Ik ben me voor een toneelgroep aan het oriënteren op mengtafels. Hierover zou ik enkele vragen willen stellen, weet iemand een forum waar ik het beste m'n vraag kan stellen. Ik heb al even gezocht, maar kan niet zo snel vinden.
Misschien dat mensen hier ook ervaringen hebben daarom ook hier even de vraag:
Het betreft een groeiende toneelgroep. Zij hebben de afgelopen tijd geïnvesteerd in zendmicrofoons. Hier zijn er nu 10 van. Ik ben me dus aan het orienteren op 10+ (mic) kanaals mixers. De groep geeft hooguit 2x per jaar 10 voorstellingen.
Zat zelf te kijken naar:
Samson TXM20 à 900 (geïntegreerde versterker)
Soundcraft MPM12 ca 550
Mackie 1604 ca 999 of CFX16.mkII ca 600
Allen & Heath PA20(CP) ca 900 / 1249 (laatste ook geïntegreerde versterker)
Ben benieuwd naar welk merk een goede prijs kwaliteit levert. Misschien nog andere merken, ben er nog niet zo in thuis. De mixer zal dus niet heel intensief gebruikt gaan worden en is hoofdzakelijk voor spraak. Een beetje galm/echo is leuk, maar niet per se noodzakelijk.
Pro-audio forum
Moderator: Beheerdersteam
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Grootste forum van NL:
http://www.licht-geluid.nl/forum/
Ik ben moderator. Dus als je wat wilt weten
http://www.licht-geluid.nl/forum/
Ik ben moderator. Dus als je wat wilt weten
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Om even een antwoord te geven op de vraag:
De Mackie 1604 is absoluut de beste keus.
Je moet echter wel de laatste serie nemen. Niet een MK1 tweede hands.
De mackie mixers zijn zeer degelijk en klinken erg goed.
Waar een A&H dun klinkt en de EQ slecht is, is een mackie heel neutraal en doet wat hij moet doen.
Voor soundcraft zou ik naar iets hogere series gaan.
Samsom hebben we het niet over
De Mackie Onyx series zijn ook zeker een aanrader. Ben je iets meer kwijt. Heb je een erg mooie mixer.
De Mackie 1604 is absoluut de beste keus.
Je moet echter wel de laatste serie nemen. Niet een MK1 tweede hands.
De mackie mixers zijn zeer degelijk en klinken erg goed.
Waar een A&H dun klinkt en de EQ slecht is, is een mackie heel neutraal en doet wat hij moet doen.
Voor soundcraft zou ik naar iets hogere series gaan.
Samsom hebben we het niet over
De Mackie Onyx series zijn ook zeker een aanrader. Ben je iets meer kwijt. Heb je een erg mooie mixer.
