En toen was het stil

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
audiomanics
Contacteer:

En toen was het stil

Bericht door audiomanics »

Net een audiofreak gevonden op het eiland,... komt ie luisteren... wil ik 'm hoorns laten beleven... stop er een CD'tje van Yello in.. draai de knop rechtsom... Danig onder de indruk natuurlijk...een minuutje dan:
Plotseling geen bassen meer...
Beide kanalen van mijn Howard geven de geest.
Iets gemeenschappelijks denk ik nog. Een zekeringetje misschien.
De zaak heeft wel vaker, langer en harder staan draaien.
Nou de softstart en de trafo werken nog goed. Dat is het enige wat gemeenschappelijk is.
Bij een voeding is de Vdr uitgevallen (twee weerstandjes 2,2Ohm > oneindig). Dat kan de oorzaak zijn dat een versterker er mee stopte, maar wat dat met de andere versterker te maken heeft???? en echt tegelijkertijd..
Nog een geluk dat mijn speakers niet echt onder de indruk raken van 90V gelijkspanning......
Gelukkig dat de mensen van Hypex zo'n goede reparatie service hebben.
Dus zijn nu een voeding en twee versterkers opgestuurd voor reparatie.
Duurt dus wel weer een maandje voor ik de zaak weer terug heb hier..
Tot die tijd maar naar een portable-radiotje luisteren dus..

Kees
Bart_M
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Bart_M »

Volgens mij wil je versterker het ook rustig aan doen daar. :wink:
Wel balen.
sietse

Bericht door sietse »

Wel een beetje raar he. Spanningspiek op het net of zo?
audiomanics
Contacteer:

sietse schreef:
Wel een beetje raar he. Spanningspiek op het net of zo?
Kweenie... de rest van de apparatuur gaf dat in ieder geval niet aan..
Ik hoorde ook geen plop ofzo.. alleen maar dat de bassen er mee stopten.. en echt beide kanalen tegelijkertijd, terwijl de zaak echt gescheiden opgebouwd is...... Heel apart dus..

Kees
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Da's balen Kees!

Hoe hoog is de voedingsspanning op de UcDs?
Een paar volt eraf kan een merkbaar koelere versterker opleveren, heb ik bij de 400 gemerkt.

Van gebruikers van onze pro-apparatuur op de eilanden hoor ik wel eens horror stories over piekspanningen van het dubbele van de nominale........
Maar het kan ook wel eens 40 V te laag zijn.

Hopelijk zijn je babies weer snel terug!

(Enne.....bouw dan ook eens een fatsoenlijke push pull voor die kasten man!)
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

KT88 schreef:
Van gebruikers van onze pro-apparatuur op de eilanden hoor ik wel eens horror stories over piekspanningen van het dubbele van de nominale........
Als audioliefhebber zou je daar haast je eigen stroomvoorziening voor aanleggen. :shock:

Hoe dan ook... wel balen als gezonde apparatuur het zonder duidelijke oorzaak begeeft.
audiomanics
Contacteer:

KT88 schreef:
Hedentendage is de spanning hier redelijk schoon en constant (225V) .. We zitten wel geregeld een uur of wat zonder (ca een keer per twee weken een uur of vier) maar dan start ik gewoon de generator even op voor de koelkast en wasmachine etc.
De tijden dat er inderdaad maar iets van 150V uit je stopcontact kwam is in de nieuwbouwwijken al even achter de rug gelukkig. In de oudere wijken waar de electra nog boven de grond via palen wordt aangeleverd is dit vrij normaal...
Bouwen is hier om meerdere redenen bijna niet te doen: de best uitgerustte electronicaboer heeft niet meer dan antennepluggen en wat coaxkabel.. Bestellingen komen soms gewoon niet aan, artikelen boven de twee kilo moeten rechtstreeks naar mijn huisadres verstuurd worden... die komen dus nooooit aan....en verder zijn veel materialen als mooi hout en dergelijke hier zeer schaars..
Bovendien: een knappe 2 x 700Watt Push-pull... Zelfs met mijn verzameling 833A buizen ga ik dat niet redden.. en ik ben toch een beetje SET-fan eigenlijk...
Maar verder gaat 't wel redelijk dus...er valt nog genoeg te repareren hier..

Kees
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

audiomanics schreef:
Bestellingen komen soms gewoon niet aan, artikelen boven de twee kilo moeten rechtstreeks naar mijn huisadres verstuurd worden... die komen dus nooooit aan....
En dat risico loop je ook met de opgestuurde versterkers? :?
audiomanics
Contacteer:

Marp schreef:
En dat risico loop je ook met de opgestuurde versterkers? :?
Yep...Hoewel het circuit dat ik gebruik redelijk snel en correct is.
Beperkingen zijn het gewicht van tenhoogste 2 kilo en aangetekend versturen is niet mogelijk.. gelukkig wel een trackingcode die pas actief wordt als het pakketje in Nederland is..
Maar kapot heb ik er ook weinig aan... dus.. Ik zou het zelf misschien wel kunnen repareren maar de schema's van Hypex liggen ook niet voor het oprapen.. Net als een aantal van de door hun gebruikte componenten.

Kees
Plaats reactie