Flexy TNT

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mambofats
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 7:03
Locatie: Waregem

Flexy TNT

Bericht door mambofats »

Vandaag had ik even tijd, welgeteld een namiddag ( van 14 tot 18 uur ), en nog steeds wachtende op de Hivi's ( die komen heel binnenkort ) wou ik me niet bezig houden met speakers.
Maar, toen herinnerde ik mij dat ik de afgelopen maandag alles in huis gehaald had voor een Flexy TNT diy hifi-meubel.
http://www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html

Voor bevestiging van de 4de plank had ik bouten tekort, dus daarvoor ga ik morgen winkelen.

Het was een leuke namiddag.
Zelfs mijn vriendin vindt et niet mis.
Bijlagen
zo is ie bijna klaar
zo is ie bijna klaar
en nog een
en nog een
close-up
close-up
Gebruikersavatar
mambofats
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 7:03
Locatie: Waregem

Bericht door mambofats »

Vandaag naar d'n Brico
en voila,
zojuist afgewerkt
eventjes wat componenten erop om een idee te krijgen.

Ondertussen er wel achter gekomen dat de afwezigheid van rubber tussen bouten, moeren en hout een minpunt is : hoe hard je het ook aandraait, het komt toch los.
Een vriend heeft mee een vel rubber van 5 mm beloofd. Dat zal ik dan snijden en overal tussen steken. Dit zal ervoor zorgen dat er niets meer loskomt.
Bijlagen
Dit is dan het eindresultaat
Dit is dan het eindresultaat
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Ziet er goed uit.
Je kan rubberen ringen gewoon kopen in de winkel, dan hoef je niets te snijden.
Gebruikersavatar
mambofats
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 7:03
Locatie: Waregem

Bericht door mambofats »

klopt.
Maar gratis is nog altijd veel leuker.
lol
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Niet als een ring maar een paar cent kost en je anders met het snijden in je vingers hakt. :lol:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Of wat borgvloeistof op de moer.
En anders 2 moeren tegen elkaar indraaien :wink:
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

een keer in de eurostock gaan kijken?
groetjes
audioot
Gebruikersavatar
mambofats
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 7:03
Locatie: Waregem

Bericht door mambofats »

Deze namiddag nog 2 extra legplanken gemaakt.
Alles geschuurd en een vernisje erop.
Ondertussen ook rubberen jointjes - vlaams voor dichtingsring - gehaald.
Zaterdag terug eventjes opschuren ( fijne korrel ) en een tweede laagje vernis.

Dus, dan heb ik 6 planken :

Van boven naar onder worden dat dan :
1 platenspeler ( Voorlopig nog een Sony model van 10 jaar oud )
2 Versterker ( Yarland FV-34 )
3 CD-speler ( voorlopig nog een Discman )
4 Phono-versterker ( Passlab Pearl in gedachten via Promitheus op diyaudio.com
5 nog geen idee ( misschien oude FM-tuner van de zolder halen )
6 nog geen idee

Met 4 legplanken was het rack redelijk stabiel, maar hoe meer componenten erop geplaatst worden, hoe wankeler het geheel zal worden.
Door het toevoegen van 2 extra legplanken, zal de stevigheid zeker verhogen.

Maandag verwacht ik dan alles droog te hebben en terug te assembleren : dan volgen er nog een reeks foto's
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hoi Alain,

Mooi rack! Ik zou voor de stevigheid van die carroserieringen eronder leggen. Zo is er een groter contactvlak tussen de moer en de plaat. Kun je meteen een sluitringetje erbij leggen zodat je moeren blijven zitten waar ze zitten en niet voortdurend loslopen.

jan
Laatst gewijzigd door Wowly op do 09 aug 2007, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Wowly schreef:
Hoi Alin,

Mooi rack! Ik zou voor de stevigheid van die carroserieringen eronder leggen. Zo is er een groter contactvlak tussen de moer en de plaat. Kun je meteen een sluitringetje erbij leggen zodat je moeren blijven zitten waar ze zitten en niet voortdurend loslopen.

jan
Loctite ertussen.

Groeten Mark
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Bericht door Miniwatt »

Afbeelding

Wat voor speakers zie ik daar staan, Mambofats? Open baffle met breedbanders??
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

haha, ik weet het, maar laat het aan alain over :twisted:

Laat ik het zo zeggen, klnkt allemaal behoorlijk zwaarwichtig
:D

Wowly
Gebruikersavatar
mambofats
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 7:03
Locatie: Waregem

Bericht door mambofats »

yep, lekker zwaarwichtig. Echter dit was één van de kleinere op de laatste meeting in Breda.

Doe maar eens een zoekopdracht op dit forum : Equinoxe

Ik voorzie tegen volgende zomer een aantal aanpassingen :
Volledig schuren en lakken ( hoogglans zwart )
en een nieuwe frontplaat ( huidige hangt niet perfect )

Nou ja, nog veel plannen en zo weinig tijd.
Plaats reactie