Geld overmaken naar Hongkong

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Geld overmaken naar Hongkong

Bericht door Martijn H »

Hallo,

Een tijdje terug zocht ik contact met Aurasound om meer info te krijgen over de NS15 woofer. Deze woofer gaat in Europa voor veel geld over de toonbank, maar rechtsstreeks kost de woofer een stuk minder

Ik kan de woofer met korting direct van Aurasound kopen, maar moet daarvoor wel het bedrag overmaken naar Aurasound.

Mijn vraag is nu: Stel Aurasound stuurt me een doos met lucht op, of het pakketje raakt zoek, kan ik dan fluiten naar mijn geld? Is het ook mogelijk om pas te betalen als het pakket is aangekomen?

Wie heeft enig idee? :)

mvg,

Martijn
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

het is mogelijk om dingen per koerier (ups zeker) te sturen en dan te betalen aan de koerier, net als het rembours systeem van tnt post.
kost alleen wat extra, ik geloof 10 euris.

http://www.ups.com/content/nl/nl/bussol ... llect.html
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

vraag of ze een paypal-rekening hebben... Dan kun je binnen een maand je geld terug claimen. Ook snel en eenvoudig..

Kees
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Met zo een reis voor de boeg, zou betalen aan de postbode geen overbodige luze zijn denk ik. zeker dat tientje extra!

Heb je er nog een groupbuy aan gekoppeld ?
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Bedankt voor de reacties!

Nou.. Het pakketje wordt wat zwaar (duur) om over te laten vliegen. Het moet dus over water komen. Ik gok net geen 300 kilo totaal..

Ik neem aan dat het de bedoeling is dat ik naar de haven van Amsterdam ga om daar mijn pakket af te komen halen, wanneer iets per boot gaat. Of zij moeten het dan naar mijn huis brengen, zodat ik daar alles afreken.

Als ik het pakket onder rembours over zee laat komen kan ik dus betalen als alles aangekomen is?? Het komt dus helemaal uit Hongkong!


Voor een Groupbuy blijft het een erg dure woofer. Ik denk niet dat er veel aandacht voor zal zijn.. :lol: Ook heb ik niet echt een idee over de totale prijs vanwege het hoge gewicht en de grote omvang van het pakket.

mvg,

Martijn
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Montana schreef:


Voor een Groupbuy blijft het een erg dure woofer. Ik denk niet dat er veel aandacht voor zal zijn.. :lol: Ook heb ik niet echt een idee over de totale prijs vanwege het hoge gewicht en de grote omvang van het pakket.

mvg,

Martijn
Nu ben ik toch wel erg nieuwsgierig :shock: :roll:
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

CarloPJB schreef:
Montana schreef:


Voor een Groupbuy blijft het een erg dure woofer. Ik denk niet dat er veel aandacht voor zal zijn.. :lol: Ook heb ik niet echt een idee over de totale prijs vanwege het hoge gewicht en de grote omvang van het pakket.

mvg,

Martijn
Nu ben ik toch wel erg nieuwsgierig :shock: :roll:
http://www.aurasound.com/public/pdf/NS15-992-4A.pdf

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

:shock: :shock: :shock:

Dat moet `n stevige baffle worden met 40 Kg aan woofers per kant :twisted:


Erg mooi =D>
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Jep.. En dan zit je nog met de nieuwe dipoolrichtlijnen waarin staat dat de baffle niet te diep mag worden!

Als het allemaal te duur wordt gaat het over.


Deze vraag staat nog: Als ik het pakket onder rembours over zee laat komen kan ik dus betalen als alles aangekomen is?? Het komt dus helemaal uit Hongkong!

Het lijkt me ook lastig uitzoeken wat de totaalkosten worden.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Welke prijs hebben we het over?
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Bart_M schreef:
Welke prijs hebben we het over?
Durf ik niet te zeggen nog.. Als ik de prijs van transport weet en de prijs voor invoer etc etc dan kan ik wel een richtprijs geven.

Tweedehands wisselen ze van eigenaar voor 700-800 euro per stuk.

Daar wil ik toch wel een stuk onder zitten.. Misschien 480, misschien 600.. Ligt allemaal aan transport plus extra kosten. Ik zit nu al op een pakket van rond de 280 kilo..
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Die woofer weegt een kilo of 25. Hoe kom je dan aan 280 kilo?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik snap het ook niet helemaal. Voor dit gewicht zou ik hem sowieso via vluchtpost laten komen. Via de zee zitten zoveel haken en ogen aan. Lijkt me alleen maar interessant als je hele grote hoeveelheden besteld.

Wowly
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Bart_M schreef:
Die woofer weegt een kilo of 25. Hoe kom je dan aan 280 kilo?
11 keer 21 kilo plus wat verpakkingsmateriaal.. Dat is de minimale afname die ik moet aanhouden.

Ik heb altijd begrepen dat luchtpost erg duur is. Dat werd gezegd in het topic van Finlux.


(Als iemand zeker weet dat hij er een wil hebben kan hij dat aan me doorgeven, maar er staat nog helemaal niks vast. Reden dat ik er ook geen groupbuy van wil maken is omdat ik niet verantwoordelijk wil zijn voor andermans geld. Wanneer er ook bij aflevering betaald kan worden veranderen de zaken wellicht. Dit topic startte ik ook om na te gaan hoe betalingen naar "lastige landen"in zijn werk gaan. Of er uiteindelijk iets besteld gaat worden zie ik dan later wel..)


Dus.. Een groot pakketje van rond de 280 kilo, veilig hier krijgen, zonder gigantisch veel kosten aan vervoer kwijt te zijn en pas betalen bij aflevering! :roll:

edit: http://forums.ebay.nl/thread.jspa?threa ... 2880516099 interessant!

mvg,

Martijn
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Ik denk dat 280kg per luchtpost onbetaalbaar is......

Gewoon geduld hebben en per boot doen, heb je al geinformeerd naar de 'standaard' procedure voor dit soort zaken?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Aha, je gaat er gewoon een heleboel kopen dus. Informeer ff bij Roland, die bestelt zijn buizenboy's ook in China en laat ze verschepen....

Wowly
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Waarom? Ik snap echt niet waarom je al die moeite doet voor een woofer die toch echt niet bijzonder is, d'r zijn lokaal zat alternatieven te vinden die toch ook prima voldoen? Daarbij komt 't feit dat je voor garantie, of bv. een wel erg grote tolerantie in T/S parameters, erg veel moeite moet gaan doen om verhaal te halen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Het zijn ook 70% "the looks" die het hem doen :wink:

Daarnaast is het geen slechte woofer. Freqentieverloop is niet onaangenaam en je hebt heel erg veel xmax tot de beschikking.
Ik heb de luchtverplaatsing nodig, omdat ik wil kijken of het mogelijk is om met een enkele 15"woofer uit te komen in dipool. Even ter vergelijking: Een enkele NS15 heeft de luchtverplaatsing van 2,5 sls400's

Als het allemaal teveel moeite mocht worden, stap ik van mijn plan af en kijk ik naar Precision Device ( http://www.precisiondevices.co.uk/asps/ ... per/79.pdf )en BMS. Met BMS heb ik nou erg goede ervaringen wat betreft de 18N850. Een leuke 15" voor dipool is dan misschien de 15N840 ( http://www.speakerstore.nl/index.php?l=&pg=17&id=702 )

Ik heb nu wel ontdekt dat je over de aankoopsprijs ex btw inklaringskosten en douane kosten moet betalen.. ca 15-20% en daaroverheen nogeens 19% BTW..
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

dit is nog steeds allemaal ongefundeerd giswerk.
bel ups. die weten het. kost je een telefoontje, en je weet alles zeker.
Gebruikersavatar
Aquilon
In memoriam †
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 09 feb 2005, 18:08
Locatie: Gent (België)

Bericht door Aquilon »

een collega kocht onlangs enkele vintage speakers uit Japan, gewicht 80 kilo, aanschafprijs 300 euro
per vliegtuig laten overkomen, alhier in belgië aangekomen en na douane en andere transport en handelingkosten kwam er nog eens 618 euro bovenop
zo zie je maar, denk je eens een koopje te doen :?
Plaats reactie