Specificatie van een oude versterker: Silver SA300

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Supahirn
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 13:38
Locatie: Leuven, België

Specificatie van een oude versterker: Silver SA300

Bericht door Supahirn »

shin-shirasuna silver SA300 hifi

Kent iemand de specificaties er van? Hoeveel watt etc?

alvast bedankt!


Ik zou graag een home cinema receiver kopen van rond de 200 euro. Als ik zo op redcoon kijk zie ik daar toffe modellen. Kenwood 5200 etc. Maar is hun aangegeven wattage beter dan een HIFI receiver want je betaalt normaal veel meer voor zoveel watt. Er staat RMS maar daar geloof ik weinig van.

De bedoeling van de home cinema receiver is dat hij krachtiger is dan de Silver SA300 (nu zonder specs weet ik dat nooit natuurlijk) en om dan de subuitgang te gebruiken om een actieve sub aan te hangen + een center speaker. Mijn full-range BARCO's missen namelijk wat bass. specs: 40Watt RMS 5ohm 25cm woofer.

Elk advies omtrent receivers en speakers is welkom!
Gebruikersavatar
dove
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 18:13
Locatie: Bucuresti RO / Arnhem NL

Re: Specificatie van een oude versterker: Silver SA300

Bericht door dove »

Supahirn schreef:
shin-shirasuna silver SA300 hifi

Kent iemand de specificaties er van? Hoeveel watt etc?

alvast bedankt!
Shin-Shirasuna 'Silver SA' zijn Harman-Kardon models bedoeld voor de Europese of Japanse markt, AFAIK, geproduceerd tussen (gokje) 1977 en 1985 (ben ik warm?).
Sorry: 'k heb geen idee verder, maar wellicht is dit voldoende voor een Google-tripje?


Petter
Supahirn
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 13:38
Locatie: Leuven, België

Bericht door Supahirn »

aan de voeding staat max 330Watt. Kan iemand daar al conclusies uit trekken?
Laurens
Berichten: 210
Lid geworden op: di 26 dec 2006, 17:25
Locatie: Zaandam

Bericht door Laurens »

min of meer, ik denk dat je met een gerust hart kan zeggen dat geen enkele home cinema set krachtiger is dan dit...
kan uiteraard ook zijn dat de ruststroom enorm hoog is, maar dan is de kwaliteit waarschijnlijk ook veel beter dan dat van de home cinema.
geschat uitgangsvermogen adhv het verbruik: 2x 50 tot 2x 100w
Supahirn
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 13:38
Locatie: Leuven, België

Bericht door Supahirn »

als ik een foto van de binnenkant trek kan dat helpen in het bepalen van het eigenlijke wattage? Ik heb er twee barco-speakers op aangesloten. Ik weet dat het geheel destijds een flinke duit gekost heeft. De speakers zijn full-range speakers uit massief hout. 10" woofers. Deftige kwaliteit. Ze zijn echter "maar" 40 watt rms staat er op en dit aan 5ohm, Barco B403 is het model. Ik vind wel dat ze niet hard genoeg gaan. Ik luister graag naar darkcore, hardcore, geen mainstream prullen, wel iets waar je al een ervaren oor moet voor hebben om van te genieten. De lage tonen komen niet zo goed uit.

De plaatsing van de boxen kan er veel mee te maken hebben. Ze staan namelijk in het midden van mijn kamer. Dus geen hoeken waar de bas kan bulderen. In principe kan ik er dus nog krachtigere boxen op aansluiten of gaat dit relatief weinig nut hebben?

Iemand in de buurt van Leuven (BE) waar ik kan komen testen misschien?


edit: ik hoor wel een constante (zeer stille) zoemtoon uit de boxen komen. Ik heb al wat zitten lezen over versterkers, kan het zijn dat dit een A-klasse versterker is? Dan verliest hij veel van zijn wattage heb ik verstaan. Van die 330 Watt piek blijft er dan misschien nog maar weinig over (buiten warme lucht dan = verlies)?
Laurens
Berichten: 210
Lid geworden op: di 26 dec 2006, 17:25
Locatie: Zaandam

Bericht door Laurens »

de brom komt door slechte kabels of aansluitingen, of rotte voedingselco's.
zet je speakers niet in de hoeken, maar minstens een meter ervandaan. anders krijg je een modderige bas...
klasse A versterkers produceren ook als er geen geluid is erg veel warmte.
AB versterkers doen dat veel minder, en worden warmer naarmate het geluid harder is.
Gebruikersavatar
dove
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 18:13
Locatie: Bucuresti RO / Arnhem NL

Bericht door dove »

Supahirn schreef:
Ik heb er twee barco-speakers op aangesloten.
Hé: Barco speakers. Nou zit jij in Belgie, dat scheelt vast, want erg vaak kom je die niet tegen :( .

Wellicht is maintenance aan de Barco's een idee (retail tussen '81/'87, ervoor heette het Artec, er na Soundcraft, va. 1988 onderdeel van ... HarmanKardon)?

Pracht verjaarskado voor een Barco-bezittende Belg is "Niches om te zien, de strategische groei van Barco" van Erik Buyst (uitgever: Lannoo Tielt, ISBN: 90209-6118-7).

Success

Petter
Plaats reactie