http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=4872
NAV dit topic heb ik vanmorgen een verloopsnoertje gekocht van parallelpoort naar USB,
http://www.neostar.com.tw/showroom/inte ... P-1284.php
De stekkers passen allemaal alleen reageert de pc niet als ik het kastje aansluit...
Kan ik hier nog iets aan doen of is een dergelijk conversiekabeltje gewoon niet geschikt voor deze toepassing?
De genoemde optie om een laptopje voor metingen te kopen doe ik liever niet als het niet heel noodzakelijk is, $$....
DLSA meetsysteem op laptop met Vista en alleen usb..
Moderator: Beheerdersteam
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
Wat ik weet is dat DLSA niet op alle "standaard" printerpoorten werkt. ier op de laptop en server werkt hij prima...op mijn pc boven totaal niet (terwijl printer en scanner wel werken op die poort).
Er is dus iets in DLSA wat niet 100% compatible is en denk dat het best eens zou kunnen dat daarom DLSA niet werkt met een parallel<->USB oplossing.
Wat je nog kan doen (indien mogelijk) is de parallelinstellingen aanpassen. Meestal heb je de keuze uit
1 - Normal
2 - EPP
3 - ECP
4 - Bi-Directional
Kijk eens of je dat kan aanpassen.
Er is dus iets in DLSA wat niet 100% compatible is en denk dat het best eens zou kunnen dat daarom DLSA niet werkt met een parallel<->USB oplossing.
Wat je nog kan doen (indien mogelijk) is de parallelinstellingen aanpassen. Meestal heb je de keuze uit
1 - Normal
2 - EPP
3 - ECP
4 - Bi-Directional
Kijk eens of je dat kan aanpassen.
Het lijkt erop dat mijn oplossing toch in een 2ehands laptopje lag. Die heb ik dus via marktplaats gekocht
- een verloopsnoertje zoals ik vanmorgen gekocht heb werkt enkel voor printers (bron google), niet voor andere apparaten die je via deze poort aansluit. Daar zijn wel oplossingen voor maar die zijn bijna net zo duur als een oud laptopje en zijn bovendien die van het type 'insteekkaartje' en daar heeft mijn laptop (ook al) geen ruimte voor
- ten tweede heb ik het ernstige vermoeden dat Vista en de DLSA software geen vriendjes gaan worden.
Op het oude laptopje met windows 2000 werkt een RTA meting al prima...
Iedereen bedankt voor het meedenken
- een verloopsnoertje zoals ik vanmorgen gekocht heb werkt enkel voor printers (bron google), niet voor andere apparaten die je via deze poort aansluit. Daar zijn wel oplossingen voor maar die zijn bijna net zo duur als een oud laptopje en zijn bovendien die van het type 'insteekkaartje' en daar heeft mijn laptop (ook al) geen ruimte voor
- ten tweede heb ik het ernstige vermoeden dat Vista en de DLSA software geen vriendjes gaan worden.
Op het oude laptopje met windows 2000 werkt een RTA meting al prima...
Iedereen bedankt voor het meedenken
Een verloopje werkt onder andere met printers. Die dingen werken alleen als het aangesloten apparaat ook gewoon een usb signaal kan verwerken, want meer is een verloopje niet. Als het aangesloten apparaat alleen met een parallel signaal werkt, zul je een convertor moeten kopen van usb naar parallel. Die dingen zetten het signaal echt om en dat werkt meestal wel. Ik geef je de meeste kans in een electronicawinkel of een betere computerwinkel.
Groeten Mark
Groeten Mark