DLSA meetsysteem op laptop met Vista en alleen usb..

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Paul

DLSA meetsysteem op laptop met Vista en alleen usb..

Bericht door Paul »

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=4872

NAV dit topic heb ik vanmorgen een verloopsnoertje gekocht van parallelpoort naar USB,

http://www.neostar.com.tw/showroom/inte ... P-1284.php

De stekkers passen allemaal alleen reageert de pc niet als ik het kastje aansluit...

Kan ik hier nog iets aan doen of is een dergelijk conversiekabeltje gewoon niet geschikt voor deze toepassing?

De genoemde optie om een laptopje voor metingen te kopen doe ik liever niet als het niet heel noodzakelijk is, $$....
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Wat ik weet is dat DLSA niet op alle "standaard" printerpoorten werkt. ier op de laptop en server werkt hij prima...op mijn pc boven totaal niet (terwijl printer en scanner wel werken op die poort).
Er is dus iets in DLSA wat niet 100% compatible is en denk dat het best eens zou kunnen dat daarom DLSA niet werkt met een parallel<->USB oplossing.
Wat je nog kan doen (indien mogelijk) is de parallelinstellingen aanpassen. Meestal heb je de keuze uit
1 - Normal
2 - EPP
3 - ECP
4 - Bi-Directional

Kijk eens of je dat kan aanpassen.
Paul

Bericht door Paul »

Het lijkt erop dat mijn oplossing toch in een 2ehands laptopje lag. Die heb ik dus via marktplaats gekocht :D

- een verloopsnoertje zoals ik vanmorgen gekocht heb werkt enkel voor printers (bron google), niet voor andere apparaten die je via deze poort aansluit. Daar zijn wel oplossingen voor maar die zijn bijna net zo duur als een oud laptopje en zijn bovendien die van het type 'insteekkaartje' en daar heeft mijn laptop (ook al) geen ruimte voor

- ten tweede heb ik het ernstige vermoeden dat Vista en de DLSA software geen vriendjes gaan worden.

Op het oude laptopje met windows 2000 werkt een RTA meting al prima...

Iedereen bedankt voor het meedenken :D
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Nja, je hebt het iig geprobeerd :lol:

Ik krijg de seriële poort van mijn Fluke scoop ook niet aan de praat met een verloopje naar USB. Ja op max 9600 baud, maar dat is geen doen eigenlijk en niet eens betrouwbaar.
markje

Bericht door markje »

Een verloopje werkt onder andere met printers. Die dingen werken alleen als het aangesloten apparaat ook gewoon een usb signaal kan verwerken, want meer is een verloopje niet. Als het aangesloten apparaat alleen met een parallel signaal werkt, zul je een convertor moeten kopen van usb naar parallel. Die dingen zetten het signaal echt om en dat werkt meestal wel. Ik geef je de meeste kans in een electronicawinkel of een betere computerwinkel.

Groeten Mark
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Met "Verloopje" bedoel ik wel een converter. Stuk of 4 geprobeerd en ja ook de dricers geïnstalleerd. Naadje.... :( Uiteindelijk maar een los serieel 'kaartje er in gezet: Problemen opgelost :)

En oh ja, mijn Atmel programmer deed het toen ook weer ;)
Plaats reactie