Goed om te horen dat het nu beter klinkt. In de aanpassing van het filter zitten wat recente ervaringen, waardoor ik beter weet hoe het hoog zuiverder te laten klinken. Het is opvallend dat je daar niets over zegt, maar ook begrijpelijk. Verbetering aan de ene kant wordt vaak uitgelegd als verbeteringen aan de andere kant en dat is ook logisch. Kwaliteit van het laag en midden wordt sterk bepaald door de kwaliteit van de boventonen.
De crescendo tweeter is verreweg de mooiste dome die ik ooit heb gehoord. Ik prefereer hem sowieso boven Accuton, hij klinkt super neutraal en tegelijk enorm muzikaal. Een heerlijke 'bite' zonder dat er een scherp randje op zit. Deze combinatie, in deze mate, nog nooit eerder gehoord van een dome.
Wat mid betreft, schat ik de nextel van seas ook hoger in dan de 5"eton. De prijs verschilt niet veel. De seas geeft indrukwekkend laag, ontlast hem hiervan bij gebruik als pure mid en met de crescendo heb je een fantastische combo. Zoals de monitor van CarloPJB bewijst

. Wil je een superkandidaat voor een eventueel toekomstig open baffle project, denk dan ook eens aan de M15CH002, zie foto.
De ETON ER4 heb ik net als Montana mijn twijfels bij, heb nog geen ontwerp gehoord waarin hij echt mooi klinkt. Ik zou hem uitsluitend overwegen indien ik een tweeter op 1000Hz zou willen crossen.
P.S. de HDS is verslaanbaar voor het geld. Het heet NEO3PDR

. De eerste magnetostaat die supergemakkelijk combineert met een conus mid. Heel ander verhaal ook dan bv de Visaton MHT12. Het is net alsof je een gewone tweeter filtert, alleen dan met mooier afstraalgedrag (en frisheid) in het hoog. Erg mooi bij bekkens en koper enzo.