UCD led brand niet

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gray

UCD led brand niet

Bericht door Gray »

Jaartje geleden heb ik een stereo UCD400 versterker gemaakt.
Vandaag nog eens beluistert maar op een van de 2 modules brand de LED niet meer :( Doch de module doet het voor de rest nog wel :D

Ik weet dat LEDs zelden of noit kapot gaan bij normaal gebruik, zou dit daarom een indicatie zijn van iets anders??
Heb voor alle zekerheid de railspanning nog eens nagemeten. +60,1 en -60,1V.
markje

Bericht door markje »

Hoi Gray, ik heb ongeveer een jaar geleden twee monoblokken gemaakt met de UcD180AD en had na een week hetzelfde probleem... de module werkt perfect, alleen de led gaat niet aan. Ik weet niet of er toen gewoon slechte led's zijn gebruikt of dat er teveel stroom doorheen loopt. Ik weet ook niet of het opgelost is of niet, ik heb het niet gemeld omdat ik de module helemaal uit moest bouwen en ja, aangezien je de led niet ziet in de behuizing vond ik het de moeite niet waard om het te melden.

Groeten Mark
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Welke LED's hebben jullie gebruikt?

In een ander topic staat dat de weerstanden er erg snel uit gaan als je normale led's gebruikt omdat de stroom te groot zou zijn voor de weerstanden (20mA). Ik weet niet hoe de led's zitten in het schema, maar als ze tussen de voedingsrail en de led zitten, moet de weerstend zo'n 1,2W verstoken, terwijl dit een 0,25 W type is.

Vreemd hé, dat ze er dan uit gaan?

Weerstanden vervangen, led's vervangen door low-current types en het probleem zou moeten zijn opgelost.

Als het je niks boeit en de led's toch in de kast zitten, kun je de moeite natuurlijk sparen.

Groeten,
Mischa
markje

Bericht door markje »

mischa72 schreef:

Vreemd hé, dat ze er dan uit gaan?

Ja, heel vreemd... het gaat namelijk over de leds die OP de modules zitten.

Groeten Mark
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

DAN is het wel vreemd :D :D
markje

Bericht door markje »

Yep, waarschijnlijk iets in het ontwerp of zo. Het is op zich niet storend, maar wel irritant als je hem test. Je sluit alles aan en zet hem aan en er gebeurd niks. Pas als je er signaal opzet weet je dat ie aanstaat. Maar ja, als je niet ziet dat ie aanstaat, wil het wel eens even heel hard omdat je denkt dat ie toch uitstaat.

Groeten Mark
Plaats reactie