Adire Audio kaduuk *snif*

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Boppo84

Adire Audio kaduuk *snif*

Bericht door Boppo84 »

lees en huiver
http://adireaudio.com/
*snif*

Gelukkig nog net 2 exemplaren van de Maelstrom kunnen bemachtigen 8)

Nou maar hopen dat iemand het van ze overneemt om extreme subs voor aantrekkelijke prijzen te maken.
vigier

Bericht door vigier »

Nou, dat is mooi ruk zeg... ook geen Tumult's meer :(
teacher

Bericht door teacher »

oh crap!

Maar, die xbl^2 technologie van hen was toch in licentie bij een ander bedrijf?
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

damn adire dood :(

:cry: :cry:

Ik wilde ooit nog eens iets leuks met de extremis maken, aangezien ik dit toch echt wel een leuke woofer vind.

Jammer (en raar) dat ze er niet meer zijn.
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Jammer zeg.

Eens zien wie er gaat azen op xbl^2
nlmb

Bericht door nlmb »

voodooless schreef:
Jammer zeg.

Eens zien wie er gaat azen op xbl^2
TC-sounds had ooit woofers met deze motor, maar ik weet niet of dat nog steeds zo is. Volgens mij zijn ze er weer vanaf gestapt.

Extremis is voor bas niet slecht, maar zelf zou ik er nooit een 2-weg mee maken. Volgens mij lever je toch wat in op de midband.
Paul

Bericht door Paul »

b_force schreef:
damn adire dood :(

Jammer (en raar) dat ze er niet meer zijn.
Volgens mij was het commerciele beleid altijd een beetje een rommeltje.....
vigier

Bericht door vigier »

XBL^2? Dan moet je bij JL Audio zijn.
Àadjo

Bericht door Àadjo »

Zonde!

Gelukkig heb ik mijn "Awesome SHIVA" op tijd binnen. (nu 5 jaar geleden)
Speedsmile

Bericht door Speedsmile »

Klopt, op diyaudio is er meer over te vinden, schijnt iets geweest te zijn met het feit dat de productie verplaatsing naar ander land (ergens zuid-amerika) niet helemaal goed is gegaan.
Maar niet getreurd, de xbl^2 technologie is bij creativesound solutions (www.creativesound.ca) gewoon verder toegepast.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

vigier schreef:
... ook geen Tumult's meer :(
moeten "we" opzoek naar een nieuwe king of the hill....
vigier

Bericht door vigier »

Ik stel op dit moment de JL Audio 13W7 voor. Of misschien de AuraSound MR 18.4? Ground Zero GZNW 15? Digital Designs DD 9515?
Dit als we even de ECHT vreemde woofers buiten beschouwing laten (22 inch MTX enzo)

Iemand anders nog leuke opties?
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door SpikyTim »

Waarom stel je allemaal caraudio subs voor? Op de aurasound na dan. En voor ieder bedrijf dat ermee stopt komt er altijd wel iets nieuws in de plaats.
Trouwens Resonant engeneering baseerde zich ook op technologie van adire.

En daarbij "
XBL^2? Dan moet je bij JL Audio zijn.
" Dit is een technologie die JL audio niet gebruikt.
vigier

Bericht door vigier »

Hi,

daar kwam ik later deze week ook achter! Het was Ascendant Audio (en dan was in 2 betekenissen). Foutje van mijn kant :)

De reden dat het allemaal car-audio subs zijn is omdat er maar weinig "gewone" hifi-woofer-fabrikanten zijn die extreme woofers als de Adire Tumult maken.... Of heb ik wat merken over het hoofd gezien?

Groeten, Joris
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door SpikyTim »

Dar kan je wel gelijk in hebben. maar JL audio maakt ook home audio subs en die zijn nog extremer dan de caraudio subs. ikzelf heb een JL voor in de auto.super subs alleen slechte service jammer genoeg.
Speedsmile

Bericht door Speedsmile »

De SDX15 is volgens jullie niet voldoende? http://www.creativesound.ca/ ze hebben zelfs een actie dat mensen met een kapotte tumult deze kunnen omruilen....
vigier

Bericht door vigier »

Hi SpeedSmile,

die ken ik nog helemaal niet! Even mee zitten simuleren en is inderdaad een mooi stuk speelgoed. Bovenal: goedkoop! $270 introductieprijs.
97 liter gesloten levert 36 Hz op zonder correctie.
Basreflex vanaf een litertje of 140 tot zo'n 180...

Groeten, Joris
nlmb

Bericht door nlmb »

Dan Wiggens de ontwerper van Adire doet momenteel veel OEM werk voor andere leveranciers. Zijn ontwerpen zijn daarom behalve bij Creativesound ook bij gr-research en hemp acoustics. terug te vinden
Bertje
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Dat JL slechte service levert komt wellicht voort uit het ontbreken van een goede importeur voor de benelux? En de 13W7 is wel een extreme sub, maar echt geweldig goed klinkend krijg je 'm niet in de auto. Meerdere keren mogen ervaren. Thuis zal dat niet anders zijn.
Rob.
vigier

Bericht door vigier »

Zeg Rob,

heb ik jouw naam niet eerder op SYS gezien?
De subs die ik heb genoemd ken ik alleen van specs moet ik bekennen.
Van JL Audio heb ik zelf maar 2 types gehad: de 10W6 en een 15W6, waarbij die laatste echt fantastisch was als sub voor Home Cinema. Ging tot 23 Hz zonder te na te dreunen. DavePolo was er van onder de indruk...
Een vriend van mij heeft een sub gebouwd met een 12W6v2, die was (zeker t.o.v. de 13W serie) nog betaalbaar, en deze was in bassreflex ook goed klinkend te krijgen.

Is de 13W7 klanktechnisch echt matig dan? Had ik eigenlijk van JL niet verwacht. Je mag van JL toch wel meer voor zo'n bedrag verwachten. (Overigens is de 12W6v2 bij gebrek aan een fatsoenlijke prijs+service in NL gewoon uit de VS gekomen...)

@nmlb: die GR is me bekend, maar "hemp" heb ik dan weer nooit van gehoord! Grappig om hier ineens allerlei nieuwe dingen tegen te komen :)

Groeten, Joris
SpikyTim

Bericht door SpikyTim »

De 13W7 is ook niet zo ideaal voor in de auto.
Maar een 12W7 is daarentegen wel mooi klinkend te krijgen in een auto.
Ikzelf heb een 12W6v2 en die gaat ook mooi.
Er is een importeur voor belgië (zelfde als de importeur van focal caraudio)
Ik ben de naam even kwijt...
Bertje
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Van JL heb ik ook de 12W4,12W6, 15W6 en 12W6v2 mogen ervaren, maar die zijn toch een stuk makkelijker goed te krijgen dan de hele W7 serie....vind ik. Zoiezo beetje overpriced die w7 serie..
Rob (ja die van sys :wink: )
Rob.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Dan Wiggens heeft nog steeds persoonlijk het patent op de XBL² technologie, daar komen dus nog wel wat nieuwe ontwerpen mee.

van CSS weet ik dat er naast de SDX15 er ook 12" en 6.5" woofers komen met deze technologie. waarbij die laatste als ontwerpdoel heeft meegekregen dat deze een "drop in replacement" voor de Extremis moet kunnen zijn. als ik meer concreets hoor, meld ik dat uiteraard.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

op DIYAudio staat een persoonlijk antwoord van Dan Wiggins:
Hi all,

I'm only going to post once, and would ask the moderators to consider locking this thread so it doesn't turn in to a long, drawn out shoutfest that can often happen...

Shutting Adire came from a variety of issues:

1. A partner in the Chilean venture ran off with an extremely large sum of funds, leaving essentially zero. As I shut it down, I made sure that I personally covered all paychecks and expenses of all employees - the ethical lapse of my partner was not their fault and they did not bear any repercussions from it.

2. Having a key member of the creation of the Chilean venture (chief engineer of another company) quit right at the beginning, seriously impacting the start of operations.

3. Another partner who became seriously hands-off and essentially didn't want to work in the business, but still expected full compensation and benefits.

4. Two dealers who ordered and accepted very large shipments of product, only to promptly go out of business, and having another dealer still running an extremely large outstanding balance over the last few years.

5. A few users who destroyed their drivers (we're talking screwdrivers through surrounds, frames cracked from being dropped, voice coils turned to charcoal) and refused to pay for any repairs claiming it had to be from defective products, and loudly claiming such over the forums (for the record, we still have 7 drivers here waiting to be paid for repair work; that's it).

6. A dealer who, only after threat of legal action, finally admitted to lying and slandering us about product quality, deliveries, authorization and pricing. Just made things up to better his own position at the expense of ours.

7. A state and federal tax system that has gotten extremely onerous and difficult to work with (including having random EINs newly assigned every year, for 9 years running - imagine being told you now have 10 tax IDs and why haven't you paid on 9 of them you little tax cheat?).

Aside: Terry, Kevin and I spoke at length about this issue simply because it's what older men do - drink coffee and complain about the government. That and shake our fists and yell at the kids to get off our lawn.

But in reality this was one of the smaller - but more irritating - issues.

8. A realistic look at where the aftermarket car and home DIY markets are heading. It's not pretty.

9. A realistic look at where our income is really coming from; having clients and licensees from tiny operations like CSS to big guys like Microsoft (yes, both a licensee and client) really sets where to focus efforts.

Given the above, it was pretty much in the best interest of all involved just to terminate and go our seperate ways. XBL² is still covered via US Patent 7,039,213 and new licenses are being negotiated every week. Multiple new products are being designed, from drivers to electronics to systems for a wide variety of clients, worldwide.

Basically, I got tired of all the drama, and watching everyone wanting to jump on board when times were good and bail the second we hit a pothole, so I decided it was best to just shut down. So that's what happened.

If anyone has a product that's in for service and wants it fixed, the e-mail address is posted on the website. Most of these products have been finished for over a year, just waiting for the client to pay a reasonable fee ($99 - flat rate that has been for 3 years) for parts and labor.

Anyway, it was a good run, I met a lot of great folks - TerryO, against my better judgement, being one of them - and am happy in what I am now doing. You'll hear more of what I work on in many ways, just with me and my new team working in the background.

Dan Wiggins
Plaats reactie