Subwoofer bridge versterker met velleman K8060

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
jamesbond

Subwoofer bridge versterker met velleman K8060

Bericht door jamesbond »

Ik heb geprobeerd twee Velleman kits K8060 (100W versterkmodules) samen te voegen tot een 200 watter door deze in bridge (brug) mode te gebruiken. Dit alles stuurt een Peerless XLS12 aan. Na bouw en afregeling liep alles eerst heel mooi. Geen vuiltje aan de lucht tot ik een test deed met een dvd scene waar een vrij hard puls geluid in zat. Gevolg: Een heel deel van de weerstanden en waarschijnlijk de transistoren op onverklaarbare wijze doorgebrand. Nochtans zou het in theorie allemaal moeten kloppen. Ik overschrijd nergens de limieten van de versterkers en heel de regeling is nauwkeurig uitgetest.

Iemand een idee of ervaring met het bridgen van verstekers???
Rudy

Bericht door Rudy »

Enige manier om ons iets meer een idee te geven hoe ge het hebt aangesloten en wat er juist door ging.

:?:

Des te meer info des te beter we kunnen helpen.

Groetjes
Rudy
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Kan zijn dat je de ingang dermate overstuurd hebt dat een ingangstransistor doorgeslagen is. Dan krijg je soms een kettingreaktie waarbij de hele versterker uitfikt. Moet eigenlijk niet mogen. Eigenlijk kun je er alleen wat meer zinnigs over zeggen adh van het schema van de versterker en wat je verder zelf geknutseld hebt.
Plaats reactie