Ik zou een klein subje. Iets dat met ongeveer 25 a 30 liter toekomt. Hij hoeft heus niet tot 20hz naar onderen te gaan hoor. Voornaamste is dat ie eenlekker impulsgedrag vertoont. (een "snelle" sub dus) Daarom dacht ik aan een sub met een lichte conus die redelijk stak is opgehangen. Maar dat is meestal de beschrijving van een sub die niet echt sub gaat. Dus een strakke ophanging met een wat zwaardere conus mag ook wel. Dat gaat i.i.g. wat dieper. Maar geen wollig spel dus. Dreunen is niet mijn smaak. Een lekker strak basje smaak ik veel liever.
Ik zie in de Hobby Hifi van deze maand dat men voor kleine behuizingen met voldoende bas-opbrengst een gesloten behuizing kan gebruiken met hoogdoorlaat condensator. Heeft daar iemand ervaring mee? Het zou alles wel wat gemakkelijker kunnen maken omdat de behuizing erg klein kan gekozen worden in dat geval. De Scan Speak woofer lijkt er blijkbaar wel erg geschikt voor te zijn, maar de units kosten €290 per stuk, en dat is me toch wat teveel. Het hoeft niet echt goedkoop te zijn, maar dat gaat er voor mij een beetje over. Iets uit de mooie middenmoot dus.
Hopelijk is dit voldoende info.
Laat nu jullie ideeën maar komen.
Thanks!