Proteus kloon
Moderator: Beheerdersteam
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Na alles overwogen te hebben (lees besproken met mijn vriendin
), ga ik toch voor losse kastjes.
2 kunnen er achter de gordijnen, 1 onder een dressoir, dan blijft er nog maar 1 over die in het zicht komt. Daar valt nog mee te leven.
Nu ergens mooie kant en klare zwarte kastjes op de kop tikken.
Wat wel jammer is, is dat Kees voor mij mooie speakerterminals had gemaakt die ik helaas bij deze speaker niet ga gebruiken.
Ze vallen te groot uit en de dikte zorgde ook voor problemen om ze heel mooi weg te kunnen werken...
Wellicht zijn ze nog te gebruiken voor een toekomstig speakerproject.
2 kunnen er achter de gordijnen, 1 onder een dressoir, dan blijft er nog maar 1 over die in het zicht komt. Daar valt nog mee te leven.
Nu ergens mooie kant en klare zwarte kastjes op de kop tikken.
Wat wel jammer is, is dat Kees voor mij mooie speakerterminals had gemaakt die ik helaas bij deze speaker niet ga gebruiken.
Ze vallen te groot uit en de dikte zorgde ook voor problemen om ze heel mooi weg te kunnen werken...
Wellicht zijn ze nog te gebruiken voor een toekomstig speakerproject.
Een jaartje verder...
Bij de luisterdag viel de speaker me een beetje tegen. Hij klonk wel goed op de buizenbak maar hij was soms hij een beetje aan het tuten en ik miste de drive die ik thuis wel heb. Al met al niet echt overtuigend.
Gisteren bij Rob geweest om toch nog eens wat verder te kijken naar het filter. En daar zijn we toch weer uitgekomen bij een 1e order filter uitgekomen. Ik had het eens eerder gedaan, maar kreeg geen nette respons. Het klonk erg lekker, maar het had soms een nazale bijklank. Nu lijkt dat afwezig.
Plaatjes volgen.
Bij de luisterdag viel de speaker me een beetje tegen. Hij klonk wel goed op de buizenbak maar hij was soms hij een beetje aan het tuten en ik miste de drive die ik thuis wel heb. Al met al niet echt overtuigend.
Gisteren bij Rob geweest om toch nog eens wat verder te kijken naar het filter. En daar zijn we toch weer uitgekomen bij een 1e order filter uitgekomen. Ik had het eens eerder gedaan, maar kreeg geen nette respons. Het klonk erg lekker, maar het had soms een nazale bijklank. Nu lijkt dat afwezig.
Plaatjes volgen.
Re: Proteus kloon
Zo, even het stof van dit oude topic afblazen...
Inmiddels zijn we 9 jaar verder, tijd om de puntjes op de i te gaan zetten (ja Dre, ik kan er ook wat van...).
Toch leuk om te zien dat je ook aan bestaande speakers kan blijven knutselen.
In eerste instantie ben ik begonnen met deze 4 speakers in de woonkamer (HT opstelling), maar na een verhuizing zijn ze verhuist naar de zolder.
Ik heb helaas nu geen mooie klusruimte meer en hakken en zagen in de woonkamer zie ik niet zitten, dus ik heb een mooie barter deal kunnen maken en iemand heeft voor mij nog 3 extra identieke kasten gemaakt.
Na door de loop der jaren verschillende filters te hebben ingezet, ben ik toch blijven hangen bij een 1e order filter met Zobel netwerk. Simpel maar met goede componenten opgebouwd.
Hoewel de speakers laag genoeg komen voor muziek, worden ze ondersteund door een 15" Adire Audio Tumult met 18" passive radiators (2 stuks) en 2 Zyklop TL subwoofers. Nog niet eenvoudig om dit geweld netjes geïntegreerd te krijgen
Mijn todo lijstje is nog als volgt:
2 tweeters ophalen bij speakerkits
4 stuks peerless woofers scoren
filteronderdelen bestellen bij Rumoh
speakers afmonteren
afscheidingsmuur maken om zolder beter te isoleren
akoestiek aanpakken
Inmiddels zijn we 9 jaar verder, tijd om de puntjes op de i te gaan zetten (ja Dre, ik kan er ook wat van...).
Toch leuk om te zien dat je ook aan bestaande speakers kan blijven knutselen.
In eerste instantie ben ik begonnen met deze 4 speakers in de woonkamer (HT opstelling), maar na een verhuizing zijn ze verhuist naar de zolder.
Ik heb helaas nu geen mooie klusruimte meer en hakken en zagen in de woonkamer zie ik niet zitten, dus ik heb een mooie barter deal kunnen maken en iemand heeft voor mij nog 3 extra identieke kasten gemaakt.
Na door de loop der jaren verschillende filters te hebben ingezet, ben ik toch blijven hangen bij een 1e order filter met Zobel netwerk. Simpel maar met goede componenten opgebouwd.
Hoewel de speakers laag genoeg komen voor muziek, worden ze ondersteund door een 15" Adire Audio Tumult met 18" passive radiators (2 stuks) en 2 Zyklop TL subwoofers. Nog niet eenvoudig om dit geweld netjes geïntegreerd te krijgen
Mijn todo lijstje is nog als volgt:
2 tweeters ophalen bij speakerkits
4 stuks peerless woofers scoren
filteronderdelen bestellen bij Rumoh
speakers afmonteren
afscheidingsmuur maken om zolder beter te isoleren
akoestiek aanpakken
Re: Proteus kloon
Er spelen er al 4, geen probleem dus om Breda te gaan halen.
Maar je bent natuurlijk van harte welkom om tussendoor eens te komen kijken/luisteren.
Maar je bent natuurlijk van harte welkom om tussendoor eens te komen kijken/luisteren.
