Zonder U was ik nooit zover gekomen.Het doel? 40hz - 500hz 'hoorn-vlak' behalen, met een behoorlijk rendement.
De inspiratie?
Die herberekenen we dan maar naar de gekozen drivers en frequentie eisen, en na weken lang rekenen, hertekenen, simuleren, herberekenen met 101 drivers, komt er dit uit:

Behoorlijk gelukt lijkt me.
Hoe dat gaat?
2 Eminence Kappa 12 per kant.

Niet direct de zwaarste, meest spectaculaire driver, maar erg hoorn vriendelijk.
Word dit klein? Neen, natuurlijk niet!
Gaat die uitzonderlijk laag? Neen, ook niet.
Is dit makkelijk bouwen? Niet echt.
Waarom dan ???
- lage vervorming
- easy listening hoorn geluid
- ik vind het principe wel mooi
- niet alledaags.
Maar hoe begin je daar aan, zonder kennis van houtbewerking, zonder materiaal of hobbyruimte?
Avondschool houtbewerking, 4 uurtjes per week. Dus de updates vorderen traag.
Tot zover:
De compressie plate word 22mm mdf, gesandwished met 18mm multiplex, de drivers worden vastgezet in de mdf plaat, welke verlijmt en met lamello's aan het multiplex is verankerd. Dat word lekker stevig.
Eerst en vooral de montage gaten voor de woofer verzinken waar het mds aan het multiplex vast komt. Anders steken die klemmen uit (ken de naam niet, maar zo'n rondjes met metrische draad in het midden en 4 pinnetjes die in het hout klopt).
De vensters zijn gemaakt, en langst de woofer kant afgerond (poortruis?). Daar zie je ineens ook de MDF plaat, op het multiplex liggen. Volgende week met de copierfrees het venster overzetten.

Het multiplex is aan beide zijden 18mm breder, nadien word in die 'groef' de zijwanden verlijmt. lekker stevig
Hier zie je de lamello verbinding, zodat beide platen 100% gelijk komen, dat maakt het een stuk makkelijker bij het lijmen en inklemmen. Bovendien een nog sterkere verbinding ook.

Dit gaat nooit passen hoor ik iemand denken... Beide zijden heb ik op een andere afstand gegroeft voor de lamello's, en gemerkt met A en B.
Volgende week hopelijk meer!