Interlinks van NCA
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
Audioslave
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 12 jan 2007, 20:08
interlinks
Nee , en was ik ook niet van plan want hoeveel beginnende zelfbouwers maken in een keer de juiste interlink .
Ik heb al moeten stoppen met bouwen van mijn speakers dus kabels , Nee daar durf ik echt niet aan te beginnen.
Daarom test ik liever eerst wat er is en laat dat graag maken kost iets meer maar dan heb je ook wat , zeker als zelfbouwer dit vaker heeft gedaan en zaken vooraf heeft nagemeten etc etc ...
Maar ik heb goede xlr interlinks op het oog en zal die naar waarschijnlijkheid over enkele weken bestellen en zal mijn verslag weergeven.
Groeten audioslave
Ik heb al moeten stoppen met bouwen van mijn speakers dus kabels , Nee daar durf ik echt niet aan te beginnen.
Daarom test ik liever eerst wat er is en laat dat graag maken kost iets meer maar dan heb je ook wat , zeker als zelfbouwer dit vaker heeft gedaan en zaken vooraf heeft nagemeten etc etc ...
Maar ik heb goede xlr interlinks op het oog en zal die naar waarschijnlijkheid over enkele weken bestellen en zal mijn verslag weergeven.
Groeten audioslave
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ik heb wel eens een artikel geschreven voor een audio-magazin, waarin ik stap voor stap beschreef hoe ik de lederen kabels maak. Dit geldt ook voor de Fetish Gold kabel o.a. Door de materiaalkeuze is deze kabel verreweg de duurste die ik ooit gemaakt heb: kostprijs voor twee IC's van 60cm...160 euro.
Als ik dat artikeltje ergens kan dumpen op een server, kan ik er een linkje naar plaatsen.. Bij de huidige provider op Curacao heb ik geen webspace voorlopig.. Daar zijn ze mee bezig, maar dat zal nog wel heel lang gaan duren, ben ik bang voor..
De truuk met koolstofkabels is dat het niet te solderen is en je dus aan de uiteinden van die kleine gouden busjes moet krimpen.
Mijn idee is om met zuiver natuurlijke producten de kabel te maken. Omdat koolstofvezel erg pluizen kan, kun je dit niet eenvoudig in een geweven manteltje van katoen steken of door een sleve van zijde trekken. Helaas ben je dan weer aangewezen op kunsstoftubing als PTFE.
Ik heb nog wel een paar meter vandenHul koolstofkabel liggen, maar dat komt per ader op ca 80 euro per meter.. De koolstof fibertjes die ik uit de banden trek komen op slechts 30 eurocent per meter.. Voor ca 8 euro maak je dan een ca 15 mm dikke speakerkabel (een ader)
Dit moet nog wel geisoleerd worden. Bij dergelijke diktes kun je dan weer wel een leren sleve gebruiken.
Als er iemand webspace over heeft wil ik dat artikeltje daar wel parkeren.
En kan ik misschien ook nog wel een artikel schrijven over hoe je een koolstofkabel kan maken.
Kees
Als ik dat artikeltje ergens kan dumpen op een server, kan ik er een linkje naar plaatsen.. Bij de huidige provider op Curacao heb ik geen webspace voorlopig.. Daar zijn ze mee bezig, maar dat zal nog wel heel lang gaan duren, ben ik bang voor..
De truuk met koolstofkabels is dat het niet te solderen is en je dus aan de uiteinden van die kleine gouden busjes moet krimpen.
Mijn idee is om met zuiver natuurlijke producten de kabel te maken. Omdat koolstofvezel erg pluizen kan, kun je dit niet eenvoudig in een geweven manteltje van katoen steken of door een sleve van zijde trekken. Helaas ben je dan weer aangewezen op kunsstoftubing als PTFE.
Ik heb nog wel een paar meter vandenHul koolstofkabel liggen, maar dat komt per ader op ca 80 euro per meter.. De koolstof fibertjes die ik uit de banden trek komen op slechts 30 eurocent per meter.. Voor ca 8 euro maak je dan een ca 15 mm dikke speakerkabel (een ader)
Dit moet nog wel geisoleerd worden. Bij dergelijke diktes kun je dan weer wel een leren sleve gebruiken.
Als er iemand webspace over heeft wil ik dat artikeltje daar wel parkeren.
En kan ik misschien ook nog wel een artikel schrijven over hoe je een koolstofkabel kan maken.
Kees
-
Audioslave
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 12 jan 2007, 20:08
Interlinks
@ Audiomanics,
Het is erg duidelijk uw verhaal maar er zijn naar mijn weten weinig DIY kabelbouwers die een echt top product neerzetten voor een betaalbare prijs. Tja , lederen kabels klinkt mij nu ng in de oren bijvoorbeeld iemand die zijn haar wast met bier erg onlogisch en niet onderbouwd , Hoho rustig ik weet ook niet waar om ik zit kan tegen spreken maar ik zoek 2 sets interlinks voor net bedrag en weet dat de geoefende zelfbouwer veel ervaring heeft maar ik hoor daar erg weinig over wel wat niet goed is aan iemands andere interlinks , Pfff jammer ik hoop binnenkort wat te kunnen testen en zal mij mening weergeven.
Groeten Gerrit .
Het is erg duidelijk uw verhaal maar er zijn naar mijn weten weinig DIY kabelbouwers die een echt top product neerzetten voor een betaalbare prijs. Tja , lederen kabels klinkt mij nu ng in de oren bijvoorbeeld iemand die zijn haar wast met bier erg onlogisch en niet onderbouwd , Hoho rustig ik weet ook niet waar om ik zit kan tegen spreken maar ik zoek 2 sets interlinks voor net bedrag en weet dat de geoefende zelfbouwer veel ervaring heeft maar ik hoor daar erg weinig over wel wat niet goed is aan iemands andere interlinks , Pfff jammer ik hoop binnenkort wat te kunnen testen en zal mij mening weergeven.
Groeten Gerrit .
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ik heb niet alles gelezen maar kijk hier eens:
Het recept: http://www.triodedick.com/kabels.htm
Het zilverdraad (schrik niet, het is echt goedkoop):http://www.ae-europe.nl/toebehoren.htm
De afscherming sloop je een metertje tv coax voor, heb je gelijk de PTFE kern te pakken. Rolletje gastape, en plugjes. Als je geld over hebt, kan je (namaak) WBT doen: die klemmen in plaats van solderen.
Have fun!
Het recept: http://www.triodedick.com/kabels.htm
Het zilverdraad (schrik niet, het is echt goedkoop):http://www.ae-europe.nl/toebehoren.htm
De afscherming sloop je een metertje tv coax voor, heb je gelijk de PTFE kern te pakken. Rolletje gastape, en plugjes. Als je geld over hebt, kan je (namaak) WBT doen: die klemmen in plaats van solderen.
Have fun!
Voor diegenen die Kees' artikel over zn 'Fetish-kabels' willen nalezen kunnen zij volgende link volgen
http://users.skynet.be/aquilon-audio/Bedtimestory.pdf
Mocht Kees nu nog eens een artikel schrijven over zn koolstof-kabels wil ik dit ook graag hosten
Bart
http://users.skynet.be/aquilon-audio/Bedtimestory.pdf
Mocht Kees nu nog eens een artikel schrijven over zn koolstof-kabels wil ik dit ook graag hosten
Bart
-
Audioslave
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 12 jan 2007, 20:08
Zeer tevreden over mijn nieuwe interlinks
Gisteren mijn nieuwe interlinks (2 sets) ontvangen en ik ben zeer aangenaam verrast . Na veel onderzoek te hebben gedaan naar betaalbare interlinks heb ik ze nu gevonden en klinken geweldig maar ook de interlink ,connectoren en verdere afwerking zijn subliem .
Nu eens bekijken of de luidsprekerkabels van deze bouwer ook zo geweldig zijn .
Nu maar weer genieten
Nu eens bekijken of de luidsprekerkabels van deze bouwer ook zo geweldig zijn .
Nu maar weer genieten
zelf luister ik naar honderden apparaten (versterker, speaker, kabel, ...) voor ik een koopbeslissing voor een apparaat zal nemen, en heb ik een groot gedeelte van die luistersessies gebruik gemaakt van een maximaal mogelijk aantal opstellings en source- en rand-apparatuur situatiesDigidoo schreef:Dat denk ik niet hoor. Crusade Audio verkoopt die pluggen voor 19,95. Wellicht dat dun Nico goedkoop is, maar zelfbouw is altijd goedkoper...
Nico plaatst zich als commercieel verkoper in de audioscene, en zal weten dat serieuze audio-producten verkochten worden op auditieve / 'klank'-matige argumenten, en niet op kleur / gewicht / freq.-grafiekje: als potentieel koper zal ik, zoals gezegd, bewuste audio-producten dus eerst willen horen, in mijn eigen setup natuurlijk, voor ik zal kopen
in de DIY-scene is dat 'try before you buy'-beginsel niet zo makkelijk te verwezenlijken: het zou puur toeval zijn als je eerste creatie direct de meest optimale is voor een gegeven toepassing, en de kans is groter dat pas bij een 10e, 20e of pas 200e probeersel je roos treft (oa. omdat men ofwel bouwt via trial&error ofwel omdat de huidige techniek niet in staat is klankverschillen 100% te verklaren, laat staan te voorspellen (er van uitgaande dat een amateur een diep-technisch ontwerp perfect genoeg in de praktijk kan omzetten ...))
alhoewel er natuurlijk bepaalde Commercielen zijn die er idd. in meer of mindere mate een potje van maken, zit de 'winst' in DIY'en dus vaak niet in een snelle klankwinst ("ik maak dat wel even beter dan CommerCieeltje") of geld-besparing ("ik maak dat veel goedkoper dan CommerCieeltje"), meer in 'plezier' en 'ervaring' MI (en veel ervaring brengt een hogere kans mee 'in de roos te schieten' ...).
Petter
spreek je uit ervaring? respect: werkend met een oven dergelijke tests uitvoeren / interpreteren vraagd MI nog al wat kennis en voorbereiding (bv. psycho-acoustiek: wat hoor ik precies, en welke relatie is er met de bahandeling van het basis-materiaal en het gebruikte ontwerp, ofwel 'wat is de link tussen ontwerp, uitvoering en resultaat')Stephen2006 schreef:Jammer dat deze vorm van handel kan bestaan, haal dan de onderdelen in huis en maak het zelf voor een fractie van de prijs, en die oven van 250 graden kun je weg laten.
want een mening hebben zonder eerst de ervaring te hebben verkregen is exact wat ik te vaak tegenkom in audio- en meer specifiek DIY-audio'land
voor mij net zo opvallend als het in audio- en meer specifiek DIY-audio'(Neder)land vaak gebezigde 'geld over uitgangspunt'-principe:
wanneer gestreeft wordt naar een bepaalde kwaliteit / kenmerk, is niet de aanschafwaarde van een onderdeel bepalend, maar de kwaliteiten / kenmerken van dat onderdeel (niet ieder onderdeel van €30 is hetzelfde waarbij niet een '€25 is slechter' en '€35 is een beter onderdeel', want het €35 onderdeel kan best anders, en ongeschikt, zijn qua kwaliteit / kenmerk: vergelijk met "een koe is een dier, maar een dier is geen koe", waarbij niet iedere dure koe een goede melkkoe is maar ook een goedkope melkkoe geen slechte hoeft te zijn (een melkkoe heeft nml. meerdere kenmerken die het tot een goede melkkoe kunnen laten worden ...)Digidoo schreef:ga er maar vanuit dat je voor 30 euro aan kabel al op dezelfde kwaliteit zit
maar wellicht ben ik te principieel en / of prestatiegericht, en let ik niet genoeg 'op de kleintjes' ...
end of rant ...
Petter
