Pro-audio forum

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macsel
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 16 jun 2006, 12:22
Locatie: Amsterdam

Pro-audio forum

Bericht door Macsel »

Ik ben me voor een toneelgroep aan het oriënteren op mengtafels. Hierover zou ik enkele vragen willen stellen, weet iemand een forum waar ik het beste m'n vraag kan stellen. Ik heb al even gezocht, maar kan niet zo snel vinden.

Misschien dat mensen hier ook ervaringen hebben daarom ook hier even de vraag:

Het betreft een groeiende toneelgroep. Zij hebben de afgelopen tijd geïnvesteerd in zendmicrofoons. Hier zijn er nu 10 van. Ik ben me dus aan het orienteren op 10+ (mic) kanaals mixers. De groep geeft hooguit 2x per jaar 10 voorstellingen.
Zat zelf te kijken naar:
Samson TXM20 à 900 (geïntegreerde versterker)
Soundcraft MPM12 ca 550
Mackie 1604 ca 999 of CFX16.mkII ca 600
Allen & Heath PA20(CP) ca 900 / 1249 (laatste ook geïntegreerde versterker)

Ben benieuwd naar welk merk een goede prijs kwaliteit levert. Misschien nog andere merken, ben er nog niet zo in thuis. De mixer zal dus niet heel intensief gebruikt gaan worden en is hoofdzakelijk voor spraak. Een beetje galm/echo is leuk, maar niet per se noodzakelijk.
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Grootste forum van NL:
http://www.licht-geluid.nl/forum/

Ik ben moderator. Dus als je wat wilt weten :)
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

probeer dan zeker ook even www.new-line.nl/forum
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ik heb ergens een schema van een simpele meerkanaals voorversterker. Als zelfbouwen een optie is zal ik ff graven. Volgens mij kun je daar ook 20 kanaals van maken.
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Om even een antwoord te geven op de vraag:
De Mackie 1604 is absoluut de beste keus.
Je moet echter wel de laatste serie nemen. Niet een MK1 tweede hands.

De mackie mixers zijn zeer degelijk en klinken erg goed.
Waar een A&H dun klinkt en de EQ slecht is, is een mackie heel neutraal en doet wat hij moet doen.

Voor soundcraft zou ik naar iets hogere series gaan.
Samsom hebben we het niet over :D

De Mackie Onyx series zijn ook zeker een aanrader. Ben je iets meer kwijt. Heb je een erg mooie mixer.
Gebruikersavatar
Macsel
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 16 jun 2006, 12:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Macsel »

Ik ben inmiddels via het J-H forum een stuk wijzer geworden en de eerste optie keus is een Mackie Onyx 1640. Maar waarschijnlijk dat deze investering pas volgend jaar wordt gedaan.

Bedankt voor de feedback!!!

Macsel
Plaats reactie