Tegenwoordig valt ie in ieder geval niet meer uit om *geen* reden wat dan ook. Neen, sinds vandaag kan ik niet meer naar een ander kanaal dan het 1e (van de drie) schakelen. Van het tweede kanaal gaat het ledje niet branden, bij het derde brandt het ledje kortstondig.
Dit wijst volgens mij op een relay probleem, maar dat gaat mij ver te boven. Zie anders ook dit topic. Hier staat ook een schema gepost en vooral de laatste posts (van audiomanics) hebben mij doen concluderen dat er ergens bij of de relays zelf problemen hebben.
Dit snap ik echter niet helemaal. Wie wijst mij de goede richting uit?audiomanics schreef:Wat je eens moet meten is of de ingang van de ULN overeenkomt met de uitgang van dit IC.
Dit kun je gewoon met een multimeter bekijken.
Als dat ook na het "uitschakelen" correct is, dan ga je richting van die U5 (pic?)
De drukknopjes worden naar een adres omgezet door U3.. hier kun je mogelijk ook een wijziging meten tussen voor en na het uitschakelen.
Edit: Is het veilig om de VV eens te testen met een andere voeding? Een 12v 2000mA i.p.v. 12v 1200mA?