Marantz PM80 of Accuphase P-300

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Salamander
Berichten: 186
Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22

Marantz PM80 of Accuphase P-300

Bericht door Salamander »

Ik zou aanvankelijk morgen een PM80 halen, maar laat een vriend van mij nou een Accuphase P-300 te koop hebben staan, (de PM80 kost me 250 euro) hij weegt 25 kilo 150 watt RMS bij 8 ohm en een voeding van meer dan 400 watt, zonder voorversterker welliswaar, maar met één ingang.
Ik heb hem 250 euro geboden, maar als hij goed is is hij toch ook dik het dubbele waard?
Is dit een goede versterker?
Laatst gewijzigd door Salamander op za 02 jun 2012, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
4-weg
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 23:19

Bericht door 4-weg »

Persoonlijk zou ik voor de Accuphase gaan als je kan wennen aan het "direkte" en eerlijke klankbeeld.

Even een klein tekstje:

The Accuphase P300 power amp is one of the most impressive devices I've come across. Accuphase, being the "Japanese McIntosh", built (and still builds!) some massively hefty, well-engineered, high-quality products. The P300 is a prime example- 55 lbs, rated at 150w/ch at 8 ohms and 200w/ch at 4 ohms, it has almost unlimited dynamic range. Huge supply caps, very over-built output stages, and a modular design (the circuit boards are on unpluggable CARDS, which makes inspection and cleaning EASY!), make this an amp built for the long haul, too. Sonically, there's not much to detract from the listening experience in ANY way. Very good soundstage, very open, very low-noise (hiss is inaudible!). It's not going to better the best tube amps in transparency and imaging... but for a solid state amp, it's pretty remarkable in those respects, with the added advantage with respect to tube amps, of being able to handle pretty much ANY speaker load, with prodigious bottom end and dynamics! Cosmetically, its a "classic"... huge analog power meters, brushed aluminum front faceplate with cast aluminum trim pieces. This is one of those pieces that looks like no effort or expense was spared in its construction! A massive, well-behaved power amp, that looks like a million bucks!

De vraag is alleen hoe de 2 x 40.000 µF condensatoren zich hebben gehouden na zoveel jaren.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Die Accuphase is veel meer waard ja.

Ik heb zelf een Accupahe e-301 gehad. Die is nu van mijn vader. Heel erg mooi en goed gebouwd!
Salamander
Berichten: 186
Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22

Bericht door Salamander »

Ik heb er maar op gegokt en hem gekocht, hij wou er 650 euro voor hebben maar ik heb hem uiteindelijk voor 575 mee genomen.
Laatst gewijzigd door Salamander op za 02 jun 2012, 12:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Salamander
Berichten: 186
Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22

Bericht door Salamander »

Ik luister op dit moment Kenwood, daar moet vast wel wat van de opbouwfilosofie in over zijn gebleven dus dat wennen zal wel.
Mijn vriend wil echter nog wel op z'n feestje de versterker gebruiken.
Laatst gewijzigd door Salamander op za 02 jun 2012, 12:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Sander Bouwhuis schreef:
Ik luister op dit moment Kenwood, daar moet vast wel wat van de opbouwfilosofie in over zijn gebleven dus dat wennen zal wel.
Er is alleen nog een probleem, de jongen van wie ik hem koop, heeft ingestemt alleen als hij er een feest mee mag geven, hij heeft zo'n illegaal soundsystem voor snoeiharde Tekno en hij wil deze versterker gebruiken voor de Monitoren, hij draait welliswaar met goeie spullen en hij heeft ongeveer 15 kilowatt voor het zwaare werk maar helaas heeft hij al gehoord wat deze versterker doet met de monitoren, een hifi stereobeeld in PA, .... ongelofelijk!
De Accuphase moet dan 12 uur hard werken, is dit funest en zou je hem koelen met een x-tra vent. en hoeveel kan hij aansturen en kan hij lang op vol vermogen=driekwart.
Zonde.. Met een oldtimer moet je ook niet gaan racen! :wink:
Salamander
Berichten: 186
Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22

Bericht door Salamander »

Montana schreef:
Sander Bouwhuis schreef:
Ik luister op dit moment Kenwood, daar moet vast wel wat van de opbouwfilosofie in over zijn gebleven dus dat wennen zal wel.
Er is alleen nog een probleem, de jongen van wie ik hem koop, heeft ingestemt alleen als hij er een feest mee mag geven, hij heeft zo'n illegaal soundsystem voor snoeiharde Tekno en hij wil deze versterker gebruiken voor de Monitoren, hij draait welliswaar met goeie spullen en hij heeft ongeveer 15 kilowatt voor het zwaare werk maar helaas heeft hij al gehoord wat deze versterker doet met de monitoren, een hifi stereobeeld in PA, .... ongelofelijk!
De Accuphase moet dan 12 uur hard werken, is dit funest en zou je hem koelen met een x-tra vent. en hoeveel kan hij aansturen en kan hij lang op vol vermogen=driekwart.
Zonde.. Met een oldtimer moet je ook niet gaan racen! :wink:
Je hebt gelijk maar ik kan het niet uit zijn hoofd praten.
Hij wilhem persee gebruiken, ik dacht dat hij ook behoorlijk wat vermogen had maar dat is dus niet zo. er komen 2 monitoren aan. Ik kan hem waarschijlijk wel over halen met een PA-versterker, maar ik ken niemand met zo'n ding.
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

Hij heeft 15KW aan vermogen draaien, maar geen amp voor z'n monitoren :?:

:?
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

huur zoiets voor een dag. Heeft hij ook nog eens veel meer vermogen.

http://www.licht-geluid.nl/verhuur/Prod ... d=VGLVER07

Voor 18 euro kun je je mooie versterker niet riskeren.
Salamander
Berichten: 186
Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22

Bericht door Salamander »

Nah hij was het er mee eens, tja en van dat 15 kilowatt en deze versterker snap ik ook nog niet echt.
Ik snap het eigenlijk uberhaupt niet waarom hij persee deze wilde gebruiken, terwijl hij Dynacords heeft, ik ga het straks is vragen.

Nu alleen nog een C-200.
(zonder gaat ook wel maar is erg onhandig)
Laatst gewijzigd door Salamander op za 02 jun 2012, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Salamander
Berichten: 186
Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22

Bericht door Salamander »

Zegt wel wat Dat zo'n apparaat voor de monitoren de Dynacords er met gemak uitspelen!
Laatst gewijzigd door Salamander op za 02 jun 2012, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Salamander
Berichten: 186
Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22

Bericht door Salamander »

Ongelofelijk wat een clean geluid. Het is net of het stereobeeld als een satijnen doek over je neer valt, de grijze roesemoes waar alle instrumenten die bijna zijn afgezwakt in opgaan bestaat nu echt NIET meer.
En de bas wat een verandering!!!!! Ik zit nu te twijfelen of ik mijn boxen nog wel naar een TL wil ombouwen.
Plaats reactie