Aparte vermelding commerciël belang forumlid

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Voor dit forum ben ik voor de optie dat bedrijven passief reageren. Dwz pas met informatie komen wanneer dat lopende een topic relevant is.
helemaal mee eens, geen spammen hier
Pjotr schreef:
Tegen een zekere mate van bedrijfsmatig sponseren ben ik ook helemaal niet. Maar dan wel op de frontpage van zefbouwaudio.nl Daar hebben we destijds bij het opzetten van dit forum meen ik ook voor gekozen in de vorm van een "Marktplaats".
klopt, dat is voor echte advertenties, loopt niet echt storm daar :roll: en (en nu extrapoleer ik m'n eigen gedrag, ik heb een koppeling direct naar t forum (nee, het is nog net niet m'n startpagina)) zonder extra melding in t forum "er staat wat op de marktplaats" kijken daar weinig mensen denk ik. op t forum van SYS hebben ze dat opgelost door een subforum "mededelingen van sponsoren", hier staan bv ook aankondigingen van nieuwe producten enzo, zeg maar persberichten.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik ben van mening dat als er commercieele belangen zijn dat je met open vizier moet forummen. Roland en ik hebben het hier al eens over gehad, en we kwamen er prima uit!

Ik ben zelfs van mening dat hij hier zijn info vandaan mag halen, als hij daarom vraagt, om er later commercieel mee te gaan. Dus, niet de vindingen van anderen gebruiken, maar als anderen antwoorden op zijn vraag (filter zus of zo..) hij dit commercieel moet mogen toepassen. Ik vind dat het namelijk ieder voor zich is of hij moet reageren op een vraag van hem. Wat is er mooier dan een oplossing van jouzelf in een commercieel product te zien worden toegepast.

Ik zou ook een apart deel openen voor commercieële zaken, welke een onderverdeling vind in een deel waar wij wat aan hebben (zoals nu al de verkoopsectie met voordeeltjes) welke natuurlijk gratis is en een deel waarin producten kunnen worden geplugd, tegen redelijke vergoeding. Van de opbrengst kunnen wij dan eens per jaar lekker barbequen ofzo :wink:

Wowly
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Wowly zegt:
Ik ben zelfs van mening dat hij hier zijn info vandaan mag halen, als hij daarom vraagt, om er later commercieel mee te gaan. Dus, niet de vindingen van anderen gebruiken, maar als anderen antwoorden op zijn vraag (filter zus of zo..) hij dit commercieel moet mogen toepassen.
Erg aardig aanbod van je Wowly. Ik zal over een tijdje een aantal van mijn vindingen hier publiceren. o.a. een nieuwe methode om transmissielijnen te vouwen.

Groeten Roland
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi Allen

Er is sinds kort een nieuw gebruikersgroep aangemaakt met leden die een commercieel belang hebben. (waar ik toe behoor).

Prima stap. Ik zou het alleen het liefst bij elke reactie op het forum in 1 oogopslag willen zien. Die nieuwe gebruikersgroep was volgens mij nog niemand opgevallen....

Groet Roland

Apropos: De beloofde tl truc. Zet de driver op 1/3 van de line, verplaats het line uiteinde iets naar achteren. Mix het af met precies de juiste begin en eind afmetingen van de linedoorsnee en lengte. Voila het befaamde tl gat is gedicht :).
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Roland schreef:
Er is sinds kort een nieuw gebruikersgroep aangemaakt met leden die een commercieel belang hebben.......
goed opgemerkt Roland :wink: :D

hier zal de komende weken wat meer mededelingen over komen
marc.heijligers

Bericht door marc.heijligers »

SSassen schreef:
Ik kan met een topic over Gydotron herinneren dat behoorlijk uit de hand liep, mede door het openlaten van vraagtekens door de topicstarter, daarmee creeer je dus meer problemen dan dat je zoals Roland nu gewoon aangeeft hoe de vork in de steel zit.
Het probleem toen was dat een stuk enthousiasme direkt in commercieel belang vertaald werd, terwijl daar toen totaal geen sprake van was, en slechts gebasseerd op een aantal roddels over eventuele mogelijke intenties in de toekomst.

De discussie ging op het einde over links in je signature, dat deze juist een commercieel signaal zijn als zo'n website een direkte bron van inkomsten genereert.

Ik stoor me er persoonlijk overigens allemaal niet zo aan. Men gaat in een forum uiteindelijk met de billen bloot, en als iets wat aangeprijsd wordt niet goed is, of als een advies op drijfzand is gebasseerd, staat dat binnen no-time hier te lezen.

Misschien dat de toevoeging "commercial link" of zo e.e.a. in de juiste context brengt? Of achter de naam "dealer" of zo zetten. Dan is de context in ieder geval voldoende duidelijk.

Marc
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”