storing in de slaapkamer

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
dove

storing in de slaapkamer

Bericht door dove »

Graag zou ik jullie inschatting van een, in mijn ogen vreemde, storing die optreed in onze slaapkamer-set (in onze slaapkamer audio set ! [-X ). Deze heeft geen vaste samenstelling, maar is een combi met spullen uit mijn (recent gestartte) vintage-verzameling die er (tijdelijk) staat.

Het probleem deed zich het eerst voor in een setup met MetaResearch Laser-2 loopwerk/ MicroMega Duo Pro-2 converter, via Musical Fidelity A1 op Dynaco's A-25XL.

Storing:
op enig moment zakt het volume met ong. 50% terug, echter, als de volumeknop bediend wordt hersteld het volume zich weer en gaat het voor onbepaalde tijd weer storingsvrij verder (geen AB, dus je moet ervoor uit bed ](*,))

Het probleem was er in eens (paar weken geleden), lijkt ook niet erger te worden, treedt op ongeveer 1 à 2 keer per week (deze set gebruiken we eigenlijk elke dag wel een 45 / 90 minuten), 'k kan geen relatie qua tijdsintervallen oid. ontdekken, lijkt ook niet te relateren aan volume nivo of time-of-use. Alleen als zowel de MicroMega en de A1 in de set zitten doet zich het verschijnsel voor, maar de speler of versterker onafhankelijk gebruikt in een andere setup heeft het probleem niet.
Op het eerste gezicht lijkt MI de Malleur te zitten in de A1. De gebruikte DAC~pre kabel (een VDH 'the First'-metal) maakt goed contact en is in andere sets probleemloos.

Alles bij elkaar lastig om er een goede omschrijving/indicatie van mee te geven bij het ter reparatie aanbieden: is het de DAC~pre combi of misschien toch de A1?

Suggesties?

Petter

edit: correctie in text
Bertje
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Ik ga voor de A1 (potmeter, ingangsselectie etc), al is dat nogal lastig uit te sluiten vanachter de pc natuurlijk...
Rob.
richard

Bericht door richard »

dove schreef:
Het probleem ..., treedt op ongeveer 1 à 2 keer per week
Je aparatuur beter beschermen bij de spetterende sex?
dove

Bericht door dove »

vanmiddag breng ik de spullen naar de reparatie: de dac en de A1 gaan, omdat de kans groot is daar het euvel in aan te treffen.

dank voor het meedenken!

Petter

PS de spetters zal ik er van te voren wel even afvegen ... :oops:
dove

Bericht door dove »

spullen terug ontvangen: het was inderdaad de potmeter !! de repair-firma (MF importeur) melde nog dat het een vrij normale klacht was ("bedankt voor de uitgebreide klacht-omschrijving en defect-indicatie, maar de klacht was vrij simpel op te lossen" ... lekkuhr dan)

de spullen draaien nu een paar uur, en houden zich goed: 'k ga er vanuit dat het probleem opgelost is 8)

Petter
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”