pre amp heeft weer kuren

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

pre amp heeft weer kuren

Bericht door Digidoo »

Na een goede vakantie, wil ik natuurlijk weer een beetje muziek luisteren. Mijn pre amp doet het sinds het laatste euvel weer, dacht ik. Dat viel echter vies tegen.

Tegenwoordig valt ie in ieder geval niet meer uit om *geen* reden wat dan ook. Neen, sinds vandaag kan ik niet meer naar een ander kanaal dan het 1e (van de drie) schakelen. Van het tweede kanaal gaat het ledje niet branden, bij het derde brandt het ledje kortstondig.

Dit wijst volgens mij op een relay probleem, maar dat gaat mij ver te boven. Zie anders ook dit topic. Hier staat ook een schema gepost en vooral de laatste posts (van audiomanics) hebben mij doen concluderen dat er ergens bij of de relays zelf problemen hebben.
audiomanics schreef:
Wat je eens moet meten is of de ingang van de ULN overeenkomt met de uitgang van dit IC.
Dit kun je gewoon met een multimeter bekijken.
Als dat ook na het "uitschakelen" correct is, dan ga je richting van die U5 (pic?)
De drukknopjes worden naar een adres omgezet door U3.. hier kun je mogelijk ook een wijziging meten tussen voor en na het uitschakelen.
Dit snap ik echter niet helemaal. Wie wijst mij de goede richting uit?

Edit: Is het veilig om de VV eens te testen met een andere voeding? Een 12v 2000mA i.p.v. 12v 1200mA?
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Het testen op een andere voeding is geen enkel probleem als je dezelfde SPANNING aanhoudt, het voltage dus. De stroom is gewoon de maximale stroom die de voeding kan leveren. Je voorversterker vraagt niet meer dan van die andere voeding.

Voor je probleem zou ik in het schema moeten duiken, maar daar ben ik nu te suf voor.

Groeten,
Mischa
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Dit soort storingen, die spontaan optreden, en vooral na langere tijd uitgestaan te hebben, wijzen ook in de richting van wat ik "kontaktgeiligheid" noem... Soms door goedkope ic-voetjes of contactjes.. Soms is het probleem (tijdelijk) verholpen door ic-tjes te wippen en terug te plaatsen. Hetzelfde met alle stekertjes (indien aanwezig) Corrosie is de oorzaak in dergelijke gevallen..
Maar ik zeg niet dat dit nu ook het geval is (natuurlijk niet...)

Kees
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Afgaande op de foto's, zoek ik het toch in slechte solderingen.

Kom maar weer eens hierheen, Bart. :wink:
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

audiomanics schreef:
Dit soort storingen, die spontaan optreden, en vooral na langere tijd uitgestaan te hebben, wijzen ook in de richting van wat ik "kontaktgeiligheid" noem... Soms door goedkope ic-voetjes of contactjes.. Soms is het probleem (tijdelijk) verholpen door ic-tjes te wippen en terug te plaatsen. Hetzelfde met alle stekertjes (indien aanwezig) Corrosie is de oorzaak in dergelijke gevallen..
Maar ik zeg niet dat dit nu ook het geval is (natuurlijk niet...)

Kees
Ja, nou ja een keer alles opnieuw solderen kan natuurlijk geen kwaad. Maar om andere problemen uit te sluiten, denk ik dat ik maar eens langs moet gaan naar KT. Dat is altijd gezellig en bovendien een heel avontuur als je ziet wat hij allemaal door de jaren heeft verzameld. :lol:

Ik ga PB'en...
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Digidoo schreef:
eens langs moet gaan naar KT. .
Doe 'm de groeten van mij en :evil:-ien
En houd me op de hoogte...

Kees
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Digidoo schreef:
,,,,,,,,denk ik dat ik maar eens langs moet gaan naar KT. Dat is altijd gezellig en bovendien een heel avontuur als je ziet wat hij allemaal door de jaren heeft verzameld. :lol:
En dan heb ik al heel veel weggedaan, kun je nagaan! :wink:
Kees schreef:
Doe 'm de groeten van mij en Evil or :very mad:-ien
En houd me op de hoogte...
Bart, doe je de groetjes terug aan Kees en Evil-lien? :lol:
Plaats reactie