[gez]proggie om LP's op mijn PC te zetten. (MP3/WAV)
Moderator: Beheerdersteam
[gez]proggie om LP's op mijn PC te zetten. (MP3/WAV)
Ik heb een stel platen van vroegah. Die wil ik op CD zetten. zijn er goede en eenvoudige programma's die dat kunnen? Hoeft niet persé met dat anti kraak oid.
wie wat weet/heeft mag me mailen.
Ik heb een Technics sl1210 MK II en een aparte phono amp. Dus die combi is zo op mijn geluidskaart aan te sluiten (line in) zeg ik dit allemaal goed?
Of is er dan een betere manier om dit aan te pakken?
wie wat weet/heeft mag me mailen.
Ik heb een Technics sl1210 MK II en een aparte phono amp. Dus die combi is zo op mijn geluidskaart aan te sluiten (line in) zeg ik dit allemaal goed?
Of is er dan een betere manier om dit aan te pakken?
Er zijn heel veel wegen die naar Rome leiden.
Dit is er een: http://home.zonnet.nl/vergeer5/plaat2mp3/plaat2mp3.htm
De kwaliteit van het uiteindelijke digitale formaat, valt of staat met de kwaliteit van de gebruikte apparatuur. Met je platenspeler zit het wel goed, ik weet alleen niet wat voor element je hebt.
Ik zou zeggen doe eerst een paar proefopnames (en ga met de instellingen aan de slag) voordat je alle LP's gaat overzetten.
Hou ons op de hoogte
http://www.hitsquad.com/smm/programs/LPRecorder/
http://www.br0wn.co.uk/vinyltocd.htm
http://www.polderbits.com/lp-to-cd.html?ref=adword1
http://www.tongsoft.com/sound-recorder-vinyl-to-cd.htm
http://www.dartpro.com/
Dit is er een: http://home.zonnet.nl/vergeer5/plaat2mp3/plaat2mp3.htm
De kwaliteit van het uiteindelijke digitale formaat, valt of staat met de kwaliteit van de gebruikte apparatuur. Met je platenspeler zit het wel goed, ik weet alleen niet wat voor element je hebt.
JaDus die combi is zo op mijn geluidskaart aan te sluiten (line in) zeg ik dit allemaal goed?
Ik zou zeggen doe eerst een paar proefopnames (en ga met de instellingen aan de slag) voordat je alle LP's gaat overzetten.
Hou ons op de hoogte
http://www.hitsquad.com/smm/programs/LPRecorder/
http://www.br0wn.co.uk/vinyltocd.htm
http://www.polderbits.com/lp-to-cd.html?ref=adword1
http://www.tongsoft.com/sound-recorder-vinyl-to-cd.htm
http://www.dartpro.com/
Nog een paar tips;
Ga niet sleutelen aan;
1. de frequentie verhoudingen (=geen equilizers op je pc gebruiken)
2. de dynamiek, hiermee zijn veel goede analoge opnames verpest. (voorbeeld; mike oldfield "discovery", Direct Mastered lp perfecte opname, de cd is ronduit blikkerig)
Verder heb ik tot nu toe de beste resultaten met een losse phono trap tussen de draaitafel en de geluidskaart. Pas op voor storingen door een crt monitor.
Ik gebruik een progje van Steinberg (= nu van roxio), het is zeer aan te raden eerst eens een nummer goed om te zetten. Haal handmatig eventuele tikjes eruit. Je zult merken dat een echt goed resultaat veel tijd kost. Reken op 4 a 5 uur werk voor een lp van 45 minuten. Realiseer je ook dat een gebrande cd in een echte cd-speler veel beter klinkt dan een omgezette lp vanaf een harde schijf via een geluidskaart
Voldoening geeft het wel, je kunt je mooiste lp's nu ook in je auto of je jacht draaien.
Edit/ ps ik gebruik een Technics SL-110 met Sme 309/2 waarin een Denon DL 160, een eenvoudige phonotrap en een SB 16 geluidskaart. Dat laatste klinkt wellicht wat low end maar is het zeker niet. De analoog da van deze kaart is erg goed, maar je moet er wel een isa slot voor hebben.
Ga niet sleutelen aan;
1. de frequentie verhoudingen (=geen equilizers op je pc gebruiken)
2. de dynamiek, hiermee zijn veel goede analoge opnames verpest. (voorbeeld; mike oldfield "discovery", Direct Mastered lp perfecte opname, de cd is ronduit blikkerig)
Verder heb ik tot nu toe de beste resultaten met een losse phono trap tussen de draaitafel en de geluidskaart. Pas op voor storingen door een crt monitor.
Ik gebruik een progje van Steinberg (= nu van roxio), het is zeer aan te raden eerst eens een nummer goed om te zetten. Haal handmatig eventuele tikjes eruit. Je zult merken dat een echt goed resultaat veel tijd kost. Reken op 4 a 5 uur werk voor een lp van 45 minuten. Realiseer je ook dat een gebrande cd in een echte cd-speler veel beter klinkt dan een omgezette lp vanaf een harde schijf via een geluidskaart
Voldoening geeft het wel, je kunt je mooiste lp's nu ook in je auto of je jacht draaien.
Edit/ ps ik gebruik een Technics SL-110 met Sme 309/2 waarin een Denon DL 160, een eenvoudige phonotrap en een SB 16 geluidskaart. Dat laatste klinkt wellicht wat low end maar is het zeker niet. De analoog da van deze kaart is erg goed, maar je moet er wel een isa slot voor hebben.
-
josvanlent
- Berichten: 1
- Lid geworden op: za 09 apr 2005, 22:03
goldwave demo download
Ik gebruik Goldwave en dat gaat goed zolang je niet te veel krassen en tikken probeert weg te poetsen. rechtoerechtaan gaat prima.
Het is een demo versie die je kan downloaden en die maar 1000 handelingen meegaat ofzo. dan moet je betalen.
Ik doe er al maanden mee.
http://www.goldwave.com
Het is een demo versie die je kan downloaden en die maar 1000 handelingen meegaat ofzo. dan moet je betalen.
Ik doe er al maanden mee.
http://www.goldwave.com
Na de storing op het forum van afgelopen week. Ga ik maandag eens aan de slag.
Moet niet al te moeilijk zijn. Ik heb nu on-board audio. Maar ik begrijp dat een losse geluidskaart beter moet zijn?? Ik probeer het eerst eens. Zal jullie ook het resultaat vertellen.
Ben ook nog druk bezig met mijn speakers dus. Effe tijd maken.
Als ik resultaat heb dan zet ik dat wel effe in een andere rubriek.
Moet niet al te moeilijk zijn. Ik heb nu on-board audio. Maar ik begrijp dat een losse geluidskaart beter moet zijn?? Ik probeer het eerst eens. Zal jullie ook het resultaat vertellen.
Ben ook nog druk bezig met mijn speakers dus. Effe tijd maken.
Als ik resultaat heb dan zet ik dat wel effe in een andere rubriek.
