Amy`s 2-weg (Seas Prestige H1212 + H1141)

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Amy`s 2-weg (Seas Prestige H1212 + H1141)

Bericht door CarloPJB »

Omdat ik het niet meer kon aanhoren !

Wat, zul je nu denken :?

Oudste dochter heeft plastic speakers staan die slissen en brommen dus maar eens aan de slag.

Kastjes meten uitwendig B=20,H=30 en D=25.

Tweeter is de Seas Prestige 27TBFC/G (H1212) en mid/laag is Seas Prestige L15RLY/P (H1141).
Bijlagen
Amy`s 2-weg 002.JPG
Amy`s 2-weg 003.JPG
Laatst gewijzigd door CarloPJB op di 28 aug 2007, 0:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

CarloPJB,

Zo :shock: :shock: , hallo zeg, heb je die nu alweer inelkaar zitten?
Ziet er strak uit!!
Ga je ze lakken of fineren?

groet marcus
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Vrijdag na het werk hout laten zagen en s`avonds laat door gegaan.Gisteren verder met lijmen en frezen.

M`n dochter mag de kleur uit kiezen dus het wordt lakken.

Ik hoorde al iets van roze :? ,lila :oops: of paars :roll:

Maarja, de klant is koning(in) :wink:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Ah leuk joh, ze zal er zeker weten erg blij mee zijn.
Mooie drivertjes ook!

Is het een BR of een gesloten kastje?

Zou wel die mid-bass afdekken met een beschermkap.
Of maak je frontjes.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

BR in 8 liter.

Ik heb al wel rekening met frontjes gehouden (vandaar de 2 cm aan alle kanten van de drivers) maar ze is 12 jaar oud en denk wel dat het zonder kan.

Ze heeft vroeger eens met haar vinger in `n tweeter gezeten en ik zal het daar nog eens over hebben.Denk niet dat ze dan nog nodig zijn :twisted: :wink:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

CarloPJB schreef:
Ze heeft vroeger eens met haar vinger in `n tweeter gezeten en ik zal het daar nog eens over hebben.

Denk niet dat ze dan nog nodig zijn :twisted: :wink:
De vingers? :roll:

Trouwens erg leuk om je hobbie aan te wenden om er je kinderen mee te verblijden en ze er op deze manier bij te betrekken.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Marp schreef:
CarloPJB schreef:
Ze heeft vroeger eens met haar vinger in `n tweeter gezeten en ik zal het daar nog eens over hebben.

Denk niet dat ze dan nog nodig zijn :twisted: :wink:
De vingers? :roll:


Uhm nee, de roostertjes natuurlijk :lol:

Trouwens erg leuk om je dochter er op deze manier bij te betrekken.
Ze gaat ze zelf verven 8)

De jongste (3 jaar) vraagt tegenwoordig al als ik naar de Gamma ga,o.i.d,
"is dat ook voor je speakers" en als ik naar boven ga om te hobby-en "moet ik helpen of kun je het vandaag alleen :lol: :lol: "
blu_line
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jan 2005, 7:48
Contacteer:

Bericht door blu_line »

De jongste (3 jaar) vraagt tegenwoordig al als ik naar de Gamma ga,o.i.d,
"is dat ook voor je speakers" en als ik naar boven ga om te hobby-en "moet ik helpen of kun je het vandaag alleen Laughing Laughing
Geweldig !
Mijn dochter (16 maanden) vind de dust-caps op mijn woofers helaas iets te interessant.
Maar ik hoop dat ik voor haar en haar nog te verwachten broertje of zusje ook zoiets kan/mag doen.

grtz

ST[/code]
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Hehe... dus dat soort fratsen komt overal voor begrijp ik?

De jongste van mij probeert telkens de logootjes van de frontjes af te prutsen, wat helaas niet lukt en wel eens tot boosheid kan leiden...


:D
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Ha, leuk,

Mijn dochter heeft ook interesse in audio maar sinds ze met een hamer stevig op een vinger heeft geslagen is het "helpen" een beetje over.

Zijn die andere L15's voor de jongste?
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Zijn die andere L15's voor de jongste?


Jij let goed op.......... :wink:

Weet het nog niet. Die luistert veel liever hier in de kamer naar K3 of lekker dansen op Herman van Veen "opzij,opzij,maak plaats,maak plaats...."

Volgens mij is m`n buurman ook wel in voor `n setje,dan slijt ik ze daar wel aan.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

:oops: niet schrikken :oops:



Dat krijg je als ze zelf de kleur mogen uitzoeken :wink:
Bijlagen
Mystic Violet.JPG
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Dat vind ik er anders zeer beschaafd uitzien, al kan ik me door de foto vergissen. Is dat niet grijs metallic met een rose gloed?
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

die zijn mooi geworden
De Timmerman
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 13:13
Locatie: Maassluis

Bericht door De Timmerman »

Volgens mij is dit de kortste showcase ooit....
Gebruikersavatar
Sjaudio
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 0:03
Locatie: Venlo

Bericht door Sjaudio »

Vind ik er ook niet eens gek uit zien zo! :?

Erg mooie speakers geworden, kan je nu aan die voor mij beginnen.............. :lol: :lol:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Heel mooi en SNEL!!!

Die kleur, zie ik het goed, is dat niet heel licht metallic rose??

Vakwerk, ook mooi die fijne zaagsnede.

Nu die frontjes nog.

Ja ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook niet zo van frontjes hou, maarja het is voor de bescherming. Enkel als ik alleen ben en muziek luister, gaan ze eraf.

TOPPIE!!
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Sjaudio schreef:

Erg mooie speakers geworden, kan je nu aan die voor mij beginnen.............. :lol: :lol:
Geen probleem,zeg maar hoe je ze hebben wil.



De Timmerman
Volgens mij is dit de kortste showcase ooit....

Sorry :wink:



Hondasnl

Heel mooi en SNEL!!!

Die kleur, zie ik het goed, is dat niet heel licht metallic rose??


Klopt. En hoelanger ik ernaar kijk,des te mooier ga ik het vinden :o


Vakwerk, ook mooi die fijne zaagsnede.

Heb ik met de bovenfrees gedaan.

Nu die frontjes nog.

Heb besloten er geen frontjes op te doen.Ze is oud en wijs genoeg om er vanaf te blijven.

Ja ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook niet zo van frontjes hou, maarja het is voor de bescherming. Enkel als ik alleen ben en muziek luister, gaan ze eraf.

TOPPIE!!
Gebruikersavatar
Sjaudio
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 0:03
Locatie: Venlo

Bericht door Sjaudio »

Mag ik vragen wat zo'n speakertjes nu in totaal kosten? Puur gebaseerd op materialen ?
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Hier toch nog eens mee verder gegaan.Nu eens zonder de werkende naden door alles onder 45 gr te laten zagen.
Bijlagen
Amy`s 2-weg.JPG
Amy`s 2-weg zijaanzicht.JPG
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

He, die komen me bekend voor.. :)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Mooie kleur hoor! laten spuiten?

Jan
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

:?

Bedpeol je de laatste 2 plaatjes,Jan?

Dat is kaal HDF.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Nee, de eerdere van de gelakte kast. Die tweede is ook netjes.

jan
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

CarloPJB schreef:
:oops: niet schrikken :oops:



Dat krijg je als ze zelf de kleur mogen uitzoeken :wink:
Schrikken :?: absoluut niet (vinnut wel chique).
Loop al een tijdje te knarsen om ook die naad (hoewel die er zo best goed uitziet hoor) ook nog eens te camoufleren ... met een zwarte draad van rubber oid. (je kunt natuurlijk ook andere kleuren en draad gebruiken zoals elektra draad of zo) :idea:
Bijlagen
Mystic Violet_rubber.jpg
Gesloten