Bug bij avatars

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bug bij avatars

Bericht door b_force »

Ik was vandaag eens een nieuw avatar aan het uploaden en ik ontdekte een bug die enkel is als je een afbeelding upload vanaf een andere site.

Daarbij kan je de avatar zo groot maken als je wil, lijkt me niet echt de bedoeling.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Bug bij avatars

Bericht door Marp »

Dat is geen bug, Bart.

Je avator is niet geupload, maar staat op een andere website. Over afbeeldingen op andere websites heeft de forumsoftware geen controle. Als je hem had geupload, werd hij geweigerd omdat hij groter is dan de voorgeschreven 80x80. Je dient je avator dus zelf even aan te passen voordat je hem op internet zet... net als bij afbeeldingen in berichten (wanneer je die ergens anders plaatst).
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

mm ik vind het dan erg inconsequent. Men kan dan een avatar kiezen van bv 800x600.

Niemand die het doet, maar je hebt van die gekken.

Ik ken forums, waarbij ook avatars van andere sites toch aan dat formaat moet voldoen.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

b_force schreef:
Ik ken forums, waarbij ook avatars van andere sites toch aan dat formaat moet voldoen.
Erg nuttig is dat niet, aangezien de forumsoftware dan hooguit de afbeelding kan weigeren, of hem accepteren en de getoonde afmeting door je browser laten schalen. In het laatste geval toont hij wel kleiner, maar is hij dat in werkelijkheid niet. Dan kan je dus krijgen dat iedereen zich afvraagt waarom het forum toch zo traag is, als iemand ongemerkt een avator van 3MB gebruikt.

Zoals op dit forum vind ik het daarom niet verkeerd werken, want een te grote avator valt gelijk op. Die enkele keren dat iemand een te grote avator gebruikte, werden die ook keurig aangepast toen daar opmerkingen over kwamen.
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”