Meten met OSX

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
voodooless
Contacteer:

Meten met OSX

Bericht door voodooless »

Ik ben sinds kort over op OSX en zoek dus voor OSX een mooi proggie om weer mee te kunnen meten. Ik kan natuurlijk ARTA en consorten gewoon in wine draaien, of met parallels windows ernaast draaien, maar een native OSX applicatie zou natuurlijk het mooiste zijn.

Ik ben dus op zoek gegaan en ik heb deze gevonden:

http://www.supermegaultragroovy.com/pro ... e/index.py

Afbeelding
Afbeelding

Ziet er schitterend uit en heeft eigenlijk alles wat je nodig hebt.

Ik ga hem de komende dagen een keer testen. Ik hou jullie op de hoogte!

Als jullie nog andere (eventueel gratis) tools weten, hoor ik dat natuurlijk graag!
L

Bericht door L »

Op zoek naar zoiets ben ik er ook bij uitgekomen. Ik heb nog geen gelegenheid gehad om een meetmicrofoon te halen dus ik heb er nog geen gebruikservaring mee. Meetervaring heb ik sowieso niet dus een goed oordeel over de mogelijkheden kan ik niet vormen. De interface en mogelijkheden zien er op het eerste gezicht wel intuitief en compleet uit.

Groet,

L
voodooless
Contacteer:

L schreef:
De interface en mogelijkheden zien er op het eerste gezicht wel intuitief en compleet uit.
Dat mag ook wel met een Apple Design Award ;)
Soundexcel

Bericht door Soundexcel »

Ik gebruik dit programma al enige tijd. Met redelijke voldoening.
Echter:
In de praktijk blijkt dat de impedantie metingen en daarbij ook de T/S parameters niet acuraat zijn. Ik krijg soms hele vreemde metingen die niet kloppen. De impedantie metingen gaan alleen goed met grote drivers.

Op dit moment ontbreekt nog een fase meting in het programma (of ik heb hem niet gezien :)) Dit is vrij cruciaal in een meet programma.

Het programma heeft helaas ook niet de mogelijkheid om twee metingen samen te voegen tot 1 cure (het totaal van beide metingen).
Ik heb dit aangekaart en hij wil het gaan maken.

Kwa freq karakterestiek en bijvoorbeeld waterval metingen werkt het helemaal perfect. Zeer simpel en zeer doeltreffend.

De maker is nog erg druk bezig om de T/S parameter berekeningen beter te maken. Hij moet hiervoor alleen waarschijnlijk een compleet niet systeem schrijven omdat het systeem wat hij nu gebruikt niet beter kan worden.
voodooless
Contacteer:

Bedankt voor de info :)

Dat fase ontbreekt is natuurlijk jammer. Maar dat komt er vast wel weer bij. Samenvoegen is ook jammer, maar niet zo'n drama.
Soundexcel

Ik zei wel vrolijk dat er geen fase meting in zat.
Maar daar heb ik mij even flink in vergist.

Als met je rechtermuisknop (ctrl) in het meet venster klinkt hebt je een zeer uitgebreid skala aan fase functies.

Dit heeft mij doen besluiten om dit pakket te gaan aan schaffen.
Voor mijn doeleinden zeer geschikt.
Werkt simpel en goed.
Soundexcel

Ik heb zojuist wel een bug gevonden.
Of ik doe iets grof verkeerd.

Bij een meting van af bijvoorbeeld 1K krijg je onder de begin frequentie enorm veel zooi.

Hierbij even een screenshot. Dit is een meting met de begin frequentie op 3K.
Klopt dus helemaal niks van.
Bijlagen
Afbeelding 3.png
Plaats reactie