Wel ik heb na ruim een jaar mijn eerste zelfbouwproject klaar , De TNY36. en ik ben er zeer tevreden van op een paar kleine schoonheidsfoutjes (als je weet waar ze zitten zie je ze natuurlijk) na ... de klank is erg naar mn zin en nu zit ik met het volgende...
Ik heb ook een surround setje voor als ik film kijk , dat bestaat uit een Nad T743 , Nad T513 , Focal SW700 sub en 4 Tannoy Mercury M2 speakers voor Front en rear ...
Ik ben nu met het idee aan het spelen die M's ook te verbouwen om ze beter te maken dan ze zijn (het is me met de Tannoy P636 ook gelukt)
Maar niet tegen elke prijs , ik wil bvb max 100€ per speaker uitgeven om m'n doel te bereiken ... want voor 350€ koop je al een leuke nieuwe speaker.
wat zijn de suggesties om deze speakers te tunen ?
Suggesties ??
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
de inkoppers: een zo stevig mogelijke kast en een Vishay over de condensatoren in t wisselfilter
maar als je t goed wil doen, zou ik beginnen met deze op te meten (ook off-axis), eens zien of er nog wat opvallends te zien is waar verbetering te halen valt. en dan vanaf daar een plan te maken.
maar wat je dan ook gaat doen: beginnen met schroevndraaier en camera pakken... open die dingen en ons verwennen met foto's
maar als je t goed wil doen, zou ik beginnen met deze op te meten (ook off-axis), eens zien of er nog wat opvallends te zien is waar verbetering te halen valt. en dan vanaf daar een plan te maken.
maar wat je dan ook gaat doen: beginnen met schroevndraaier en camera pakken... open die dingen en ons verwennen met foto's