aangezien dit mijn eerste post is wil ik mij even voorstellen.
Ik ben Mick, 25 jaar, en sinds kort beginnend audiofiel. Op dit moment bestaat naast een epson tw600 hd beamer mijn setup uit een marantz sr7300 amp en asw cantius 4mkII luidsprekers. I.v.m mijn beginnende intresse in luidsprekers heb ik van een collega een setje dynaudio d28af en vocal 5n411-l units gekregen met als doel een leuke luidspreker te bouwen. Aangezien ik minstens 1 rechterhand heb wil ik mbv winisd pro de kast gaan bouwen, het filterontwerp lukt mij niet zelf helaas.
Hier komen jullie ( hoop ik ) om de hoek. Ik wil even benadrukken dat ik vrijwel niets weet van speakerbouw, en zonodig nog minder van filterontwerp.
Wat weet ik wel, de T&S parameters, verschil tussen 1 en 2 orde filter ( 6 of 12db ?
Ik wil graag beginnen met bouwen van de kast, rekeninghoudend met een appart compartiment v.h filter. Dit filter mag in eerste instantie bestaan uit simpele onderdelen zodat ik kan leren hoe het werkt. Later kan ik altijd nog upgraden.
Ik hoop dat jullie mij opweg kunnen helpen met het ontwerpen v.h. filter. Uiteraard zijn tips mbt het bouwen van de kast ook welkom.
Wat zeg ik, alle tips zijn welkom:):):)
Groetjes,
Mick