Filter 3 weg

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
stanger

Filter 3 weg

Bericht door stanger »

hoi,

ik ben met een projectje bezig met een TL. Het is een 3 weg systeem, alle luidsprekers zijn 4 ohm. Nu heb ik wel een filter liggen voor het hoog en mid gedeelte, deze waren bij de luidsprekers. Natuurlijk moet ik nu nog een filter maken voor de bass speaker, dit is zoals ik begrepen heb door middel van en spoel? Nu is mijn vraag:
Ik heb dus de filter voor het hoog en mid, deze heeft één ingang, een plus en een min, maar ik moet dan toch ook de spoel nog ergens aansluiten, gebeurt dit parallel op de ingang van het andere filtertje of hoe moet dat? dan maak ik toch een parallel schakeling dat de weerstand beinvloedt of ben ik mis? ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel en misschien is het mogelijk om aan de hand van een eenvoudig schemaatje mij te helpen?

alvast bedankt,

wauter
nlmb

Bericht door nlmb »

Je kan de spoel parallel zetten, dit zal je andere filter minimaal beinvloeden. Dat is het minste waar ik overin zou zitten. De keuze van de spoel is veel kritischer :). Aangezien je dit op gehoor gaat doen, zou ik zeggen succes :). Probeer ook wat te spelen met de fase, misschien dat dan de integratie beter is.
stanger

Bericht door stanger »

dus als ik het goed begrijp mag ik op de ingan van het andere filter mijn spoel parallel zetten en hierop parallel dan mijn bass speaker aansluiten?
stanger

Bericht door stanger »

Hier ben ik nog eens, ik was mis. Ik heb een filter voor laag en hoog, dit zat bij de compo set. Nu zou ik dus een mid gedeelte moeten toevoegen aan het filter. Hoe kan ik dit het best doen?
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”