cd receiver /mini systeem Teac/Yamaha/Onkyo

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

cd receiver /mini systeem Teac/Yamaha/Onkyo

Bericht door indoubt »

Mijn JVC minisetje in de study is kapot :( De eindtrappen doen het niet meer. Ik heb het apparaat weggebracht en de reparatiekosten zijn ruim 150€ Dit is de tweede keer dat de eindtrappen eruit vliegen, de eerste keer was onder garantie. Het apparaat heeft 4 eindtrappen en een aktief filter. De luidsprekers zijn 3 weg. Bas staat op een separate eindtrap en mid-hoog eveneens. Ik kan ze dus niet op een andere set gebruiken Originele prijs was 350-400€. Mijn eega wil eigenlijk laten repareren.

Ik twijvel over de reparatie, dit apparaat is nog geen 5 jaar en dit is de 2e keer dat de eindtrappen eruit vliegen. Ik zit dus te overwegen om een nieuwe te kopen. Eigenlijk zou ik dan het liefst zelf de luidsprekers maken, mijn ego is groot genoeg om te denken dat ik dat beter kan dan de meeste miniset luidsprekers. Helaas worden de meeste minisetjes met geleverd en om ze nu direkt op de schroothoop te gooien is ook weer zoiets.

Voor het geval met luidsprekers zou in aanmerking komen:

Onkyo CS V815. Dit is gelijk ook een DVD speler. De luidsprekers zijn op zich niet heel slecht maar ook niet geweldig. Wanddikte is 10mm spaanplaat of zo. Verder heeft het apparaat 2*30w aan 4ohm. Pre is wel SACD en DVD-A. apparaat kost iets van 289€
http://www.fransvaneeckhout.be/onkyo/se ... s-v815.htm

Yamaha Pianocraft E810 ( of misschien 700 maar die is nagenoeg zelfde prijs) Deze bestaat uit 2 delen. Heeft waarschijnlijk voor een miniset nog de meest acceptabele luidsprekers. DVD is ook aanwezig (is geen vereiste) Deze is 2*60W maar er staat niet vermeld wat voor watt's dat zijn. De 700 bestaat uit een deel. Voor de E810 betaal je iets van 420€
http://www.yamaha-hifi.de/index.php?lan ... &idcat2=18

Zonder luidsprekers.(zelf speakers maken dus :D )
Marantz CR 401. Alles in een speler zonder luidsprekers. 2*30W aan 6ohm.Redelijk goed getest als ik me niet vergis maar ik kan de test niet terugvinden. Ik heb deze al op het web gezien voor iets van 260€
http://www.marantz.com/new/index.cfm?fu ... type=style

Teac DR H300 (zonder DAB)
Dit lijkt de beste van het stel, althans op papier. De Teac heeft 2*50W, DVD en een usb aansluiting. Ik verwacht eigenlijk dat deze het beste presteerd, ook gezien de naam die Teac heeft op het gebied van loopwerken. Dit is tevens veruit de duurste oplossing: 420€ zonder speakers. Deze heeft ook een HDMI uitgang, helaas wel versie 1.0
http://www.teac.com/consumer_electronics/DR-H300.html


Heeft iemand van jullie ervaring met een van bovengenoemde apparaten en/of een reden om een van deze juist niet of juist wel te kopen?
Duck Twacy
Berichten: 526
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Paar weken terug zag ik dit Audio Pro setje in de aanbieding staan

http://www.audiopro.com/templates/audio ... oducts=220#

Meen voor minder dan de helft.

Volgens mij was het hier
http://www.hifisolutions.nl/

Maar ik zie m nu niet meer staan
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Denon heeft ook zo iets (hebben m'n ouders een paar jaar terug gekocht voor op de computerkamer, was zonder ls), maar kan t ff niet terugvinden op hun site
Plaats reactie