er prima uit. Wat verder vooral opvalt is de zieke magneet die achterop te vinden is. Deze maakt het merendeel van het gewicht van de unit uit. De beluchting van de spoel vind plaats via ruimte onder de spider en de gaten onder de dustcap. De spoel is zo ook duidelijk zichtbaar en ziet er degelijk uit. Het wordt zo wel duidelijk dat het nodig zal zijn om de magneet wat support te geven als de units ingebouwd worden.
Deze week zal ik nog geen tijd hebben om er iets mee te doen (misschien morgen). Volgende week hoop ik er wat tijd aan te kunnen besteden. Dan ga ik eerst eens de twee woofers in de baffle monteren, de baffle nog wat verstevigen, en wil ik meten wat die 15mH spoel allemaal uitvreet, en wat nu het rendement is wat ik over heb. Ik ben heel benieuwd!
Ik heb wel nog wat tips nodig hoe ik dat moet gaan meten, want meten in het laag is helaas niet zo eenvoudig.
Voor de liefhebbers: pics zullen later nog volgen



